Proizvajalci vozil nižjo porabo na testih zagotavljajo z različnimi triki, od uporabe specialnih maziv do prilagajanja tlaka v gumah za zmanjšanje kotalnega upora, odstranjevali so celo vzvratna ogledala.
Odstopanja že 25-odstotna
V povprečju so uradni podatki o porabi goriv novih avtomobilov okoli 25 odstotkov nižji kot tisti, ki jih vozniki dosegajo med vožnjo, je ugotovila organizacija International Council on Clean Transportation (ICCT). Da se razkorak med uradnimi testnimi rezultati po zdajšnjih standardih (NEDC), sprejetimi leta 1996, in dejansko porabo goriva med vožnjo iz leta v leto povečuje, ugotavljajo tudi pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). "Avtomobili na zdajšnjih testih ves čas vozijo v optimalnih razmerah, ki pa so v realnem življenju zelo težko dosegljive. Težava je, da proizvajalci elektroniko vozila prilagajajo testiranjem, kjer je poraba povsem drugačna, kot jo zazna uporabnik. Potem iz 4,5 litra dobimo porabo 7,5 litra," zastarele standarde graja Boštjan Okorn iz ZPS in pozdravlja uvedbo novih, a se hkrati sprašuje, zakaj bodo začeli veljati šele leta 2017 in ne že danes.
Iz laboratorija na testno stezo
Novi standardi (WLPT) bodo bolj ščitili uporabnike in onemogočili zavajanja. Vožnja na testni stezi bo za razliko od današnje laboratorijske bolj dinamična, vrtljaji motorja in hitrosti bodo višji, med testom bo morala biti prižgana klimatska naprava. Testi bodo bolj podobni tistim, ki jih danes izvajajo avtomobilistični novinarji.
"Med našimi preizkusi opazujemo porabo goriva in opažanja največkrat zapišemo, vendar nikoli kot trdno pribito dejstvo. Na dejansko porabo goriva pri vsakdanji uporabi vozil vpliva vse preveč dejavnikov, da bi lahko kdorkoli verodostojno zatrdil: poraba je takšna in nič drugačna," pravi Marko Krautberger, urednik revije Mehanik in voznik ter dodaja, da je treba na tovarniške podatke o porabi goriva vedno gledati le kot na informativni podatek.
Ubistvu je bil to samo izgovor, kako nekomu ki nima za nov avto (večina) pokrasti še več denarja (obesiš se mu na co2)
Po mojem obstaja en politični trenutek, ko so porabe postale nerealne. Ko se je začel resnejši boj s CO2. Avtomobilske tovarne so samo prikazale, kar je EU politika želela videti. Razvoj v tehniki žal ni tako hiter kot to rabi… ...prikaži več politika. Mandati so kratki... CO2 v prometu se zlahka zniža tako, da se vožnja (oziroma del voženj) enostavno prepove. Samo kateri politik bo potem znova izvoljen. Bolje je lagati samemu sebi...
Govorim o povprecju voznje. Verjetno ne bom podru rekord na 5km zastoju kajneda?