Bosch je največji dobavitelj avtomobilskih delov na svetu. Celotna skupina na dan registrira povprečno 14 patentov, za letošnjo jesen pa pripravlja ofenzivo novosti.
Za letošnji sejem Automechanica, ki bo septembra v Frankfurtu v Nemčiji, Bosch pripravlja številne nove sisteme in izboljšave zdajšnjih, a o novostih za zdaj neradi povedo kaj več. "Nedvomno pa lahko pričakujemo nadaljnji razvoj sistemov, ki bodo pripomogli k zmanjšanju izpušnih plinov in izboljšanju življenjskih razmer ljudi," je povedal Dušan Vidovič iz Boscha.
Nam je vseeno uspelo izvedeti, da razvijajo različne sisteme za zmanjševanje porabe s poudarkom na izboljšavah motorja, izgorevanju in električni napeljavi. Vidovič tega sicer ni želel komentirati, je pa povedal, da sodelujejo s proizvajalci goriv, kar zajema tudi uporabo biogoriv, tako da lahko na tem področju pričakujemo kaj novega. "Kamor bo šla vizija proizvajalcev, bo šel tudi Boschev razvoj," napoveduje Vidovič in dodaja, da pred kratkim predstavljeni sistemi (denimo start/stop, pri katerem avtomobil pri čakanju ob rdeči luči ustavi motor ter s tem zmanjša izpuste in porabo avtomobila do dva odstotka) nedvomno kažejo, kam gre razvoj.
ABS, ESP, skupni vod
V četrtini vsakega avtomobila so danes sestavni deli Boscha, ki je leta 1978 razvil zavorni sistem ABS. Ta je do danes rešil že na tisoče življenj. Bosch je tako že vrsto let vodilni pri razvoju sistemov za avtomobile, saj na dan registrira povprečno 14 patentov. Sistem ABS je danes skoraj obvezen del opreme vsakega prodanega avtomobila, vsi pa poznamo njegov prispevek k varnosti in druge prednosti. Poleg tega so pri Boschu razvili sistem ESC (znan tudi kot ESP), o katerem je zadnje čase še posebno veliko govora, saj naj bi bil leta 2012 serijsko vgrajen v vozila.
Seznam patentiranih sistemov je izjemno dolg, na njem pa najdemo še vbrizgavanje goriva po skupnem vodu, parkirno pomagalo (videodelovanje sistema smo preizkusili na zurnal24.si) , sistem ESP, aktivni radarski tempomat, sistem start/stop in pomoč za vožnjo ponoči – tehnologijo, ki je sorodna tisti pri reaktivnih lovcih.
|
|
|
Dušan Vidovič © Bosch |
V avtomobilski industriji se v zadnjem času vse vrti okoli ekologije. Kako je s tem pri Boschu?
Bosch kot globalno podjetje skrbi za inovacije, in ker je v zadnjih dveh letih največ pozornosti namenjene alternativnim pogonom in sploh ekologiji, je Bosch še pospešil raziskave in razvoj, tako da za R&D zdaj na leto namenja že več kot šest milijard evrov.
Je tehnologija namenjena le osebnim vozilom?
Večina razvoja je sicer namenjena osebnim vozilom, smo pa navzoči tudi pri tovornih vozilih.
Zaradi visokih cen nafte avtomobilska podjetja vse glasneje napovedujejo uporabo vodika kot pogonskega sredstva. Kako se s tem spoprijema Bosch?
Bosch zelo tesno sodeluje z vsemi avtomobilskimi proizvajalci in spremlja nove tehnologije. Obenem se v sodelovanju s proizvajalci dogovarja glede prihodnosti in razvoja določenih pripomočkov. Pred leti so prednjačili takšni, ki so izboljševali varnost potnikov, zdaj pa imajo primat tehnološki sistemi, ki izboljšujejo izgorevanje in zmanjšujejo porabo.
Kako je Bosch zastopan v Sloveniji?
Bosch ima v Sloveniji le predstavništvo, na katerem skrbimo za prodajne dejavnosti v Sloveniji. Glede avtomobilske industrije pa razvojnega oddelka v Sloveniji ni.