Vsakdan. Marsikateri zagovornik klasičnih dizlov meni, da hibridni pogon ne ponuja takšne vsestranskosti, a na drugi strani jih veliko kupi dizla, čeprav z njim na dan naredijo le nekaj kilometrov in le redko zapeljejo na avtocesto. Zagovorniki hibridnega pogona pa imajo močne argumente glede učinkovitosti in udobja, še bolj pa glede čistosti izpuha s primerljivo močnim dizlom. Tudi pri uporabnosti ni več nobenih razlik, saj baterije v sodobnih hibridih ne krnijo več prtljažnikov, je pa manjša hiba večja masa, ki se lahko pozna v ovinkih.
Dvoboj na cesti
Porabo po posameznih etapah smo merili s potovalnim računalnikom, končno porabo pa z izračunom dejanske porabe in prevoženih kilometrov.
Med potjo razlike očitne
Zanimivo, da se je poraba pri dvojici po skoraj 300 kilometrih razlikovala šele pri drugi decimalki, a so se po posameznih odsekih jasno odražale prednosti enega ali drugega. Za koga je torej dizel in komu bi bolje služil hibrid? Pri obeh je prvi pogoj, ki upraviči višjo ceno od klasičnega bencinarja, da na leto naredite najmanj 15.000 kilometrov. Test je dokazal, da je dizel v prednosti, če veliko večino poti naredimo po avtocesti ali če je naša vsakodnevna pot z izrazitimi višinskimi razlikami. Hibrid v preostalih scenarijih dosega boljšo porabo, izpusti so precej manjši.
Podatki o vozilu: toyota auris TS (hibrid – 1,8 HSD)
Pogon: 100 kW (136 KM), navor 207 Nm
Zmogljivosti: 180 km/h, 10,9 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 4,97 litra/100 km
Izpust na testu (po tovarniški specifikaciji): 1,6 kg NOx, 24,2 kg CO2
Cena: Od 22.500 evrov
Plusi: Udobje (avtomatik), sodelovanje bencinarja in elektrike, mestna vožnja, čistost v primerjavi z dizlu.
Minusa: Hrup CVT-menjalnika pri naglem pospeševanju, večja masa.
Podatki o vozilu: toyota auris TS (dizel 1,4 D-4D)
Pogon: 66 kW (90 KM), navor 205 Nm
Zmogljivosti: 175 km/h, 13,0 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 4,91 litra/100 km
Izpust na testu (po tovarniški specifikaciji): 32,5 kg NOx, 32,2 kg CO2
Cena: 19.090 evrov (luna)
Plusa: Varčen motor, dobro preračunana prestavna razmerja ročnega menjalnika.
Minusa: Pomanjkanje moči pri nizkih vrtljajih, neprepričljivi pospeški.
Minus pri hibridu. Ne moreš ga kupiti z ročnim menjalnikom.