Avto
7419 ogledov

Euro NCAP nenavadno ostro do zavajanja in prakse proizvajalcev

Euro NCAP
1/4
Euro NCAP
Ne izgovarjajte se na varnost, če pa kupcem prodajate takšna vozila - to je sporočilo Euro NCAP proizvajalcem.

Organizacija Euro NCAP v zadnji letošnji in zelo obsežni seriji testov varnosti novih avtomobilov izpostavlja kitajski napredek in v luči boja proti podnebnim spremembam obračunava z izgovori proizvajalcev, češ da so zaradi varnostnih zahtev avti postali precej težji kot nekoč.

Euro NCAP je objavil test varnosti za 11 novih modelov na trgu. Med njimi so kar štirje kitajski avti, eden pa iz Vietnama. Prav tako je večina testiranih avtov že električnih, kar jasno nakazuje neustavljivi trend sprememb v avtomobilski industriji. Večina jih je za varnost dobila pet zvezdic.

Vendar pa pri organizaciji še bolj kot zadnje rezultate izpostavljajo po njihovem zelo zaskrbljujoč trend, da le trije izmed 11 avtov na testu tehtajo manj kot dve toni, samo eden od enajsterice pa spada v razred manjših družinskih avtov. Ta dva podatka sta v luči nujnega zmanjševanja obremenjevanja okolja zelo slaba, izpostavljajo pri Euro NCAP. "Leta dolgo smo poslušali očitke industrije, da je Euro NCAP odgovoren za povečanje mase novih avtov. Trdili so, da dodatne zahteve in standardi glede varnosti zvišujejo maso. A to ni res, danes vidimo, da velika masa vozil nima povezave z varnostjo, temveč je povezana z željo ljudi po večjih vozilih z velikimi baterijami, s katerimi si želijo pomiriti strah glede dosega," je bil v komentarju oster generalni tajnik Michiel van Ratingen. "Danes vidimo, da takšen trend ne pomaga niti varnosti niti okolju: veliki in težki avti so v splošnem energetsko manj učinkoviti od majhnih in lahkih. In ko ta dva različna tipa vozil medsebojno trčita, obstaja resna varnostna skrb, še huje pa je, ko so udeleženi ranljivi udeleženci v prometu."

Euro NCAP | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP

Osem odličnih, trije prav dobri

Zadnji test v letu 2023 so opravili na sledečih modelih: volkswagen ID.7, BMW serija 5, mercedes-benz EQE SUV, BYD TANG, kia EV9, XPENG G9, vinfast VF8, smart #3, BYD SEAL-U, honda ZR-V in hyundai kona. 

Glede na seštevek vseh testov so pohvalili novega volkswagna ID.7, električnega naslednika limuzinskega passata. Le malo za njim po prepričljivosti zaostaja novi BMW 5.

Med štirimi kitajci, od katerih smo vsi prejeli pet zvezdic, izpostavljajo znamko BYD, ki je v nekaj letih naredila silovit vzpon od proizvajalca baterijskih sklopov do proizvajalca varnostno celovito zasnovanih avtov. Oba njegova modela tang in seal-U sta prejela vse razpoložljive zvezdice. Isti rezultat je osvojil tudi najmanjši avto na testu, smart #3, ki v resnici sploh ni majhen. Gre sicer za člana koncerna Geely, v katerega spada tudi Volvo.

Euro NCAP | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP

Štiri zvezdice so tokrat dosegli trije modeli. Hondin novi kompaktni suv ZR-V, edini avto s hibridnim pogonom in s skupno maso "le" 1,6 tone, ni povsem prepričal testnikov. Tako pri testih trčenj kot aktivne asistence je pokazal pomanjkljivosti. Štiri zvezdice je dobil tudi prvi vietnamski avto na testih znamke VinFast, model VF8.

Razočaranje tokratnega testa je druga generacija modela hyundai kona. Pri Euro NCAP pravijo, da je bila njen rezultat po trenutnih standardih praktično na meji treh zvezdic, glavni razlog pa je pomanjkanje asistenčnih sistemov za preprečevanje nesreč v serijski opremi. Takšen pristop do kupcev ni pravi in zaostaja za konkurenco, so bili jasni pri Euro NCAP.

Euro NCAP | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.