Avto
512 ogledov

Država ima tudi ključe ferrarija

furs
1/10
Anže Petkovšek
Potrebujete nov rabljen avtomobil? Pobrskajte po spletni strani Finančne uprave RS (Furs), tam se vedno najde kaj po ugodni ceni. Celo čisto nov lepotec ferrari california bo nekoč na prodaj.

In naj vas ne peče vest, če nameravate kupiti vozilo, ki ga je država zarubila davčnemu neplačniku, saj vam bodo slednji v večini primerov hvaležni, še posebej če boste med spopadom z drugimi dražbeniki primaknili kakšen evro več od izklicne cene.

"Dobro so se dajali"

Na eno od treh lokacij v Sloveniji, kjer pogodbeni partnerji za državo hranijo zarubljena vozila, smo prišli ravno ob zaključku dražbe za dva avtomobila. Nova lastnika sta iskala BMW serije 3 in audi A6 avant, oba stara devet let in oba po izklicni ceni petih tisočakov.

"Bilo je kar pestro," je zadovoljno povedal Rasim Brdakič, Fursov pooblaščenec in vodja dražbe na lokaciji v okolici Ljubljane. "Dobro so se 'dajali' za BMW-ja, dražil se je po 200 evrov." Skupno je bilo prijavljenih kar 16 dražbenikov, na koncu je bil BMW prodan za 7.500 evrov, audi pa za 5.200. Nova lastnika sta delovala zadovoljno, takšni avtomobili se po spletnih oglasih vendarle prodajajo še dražje.

furs | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Jože Arzenšek, vodja oddelka za davčno izvršbo na finančni upravi, pravi da je najbolje, ko se doseže win-win situacija: "Najbolj nam je v interesu, da avtomobil čim prej prodamo, saj imamo od tega koristi vsi, tako država, kot dolžnikNa ta način se namreč tudi dolžnik znebi dolga ali ga vsaj uspe znižati, tako da lahko zaživi normalno življenje. Pa tudi stroški hranjenja avtomobila ga bremenijo. Včasih sicer vozilo pustimo pri njemu in ga zgolj zapečatimo, a če sumimo, da ga namerava vseeno uporabljati, potem ga raje odpeljemo."

Letošnje leto bo verjetno rekordno po zarubljenih vozilih, saj so jih je v prvem polletju lastnikom odvzeli 640. Za primerjavo, leta 2008, ob začetku krize, je bilo v vsem letu zarubljenih 892 vozil, lani skupaj že 1.109. Največkrat ostanejo brez avtomobila fizične osebe, pravne imajo namreč velikokrat v uporabi vozila, ki so last lizing hiše in ne morejo biti predmet rubeža.

Med zarubljenimi vozili je težko povleči vzporednice, saj so vseh starosti, oblik in namembnosti. "Dejstvo pa je, da zelo upada odstotek novejših vozil do četrtega leta starosti, se pa povečuje delež starejših vozil," pravi Arzenšek.

Taktika čakanja na drugo dražbo se ne obnese vedno 

Povprečno avto ostane za žičnato ograjo le kak mesec, največ dva, kolikor je potrebno, da uredijo vse papirje in skličejo dražbo. Takšna usoda čaka tudi VW golfa GTI (V), pa mercedes-benz razreda C, škodo roomster, audija A4 in še katerega, tiho parkiranih družno v vrsti z zloveščo nalepko čez vetrobransko steklo in z enako napovedjo prihodnosti.

Se pa zadnji čas pojavlja očitno taktiziranje kupcev, saj se vozila na 1. sklicani dražbi redko prodajo. "Pravila javne dražbe so jasna in izklicna cena se v na 2. javni dražbi lahko zniža do največ 50 odstotkov, kar potencialni kupci vedo, a to ni nujno. Ni pa mogoče posploševati, saj je eden od faktorjev prodaje tudi stanje in aktualnost vozila. V kolikor je ponujeno vozilo aktualno in tržno zanimivo, se proda tudi na prvi dražbi in za višjo ceno od izklicne," pojasnjuje Arzenšek. "Je pa to bolj izjema."

Logično je več zanimanja predvsem za avtomobile v javnosti najbolj cenjenih znamk, medtem ko gre kakšen sicer odlično ohranjen avto k novemu lastniku po smešno nizki ceni. Nedavno so tako leto dni star avto B-segmenta z manj kot 15.000 prevoženimi kilometri pri Slovencih ne ravno najbolj ugledne znamke prodali za komaj nekaj tisočakov.

Skrivajo jih tudi pod hruško

Včasih, čeprav redko, se lastniki nočejo tako zlahka ločiti od svojega premičnega premoženja. Če izvršitelj to pričakuje, pokliče na pomoč policiste. "Takrat se razburjenost hitro pomiri," pravi .. Velikokrat pa skušajo dolžniki svoje avtomobile skriti pred izvršitelji, a prav dolgo se državi ne da izogibati, saj takšnemu vozilu denimo ni mogoče podaljšati prometnega dovoljenja. "Sem pa enega nekoč našel pod neko hruško," se tragikomične epizode s svojega dela spomni Arzenšek, ki meni, da bi morali po zgledu Nizozemske pri nas uvesti možnost, da avtomobil na licu samem med prometno kontrolo lahko zapleni kar policist.

Srce ljubitelja mora boleti, ko vidi take zapostavljene lepotce

Obstaja pa še druga različica zapletov in sicer lastniki s tožbami izpodbijajo rubež. Dražba do odločitve sodišča takrat ne more biti izvršena, kot posledica pa lahko avtomobili na parkiriščih ždijo leta dolgo. Takšna sta bila tudi BMW serije 7 in mercedes-benz SL AMG, zaplenjena preprodajalcu z vozili, prvi vreden okoli 70 tisoč evrov, drugi še okoli 40 tisoč. Žalostno ju je bilo gledati prekrita z debelo plastjo umazanije, z rjo na zavorah in z očitnimi posledicami na podvozju zaradi prisilnega počitka.

furs | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
K sreči je vsaj za najdragocenejši plen Fursa dobro poskrbljeno, saj je ferrari california zaklenjen v garaži in redno čiščen. 210.000 evrov je vrednost tega avtomobila, katerega edina vožnja doslej je bila od Nemčije do Slovenije zdaj že davnega leta 2010. Cenitev avtomobila je bila zelo lahka, saj so na Furs pridobili originalno fakturo nemškega trgovca. Lastniku so ga zarubili zaradi njegovega dolga do države, ki pa ga do danes ni poravnal, temveč se je spustil v pravni boj za rdečega lepotca. Šele če bo sodišče dalo prav državi, bo šel na dražbo, a bo morebitni kupec moral prevzeti nase še plačilo DDV-ja in DMV-ja. Na Furs upajo, da bo vlada prisluhnila njihovi želji in čim prej ustrezno spremenila zakonodajo, da tožba ne bi več zadržala prodaje premoženja.

Komentarjev 1
  • STF 13:26 16.oktober 2014.

    Ironije tu je: Ferrari kupljen na mutne posle, zarubu ga drzava.Potem pa bo drzava prodala avto in ga bo kupil spet nekdo z mutnimi posli.