BMW je na trg prvič zapeljal leta 2003 in od tedaj so jih v treh generacijah izdelali več kot 3,5 milijona. Priljubljena je bila tudi zadnja generacija, ki je na trgu od leta 2017, v leta 2021 osveženi izvedbi pa je samo na lani na ceste zapeljala v 350.000 primerkih. To BMW X3 dejansko postavlja v vlogo najbolj prodajanega BMW-ja ta hip.
BMW-jev podpredsednik z znamko BMW in produktno upravljanje Bernd Körber je na mednarodni predstavitvi v Münchnu povedal, priljubljenost BMW-ja X3 izhaja iz njegove precejšnje vsestranskosti, zaradi katere se zanj odločajo stranke v vseh okoljih, družbenih segmentih in trgih. Zanimivo je, da so kupci precej enakomerno razdeljeni med ženskami in moškimi in da ga kupujejo tako tisti, ki potrebujejo avto za vsakdanje vožnje, kot tudi športni navdušenci ali potniki na dolge razdalje.
BMW X3 izdeluje mednarodno. Večina jih še vedno prihaja iz ameriškega Spartanburga, za elektrifikacijo pa je pomembna predvsem tovarna v Južni Afriki, od koder prihajajo priključni hibridi. V Šengjangu pa bodo izdelovali BMW X3 s podaljšano medosno razdaljo za kitajski trg.
Monolitni dizajn
Ko gre za novo generacijo BMW-ja X3, je BMW-jev višji oblikovalec za zunanji dizajn Jose Casas povedal, da je bil njihov cilj predvsem poenotenje dinamike in elegance, kar se odraža tudi v merah. Z novo generacijo je namreč BMW X3 postal večji, saj je od predhodnika 34 milimetrov daljši in 29 milimetrov širši, je pa tudi 25 milimetrov nižji. Medosna razdalja je ostala bolj ali manj enaka, medtem ko so koloteki spredaj postali širši 16 milimetrov, zadaj pa 45 milimetrov.
Predvsem pa je Casas izpostavil monolitni videz karoserije, ki ga prekinja zelo malo izrazitih robov in bo izpopolnjen značilen tudi za novo generacijo BMW-jev iz razreda "Neue Classe". Med drugim je takšna oblika tudi precej aerodinamična, saj se BMW X3 lahko pohvali z zelo solidnim količnikom zračnega upora 0,27.
Spredaj gotovo izstopata ledvički, ki sta za doplačilo lahko osvetljeni, na njiju pa izstopajo predvsem nove poševne prečke, ki nimajo več kromirane površine. Osvetljene ali neosvetljene ledvičke s svojo obliko dvojne črke L pouadarjajo tudi nove dnevne luči.
Nov oblikovni jezik se nadaljuje tudi na boku, kjer športno silhueto s kratkimi previsi, dolgo strešno linijo in izstopajočimi blatniki poudarja še strešni spojler. Zadku širine ne zagotavljajo le razširjeni zadnji koloteki, ampak tudi vodoravna vodila luči, ki se zaključijo v značilno obliko črke T.
Casas je opozoril tudi na prtljažna vrata, ki se skoraj brez stopničke nadaljujejo v zadnji odbijač. S tem se preprečijo praske na odbijaču, prtljažnik pa je lahko tudi bolj prostoren. Sicer meri od 570 do 1.700 litrov.
Do sprememb je prišlo tudi na področju karoserijskih lakov, saj so, z izjemo BMW X3 30e xDrive, na voljo tudi individualne izvedbe. Med devetimi kovinskimi barvami je tudi novi odtenek "Dune Grey".
Digitalizirana prostorna kabina
Povečane zunanje mer se odražajo tudi v notranjosti, predvsem ko gre za prostornost zadnje klopi, na katero lahko potniki lažje vstopajo in imajo tudi več prostora za kolena. To smo lahko spoznali tudi med testnimi vožnjami. V avtomobilu smo se namreč peljali trije in nikomur ni manjkalo prostora za noge. Tudi občutek prostornosti je dober, poveča pa ga še panoramsko strešno okno.
Predvsem pa se v notranjosti opazi posodobljena ureditev voznikovega delovnega prostora, ki je seveda opremljen z BMW-jevim ukrivljenim širokim zaslonom, ki deluje s pomočjo najnovejše devete generacije BMW-jevega operacijskega vmesnika iDrive. Zaslon sestavljata 12,3-palčna digitalna armaturna plošča in 14,9 palčni za dotik občutljivi del.
Enka v kokpitu
Del zasnove BMW-jevega digitalnega kokpita je tudi odrezan volanski obroč, vsa fizična stikala, z izjemo volanskega obroča, pa so z armaturne plošče pomaknjena na vmesni greben. Gre sicer za ureditev, ki smo je vajeni iz BMW-jev od iX-a naprej. Armaturna plošča je sicer zato malce manj pestra kot prej, vendar jo popestri svetleči "acton bar", ki se spreminja glede na razpoloženje potnika oziroma vozne programe, ki jih izbira, nadaljuje pa se tudi na vrata, kjer obkroži haptični upravljalnik za zračnike.
Körber je izpostavil tudi možnost nadgradnje asistenčnih in drugih sistemov na daljavo, že v osnovi pa X3 ponuja do 40 različnih sistemov, med katerimi je tudi opozarjanje na trke z zasilnim zaviranjem pred nasprotnim prometom, radarski tempomat, ki deluje do hitrosti 210 kilometrov na uro in pomočnik pri parkiranju, ki ga upravljamo preko aplikacije na telefonu.
Od novoti, ki poskrbijo predvsem za zabavo voznika in potnikov med postanki, pa je možnost igranja igre Enka s pomočjo pametnih telefonov, ki se jih poveže v sistem. Mimogrede: Enka je menda najbolj razširjena družabna igra, ki jo po svetu igra okrog 900.000 ljudi.
ICE in PHEV
Ko gre za pogonske sklope, BMW X3 ne bo imel električne različice, saj bo ta vključena v razred "Neue Classe". Bo pa zato še naprej pestra ponudba drugih motorjev, ki med ljudmi še vedno pritegnejo največ zanimanja. Sestavljajo jo bencinski, dizelski in priključno hibridni pogonski sklopi, ki vsi delujejo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom.
Motorji z notranjim zgorevanjem so vsi opremljeni tudi z 48-voltnimi blagimi hibridi. V vrhu je BMW X3 M50 xDrive, čigar novi 3-litrski turbobencinski šestvaljnik razpolaga z močjo 293 kilovatov in 100 kilometrov na uro doseže v 4,6 sekunde. Na spodnjem koncu ponudbe sta edini turbodizelski motor 20d xDrive z močjo 145 kilovatov in turbobencinski štirivaljnik20 xDrive z močjo 153 kilovatov, nad njima pa je še turbobencinski štirivaljnik 30 xDrive z močjo 190 kilovatov, ki pa ne bo na voljo v Evropski uniji.
Priključne hibride pa predstavlja različica BMW X3 30e xDrive s sistemsko močjo 220 kilovatov in izboljšanim električnim sistemom, ki omogoča povečan električni doseg od 81 do 90 kilometrov. Körber je povedal, da priključno hibridni BMW-ji X3 sicer predstavljajo 10 odstotkov prodaje, v nekaterih evropskih državah pa sežejo celo do 80 odstotkov prodanih vozil.
Dva značaja
Na predstavitvi smo vozili različici z zgornjega in spodnjega dela ponudbe, torej BMW X3 20 xDrive in BMW X3 M50 xDrive. BMW X3 se je za precej visok avto že do sedaj peljal zelo športno, nova platforma z izboljšani vpetjem in širšimi koloteki zadaj pa je še izboljšala občutek gotovosti in dinamike na cesti,. In to celo, ko gre za različico z osnovnim bencinskim motorjem, ki mu moči ne manjka, vendar pa tudi ne skriva dejstva, da gre za osnovni motor in si dovoli malce bolj obotavljivo pospeševanje z mesta.
Povsem drugačen pa je BMW X3 M50 xDrive, ki vas med odločnejšim pritiskanjem na pedal plina kar "zalepi" na lupinasto oblikovan sedež. Zelo dobri dinamiki motorja se prilagaja tudi dinamika karoserije. K temu gotovo pripomore tudi podvozje, ki so ga fino nastavili v oddelku M, razširjeni koloteki in bolj neposredni volan, ki najmočnejši BMW X3 med drugim razlikujejo od ostalih bratov.
Novi BMW X3 bo začela tovarna dobavljati novembra, vendar pa je že znano, koliko bo treba zanj odšteti. Glede na cenik bo za osnovni BMW X3 20 xDrive treba odšteti vsaj 59.800 evrov, dizelski BMW X3 20d xDrive pa bo stal najmanj 61.000 evrov. Priključni hibrid BMW X3 30e xDrive bo stal najmanj 67.000 evrov, za športni BMW X3 M50 xDrive pa bo treba denarnico olajšati vsaj za 83.900 evrov.