Avto
15961 ogledov

Elan nam je predstavil zmogljiv vstop med e-kolesa

Elan kolesa kolo
1/10
Andrej Leban
Pri družbi Elan so prvič predstavili kolekcijo svojih električnih kolesih. V ta vse priljubljenejši segment vstopajo z nekaterimi svežimi rešitvami in brez ovinkov.

Begunjski Elan je v svetu znan predvsem po smučeh in drugi zimski opremi oziroma po vodnem programu. V skladu z novo strategijo proizvajalca športne opreme za vseh 12 mesecev pa so se pred časom znova vrnili v svet koles, s katerimi imajo ambiciozne cilje. Njihova paleta že obsega kolesa za otroke, treking kolesa, ki so zaradi udobja še posebej primerna za starejše uporabnike, pa hitre gravel križance za cesto in makadam, klasične trail "gorce" in tudi allmountain kolesa za zahtevne uporabnike.

Zdaj so storili za resnega proizvajalca pričakovano potezo in razvili še lastna električna kolesa. Pri tem pa so ubrali nekoliko drugačno strategijo kot konkurenti. Kot nam je na predstavitvi novih serij Trailmaker in Mantis v Mojstrani v družbi ambasadorjev Bojana Križaja, Filipa Flisarja in Tima Mastnaka pojasnil direktor prodaje v Elanu Matjaž Meglič, so želeli še povečati uporabnost te mlade kolesarske veje ter dodatno zabrisati meje med klasičnimi kolesi in električnimi kolesi, kot jih poznamo danes. Zato so pri izbiri komponent iskali predvsem pravo razmerje med zmogljivostmi in končno maso. Ta je v primerjavi s konkurenco nižja, poudarja Meglič. Pristni kolesarski občutek je po njegovem mnenju še vedno zelo pomemben, iz tega razloga pa niso dovolili, da bi elektromotor prevzel glavno vlogo premikanja.

Elan kolesa kolo | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Trailmaker za vlogo gorske koze

Zahtevnim uporabnikom je namenjena serija Trailmaker. Gre za polnovzmeteno kolo za zahtevne uporabnike, ki se s kolesom podajo na enoslednice, bike parke ali kakšne druge neravne terene. Temu so prilagojene komponente. Menjalnik je Shimanov XT, Foxxove vilice imajo spredaj hod 160 mm, zadaj pa 150 mm. Kar še posebej izstopa pri tem kolesu, je rešitev z elektromotorjem cenjenega proizvajalca Fazua. Ta je zaradi svoje kompaktnosti tako vgrajen v spodnje dno okvirja, da skoraj ni vidne za e-kolesa tipične izbokline. Le širok glavni nosilec, v katerega je skrita baterija s 430 Wh, razkriva, da gre za električno dvoživko. 

Elan kolesa kolo | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Elan kolesa kolo | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Elektromotor nove serije Fazua RIDE 60 ima 450 W in do 60 Nm navora, za kratek čas pa omogoča tudi funkcijo boost, ko še poveča moč. Kolo svojo surovost dokazuje tako, da je brez zaslona, moč se dozira prek obroča ob levi ročki, stanje baterije pa spremlja na prikazovalniku napolnjenosti na okvirju. Baterijo je mogoče odstraniti in takrat se kolo spremeni v čisto navadnega "downhilaša," kar je še ena lastnost, po kateri je Fazua dobro znana. Mimogrede, tega izdelovalca e-motorjev za kolesa je lani kupil sloviti Porsche. Elan Trailmaker je na voljo v dveh barvah, olivno zeleni zanj in vijolični zanjo.

Elan kolesa kolo | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Vsestranska serija Mantis

Druga serija električnih koles se imenuje Mantis in se dodatno deli na podserijo 1 in 2. Gre za vsestransko hard-tail električno kolo, namenjeno tako začetnikom kot tudi zahtevnejšim uporabnikom, ki se občasno odpravijo tudi na zahtevnejše neasfaltirane ture. Slednjemu je še posebej namenjen Mantis 1, saj ima med drugim boljše vilice, boljše zavore, malenkost lažji Shimano motor in potopni sedež. Baterija ima 626 Wh, kar dovoljuje doseg 100 kilometrov in več. Na krmilu je manjši zaslonček, na katerem uporabnik spremlja vse nujne podatke glede baterije in pogona.

Kot vstopnica v svet e-koles pa je namenjena Mantis 2. Klasifikacije pogona so enake, druge komponentne pa so prilagojene nekoliko manj zahtevni uporabi. Ta podserija pozna tako moško kot žensko različico kolesa. 

Elan kolesa kolo | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Obe seriji električnih koles bosta prišli v trgovine v naslednjem letu in bosta po napovedih pomembno prispevali k prepoznavnosti znamke Elan med kupci koles. Izdelujejo jih v Grčiji, čeprav so razvita v lokalnem gorenjskem okolju. V Begunjah sicer pravijo, da se bodo najprej osredinili na slovenski trg, nato pa širili prodajo tudi na druge alpske države. Njihova kolesa so namreč doma v hribih, poudarjajo pri znamki s skoraj 80-letno tradicijo. 

Cene še niso dokončno formulirane, se pa bodo gibale v razponu med okoli štiri do sedem tisoč evrov.

Elan kolesa kolo | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Elan kolesa kolo | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • Pepe007 09:01 25.maj 2023.

    Če bi si kupil tako kolo, bi se zmeraj spraševal, koliko sem ga moral preplačati, da so ga posvečeni dobili zastonj kot promotorji.

  • Grof 08:17 25.maj 2023.

    Kitajski pcikl z nalepko elana, ja bravo. križaj je vedno tam kjer je dobra malica in kozarec vina

  • smoljo 17:00 24.maj 2023.

    In kaj so razvili?Narisali okvir in ga dali druguim v izdelavo...ostalo so pa klasične komponente ,ki so na trgu za vse ...na koncu jih pa niti ne sestavijo v Slo...ambasadorji za Elan kolesa .hmmm niti blizu ,da bi bli vsaj ...prikaži več Ex profi kolesarji ,ampak iz drugih športov ...