Morda letos najbolj izstopa britanski Jaguar, ki je ukinil kar vse modele z motorji z notranjim zgorevanjem in se razglasil za znamko z električno prihodnostjo. Nissan je poleg bolj vsakdanjih avtomobilov ukinil tudi legendarno superšportno uspešnico nissan GT-R. Tudi pri Maseratiju jso pometali, namesto legendarnega bugattija chirona pa je prišel še bolj siloviti tourbillon. A to je le nekaj najbolj izstopajočih avtomobilov, ki novega leta niso dočakali.
Alfa romeo giulia quadrifoglio
Alfa romeo sicer ni ukinil svoje športne limuzine, ampak le njeno najbolj športno različico z 2,9-litrskim turbobencinskim motorjem V6 in slovito deteljico. Alfin severnoameriški šef Larry Dominique pravi, da se deteljica z njihovih avtomobilov še ni čisto poslovila, saj naj bi se v nekaj letih vrnila na hibridnem ali celo električnem avtomobilu.
Alfa romeo stelvio quadrifoglio
Poleg giulie quadrifolgio so pri Alfa Romeu ukinili tudi enako motorizirani športni SUV stelvio quadrifoglio. Tudi ta odločitev je bila v skladu z usmeritvijo znamke v električno prihodnost.
Audi A5 coupé/cabrio
Audi A5 je z novo generacijo dobil povsem novo vlogo, saj je prevzel vlogo naslednika audija A4 z motorji z notranjim zgorevanjem. Audi A4 bo namreč ponovno vstal kot električni avtomobil. V skladu s tem je audi A5 po novem na voljo kot limuzina in kombi avant, kupe in kabriolet pa sta se vsaj za zdaj poslovila iz ponudbe.
BMW X3 M
Čeprav uradne potrditve iz Münchna še ni bilo, vse kaže, da je odklenkalo tudi najbolj športni različici BMW-ja X3 z oznako M. Bo pa zato v prihodnosti na voljo popolnoma električni BMW iX3 M.
Bugatti chiron
V letu 2024 se je po osmih letih uspešne kariere, ki je botrovala tudi neuradnemu hitrostnemu rekordu 490,65 kilometra na uro, poslovil tudi Bugattijev superšportnik chiron. Naslednika že ima, v obliki hibridnega superšportnika bugattija tourbillona.
Chevrolet camaro
Potem, ko je bil pred leti oživljen, se je z letošnjim letom spet poslovil legendarni ameriški športnik chevrolet camaro. Za zdaj nima naslednika, a morda bi ga v boljših časih spet lahko ugledali v električni obliki.
Ferrari 812 GTS
Ferrarijevi modeli običajno nimajo dolgega življenja, zato je kar nenavadno, da je ferrari 812 GTS (oziroma 812 superveloce) bil v proizvodnji celo od leta 2017, torej celih sedem let.
Ferrari roma coupé
Ferrari roma coupé s sedežno razporeditvijo 2+2, torej zelo pogojnim prostorom za dva dodatna potnika, je imel precej krajšo življenjsko dobo od ferrarija 812 GTS, saj so ga izdelovali od leta 2020. Zdaj se je poslovil, kar pa ne velja za različico ferrari roma spider, ki bo na trgu ostala še kakšno leto.
Ferrari SF90
Tretjo sedmino tega leta je pri Ferrariju doživel tudi hiperšportnik ferrari SF90. Razlog: prihaja hiperšportni naslednik ferrari F80. Izjema: najbolj športna različica ferrari SF90 XX bo še nekaj časa na voljo.
Fisker ocean
Električni avtomobil, ki je v začetku obetal zelo veliko, se je na koncu izkazal za fiasko in veliko razočaranje,ki je privedlo tudi do preranega propada podjetja.
Jaguar E-pace
Jaguar je letos ukinil večino svojih modelov z motorji z notranjim zgorevanjem in med njimi je tudi manjši športni terenec jaguar E-pace. Za zdaj ostaja le večji jaguar F-pace.
Jaguar F-type
Pred desetimi leti smo ga pričakali z velikim navdušenjem, saj je Jaguar z njim obudil duha legendarnega jaguarja E-type, zdaj pa ga je povozil čas. Znamka v električni prihodnosti zanje namreč ni našla prostora.
Jaguar I-pace
Jaguar I-pace je sicer električni SUV, ki je bil ob svoji predstavitvi leta 2018 deležen precej navdušenja in bil okronan celo za evropski avto leta. Vmes je zastarel in tovarna ga je nehala izdelovati.
Jaguar XE
Jagar XE je bil športna limuzina srednjega razreda za voznike s posebnim okusom, saj ni mogel nikoli k sebi pritegniti bolj konservativnih uporabnikov BMW-jev serije 3 ali mercedesov-benzov razreda C.
Jaguar XF
Tako kot manjši XE tudi jaguar XF kljub britanski privlačnosti ni nikoli ogrozil kralja mercedes-benza razreda S. Tudi to je bil razlog, da se je z njim leta 2024 zaključil veliki pogreb jaguarjev.
Lamborghini huracan
Kljub temu, da mu priljubljenost v desetletju obstoja ni nikoli padla in nosi naslov najbolje prodajanega športnega lamborghinija vseh časov, se je huracan moral posloviti. Razlog: prišel je njegov naslednik temerario. S huracanom je žal v zgodovino odšel tudi legendarni motor V10.
Maserati ghibli
Maserati je po enajstih letih ukinil zadnjo generacijo ghiblija. Tudi Maserati se vrača k električnim avtomobilom, zato že precej ostareli ghibli v njegovi ponudbi, vsaj v trenutni obliki, preprosto ni imel več prostora.
Maserati levante
Že marca se je s tekočih trakov poslovil tudi Maseratijev prvi sodobni SUV levante, ki je bil svoje čase najbolj prodajani model znamke. V Maseratijevi ponudbi bodo za zdaj ostali le še športni MC20, kompaktni SUV grecale in novi gran turismo.
Maserati quattroporte
V zgodovino je odšel tudi avtomobil, ki je nekoč služil tudi italijanskim predsednikom. Velika športna limuzina quattroporte je bila v zadnji generaciji na trgu več kot 10 let, kar je očitno preveč. Žal skupaj z njo v zgodovino odhaja tudi imenitni motor V8.
Mini clubman
Precejšnjih sprememb je bil deležen tudi Mini. Poslovil se je namreč simpatični karavanček mini clubman. Naslednika sicer ne bo dobil, zato pa je njegovo mesto v trojici na svoj način zasedel električni križanec mini aceman.
Nissan GT-R
Poslavlja se tudi Nissanov superšportnik, ki je videti, kot da bi prišel z japonskega risanega filma ali računalniške igrice. Vsekakor se je uvrščal med tehnološko najbolj izpopolnjene športnike, in je od začetka do konca osupljal s svojimi zmogljivostmi.
Porsche 718 boxster in cayman
Porsche je v Evropi ukinil svoj najmanjši in precej priljubljeni model 718 v izvedbah boxster in cayman. V ZDA bo dobro leto še na voljo. Razlog: elektronike niso več mogli nadgraditi na novo uredbo o kibernetski varnosti. Za zdaj novega konvencionalnega naslednika ne bo, električni pa že precej zamuja.