Avto
8727 ogledov

Drzna Nemec in Anglež družno nad Slovenijo

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev
1/25
MatijaJanežič
BMW je za letošnjo pomlad pripravil več predstavitev svojih novih modelov. Na slovenske ceste sta zapeljali novi generaciji BMW-ja X2 in minija countrymana. A to ni bilo vse, kar smo lahko videli na predstavitvi.

BMW X2, ki so si ga na bavarskem zamislili kot SUV-kupejevsko različico BMW-ja X1, se je, kljub temu, da je malce izstopal iz siceršnje ponudbe znamke, precej dobro uveljavil, V prvi generaciji so jih namreč med marcem 2018 in decembrom 2023, prodali okrog 390.000.

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: Žiga Intihar/BMW Žiga Intihar/BMW

S slovensko registracijo jih je v tem času na ceste zapeljalo 300, kar pomeni, da je dosegel približno tretjinski tržni delež BMW-ja X1, kar je razmeroma dober dosežek. Poleg Evrope je sicer glavni trg za BMW X2 predvsem Kitajska, kjer so prodali tretjino vseh proizvedenih avtomobilov.

Kar šestdeset odstotkov BMW-jev X2 je imelo bencinski motor, le šest odstotkov je bilo dizelskih, ostali pa so bili hibridni. Elektrificirane različice so torej pori tem modelu igrale precej pomembno vlogo, zato ne preseneča, da v novi generaciji računajo, da bo več kot petdeset odstotkov predstavljala prodaja električnega BMW-ja iX2.

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Bolj blizu ostalim BMW-jevim SUV-kupejem

Za novo generacijo BMW-ja X2, ki so ga že začeli izdelovati v nemški tovarni v Regensburgu, pravijo, da se veliko bolj od prejšnje razlikuje od BMW-ja X1, s katerim si deli tehnično osnovo. Spredaj izstopa predvsem "shark nose", s katerim se je BMW X2 močno približal večjim BMW-jevim SUV-kupejem. Z večjimi sorodniki si deli tudi agresivno kupejevsko karoserijsko obliko, zaradi katere je celo za 5 centimetrov daljši od BMW-ja X1, čeprav na cesti navidezno deluje manjši.

In kljub temu, da je zadržal kupejevski zadek, je v njegovem prtljažniku za dobrih 100 litrov več prostora kot v predhodnikovem. Pri BMW-ju pravijo, da je predvsem kupejevski zadek tisto, kar ga dela zanimivega za ljudi, ki hočejo na cesti izstopati.

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: Žiga Intihar/BMW Žiga Intihar/BMW

Na hitro smo si lahko gledali tudi novi mini cooper electric, ki v Slovenijo pride pozneje. Električni mini cooper bo na voljo v dveh različicah. Kot cooper E bo opremljen z baterijo s kapaciteto 37 kilovatnih ur in bo omogočal doseg do 300 kilometrov, kot mini cooper SE pa bo imel večjo baterijo s kapaciteto50 kilovatnih ur in doseg do 400 kilometrov. Z novo generacijo bo pridobil predvsem doseg, ki bo skoraj dvakrat večji kot doslej. Novi mini cooper bo tudi večji od predhodnika in bo oblikovno sledil countrymanu. O cenah za zdaj še ni veliko znanega, vendar pri uvozniku pravijo, da bi jo radi zadržali tako nizko, da bi kupci lahko bili upravičeni do subvencije za električna vozila.

V notranjosti se BMW X2 sicer ne loči preveč od BMW-ja X1 in drugih sodobnih BMW-jev, z izjemo nekaj novih barvnih kombinacij. To pomeni tudi, da lahko v kokpitu najdete infotainment z najnovejšim operacijskim sistemom 9, vozniku pa lahko pomagajo vsi asistenčni sistemi, ki jih že poznamo iz drugih BNMW-jev sedanje generacije. Prve tri mesece bo sicer brezplačno na voljo digitalni premium paket, koliko bo treba zanj plačati pozneje, pa še ni znano.

Prvikrat tudi električni

BMW X2 je z novo generacijo poleg motorjev z notranjim zgorevanjem kot iX2 prvič na voljo tudi z električnim pogonom. Z osnovnim 125-kilovatnim bencinski motorjem opremljeni BMW X2 sDrive20i je sicer na voljo za najmanj 45.200 evrov, a gotovo je bolj zanimiv športnejši BMW X2 M35i XDrive z 221-kilovatnim motorjem, za katerega je treba odšteti vsaj 60.950 evrov. Zanimivo je, da se od šibkejšega brata ne razlikuje le po bolj agresivnih oblikah, ampak tudi po štirih izpušnih ceveh, ki krasijo spodnji del zadka.

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: Žiga Intihar/BMW Žiga Intihar/BMW

Zanimivo je, da bosta na voljo kar dve turbodizelski različici, 110-kilovatni BMW X2 sDrive18d, ki je s ceno najmanj 44.350 celo najcenejši v ponudbi, ter enako močan, a štirikolesno gnan in s 15-kilovatnim blagim hibridom podprt BMW xDrive20d, za katerega bo treba odšteti vsaj 47.950 evrov.

Kot rečeno, je BMW X2 na voljo tudi kot električni iX2. Kot iX2 eDrive20 bo na voljo s prednjim pogonom in močjo 150 kilovatov, kot iX2 xDrive30 pa s štirikolesnim pogonom ter dvema elektromotorjema, ki skupaj razvijata moč 230 kilovatov. Za prvega je treba v Sloveniji odšteti vsaj 47.800 evrov, za drugega pa 55.400 evrov.

BMW bo v svoji ponudbi po novem imel tudi možnost nakupa pametnih polnilnic električnih vozil. Pri tej ponudbi so se povezali s slovenskim ponudnikom pametne polnilne infrastrukture GL Charge, ki bo tudi izvedel proces nakupa in montaže polnilnice. V ponudbi bodo pametne polnilnice z močjo 11 ali 22 kilovatov ter javne polnilnice za podjetja. Za osnovno pametno postajo z močjo 11 kilovatov bo trena odšteti 650 evrov plus DDV.  

Obe različici imata enako baterijo s kapaciteto 60 kilovatnih ur, ki jo že poznamo z BMW-ja iX1 ter v osnovi razpolagata z AC polnjenjem z močjo 11 kilovatov (22 kW je možno z doplačilom 1.200 evrov) in DC polnjenjem z močjo do 130 kilovatov. BMW sicer omogoča tudi funkcijo "plug and charge", vendar ta za zdaj deluje samo na polnilnicah omrežja Ionity.

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Pri BMW-ju pravijo, da Slovenija v okviru regije velja za precej razvit trg električnih vozil. Če za regijo pričakujejo 20-odstotni delež električnih vozil v prodaji, je v Sloveniji pričakovan delež kar 24-odstotni, kar pomeni, da se njihova prodaja v veliki meri usmerja v prodajo električnih avtomobilov.

Nova Minijeva družina

Pri slovenskem zastopniku BMW-ja pravijo, da je letošnje leto tudi leto znamke Mini, saj bo ta predstavila povsem novo družino modelov, v kateri se bo prenovljenima miniju countrymanu in miniju cooperju kot vmesni model pridružil še mini aceman. Mimogrede: Minijev osnovni model se zdaj v vseh različicah imenuje mini cooper.

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: Žiga Intihar/BMW Žiga Intihar/BMW

Podjetje BMW Motorrad je predstavilo tudi majhen električni motocikel BMW CE 02, ki je namesto velikega motocikla namenjen skokom v središče mesta. Na voljo bo v dveh različicah z močjo 11 ali 4 kilovatov. Močnejša različica bo vozna z vozniškim izpitom za 125-kubične motocikle, za šibkejšo pa bo dovolj vozniški izpit za kolo z motorjem, saj bo njena hitrost omejena na 45 kilometrov na uro. Gre za nizkonapetostno električno vozilo, saj pogonski sistem deluje pri napetosti 60 voltov, zato je tudi polnilnik nezahteven. Na šibkejši različici deluje z močjo 0,9 kilovata, na močnejši pa z močjo 1,5 kilovata. Cene se začnejo pri 8.000 evrih.

Za Mini so sicer uvedli strategijo, ki ima tri osnovne temelje. Še vedno želijo, da bi vozniki za volanom imeli "gokart" občutek, kar se odraža predvsem v zelo majhnem, a hkrati zelo odebeljenem volanskem obroču. Drugi temelj je "digitalizirana skupnost", kar pomeni, da bodo miniji odslej še bolj digitalizirani in povezani kot doslej. Tretji temelj pa je majhen okoljski odtis. Veliko materialov, iz katerih bodo izdelani novi miniji, je namreč recikliranih materialov ali materialov, ki omogočajo reciklažo.

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Tokrat je bil v ospredju novi mini countryman, ki je postal precej večji od predhodnika. Pri Miniju si namreč želijo, da bi njihov največji predstavnik lahko napredoval v prvo vozilo v družini. Tudi prtljažnik je mogoče povečati vse do 1.500 litrov. S tem, ko je postal countryman večji, je vmesni prostor sprostil za acemana, ki pa bo na voljo le v električni izvedbi.

Tudi dizel

Tudi countryman bo sicer na voljo v dveh električnih različicah, poleg njiju pa bosta na voljo še dve bencinski in celo ena dizelska. Pri Miniju njen obstoj opravičujejo z dejstvom, da je countryman zanimiv tudi flotnim kupcem, ti pa se še vedno radi odločajo za dizelske avtomobile. Zanimivo je, da ostaja tudi mini John Cooper Works, vendar bo kratica JCW po novem krasila tako motorne različice kot tudi pakete opreme. Za osnovni mini countryman C bo sicer treba odšteti vsaj 37.700 evrov, osnovni za električni countryman E pa 42.500 evrov.

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Kar ga dela še posebej samosvojega, tako kot tudi minija cooperja in acemana, je izbira okoljsko vzdržnih materialov, ki so polega tega tudi oblikovani v zelo privlačno in samosvojo celoto. Pri proizvajalcu to imenujejo Mini Design. In čeprav so podenj skrit vsi BMW-jevi sodobni asistenčni in infozabavni sistemi, je vse skupaj videti bolj "vintage".

Oblikovalci so se namreč odločili, da obliko minijev nove generacije še bolj približajo oblikam starodobnega minija iz leta 1959 kot doslej. Na armaturni plošči je zato ostalo natanko pet fizičnih stikal, ki med drugim služijo tudi zagonu motorja in upravljanju menjalnika, nad njimi pa je velik okrogli na dotik občutljivi zaslon s premerom 240 milimetrov, ki služi vsemu ostalemu. Fizične gumbe sicer najdemo še na volanskem obroču in obvolanskih ročicah, prikazu podatkov o vožnji pa je namenjen le prosojni zaslonček nad volanskim obročem.

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Osrednjemu zaslonu so sicer namenili veliko vlog, saj so vozniku med drugim na voljo video igrice, ob zagonu ga lahko pozdravi Minijeva maskota Spike, izkušnjo bivanja v avtomobilu lahko spremljajo različni zvoki, sistem pa je zasnovan tako, da čim bolj komunicira z voznikom. A če voznik tako želi, je lahko izkušnja vožnje tudi zelo analogna in prosta digitalnih motenj.

Countryman je sicer še vedno na voljo tudi z načini za terensko vožnjo. Zanimiva komponenta Minijevega dizajna pa so tudi zadnje luči, ki sicer lahko svetijo v vzorcu "Union Jacka", kot doslej, voznik pa lahko izbere tudi drugačne svetlobne vzorce.

dezurni@styria-media.si

BMW X2 in mini countryman slovenska predstavitev | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Komentarjev 2
  • Toma 12:27 28.marec 2024.

    ... in Slovenec se obrne stran!