Avto
136 ogledov

Fabia RS- instant športnik

Škoda fabia RS
1/41
Žurnal24 main
Na testu smo tokrat preizkusili športno škodo fabio RS z zmogljivim 1,4-litrskim TSI motorjem in sedem stopenjskem DSG menjalnikom.

Čeprav so pod kratico RS v preteklosti pod to znamko že prihajali dinamični in tržno (zaradi ugodne cene) zelo zanimivi izdelki. Najnovejša fabia RS pa ta renome kljub zmogljivemu 1,4-litrskemu TSI motorju in sedem stopenjskem DSG menjalniku opraviči le delno. Veliko je namreč ostalo nedorečenega tako pri obliki kot pri športnih zmogljivostih, cenovno pa je tudi nevarno blizu tudi bolj močni in hitrejši konkurenci. Veliko je namreč ostalo nedorečenega tako pri obliki kot pri športnih zmogljivostih, cenovno pa je tudi nevarno blizu tudi bolj močni in hitrejši konkurenci.

Oblikovno preveč podoben ostalim različicam
Glede izgleda je tako, da RS sicer daje slutiti, da gre za bolj našpičeno različico, a kaj ko lahko tako, če želite izgleda tudi kakršnakoli druga fabia. Poleg serijskih 17 pačnih platišč in strehe odete v drugo barvo kot ostali karoserijski deli, so ji namreč edina le napisa RS na nosu in zadku, antracitna barva ter nakazan difuzor na spodnjem delu le tega. Kar manjka so poudarjeni bočni pragovi in zajetnejši spojler na nosu, najmočnejša fabia pa bi lahko bila tudi bolj približana k tlom.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Svetli točki TSI motor in DSG menjalnik
Ravno slednje pa se med vožnjo izkaže za največjo pomankljivost, saj fabia RS med vožnjo deluje nekoliko okorno, saj je njeno težišče za odtenek previsoko, inženirji pa so to želeli nadoknaditi z dodajanjem trdote podvozja, kar pa davek terja pri voznem udobju. Glede lege na cesti je dobrodošel sistem XDS, ki skrbi za dinamičnejšo vožnjo skozi ovinke, saj elektronsko zavira notranje prednje kolo, s tem pa poveča navor na zunanjem kolesu, kljub temu pa na trgu obstajajo modeli, ki tudi brez tega elektroskega dodatka, ponudijo še več užitka v dinamični vožnji.

Škoda ker 1,4 litrski prisilno polnjeni bencinar dobesedno ljubi vrtljaje, zahvaljujoč turbini in kompresorj pa ponuja izdatno količino moči in navora skozi zelo širok razpon vrtljajev. Fabia RS tako doseže najvišjo hitrost 224 km/h, stotico na merilniku hitrosti pa prekrije v 7,3 sekunde. Zgodaj ali spodaj kakor hočete, je sicer še nekoliko prisotna turbo luknja, takoj zatem pa je moči za prednji kolesni par že kar preveč, kar se pozna v tem, da vozniku volan sili iz rok. Svetla stran poleg zmogljivega motorja je tudi sedemstopenjski DSG menjalnik z menjalnima tipkama na volanu, ki je kot vedno kot naročen za športno nabiranje kilometrov, dobro pa se znajde tudi pri udobni in umirjeni vožnji kjer voznikova desna roka počiva na sredinskem naslonu za roke. Zavore in volan nalogo opravljata pričakovano dobro, prednja sedeža pa zahvaljujoč izdatni obočni opori telo trdno držita na mestu.

Znotraj premalo športna, a dovolj opremljena
V notranjosti se tako ponovi zgodba iz zunanjosti, saj le na določenih (preredkih) mestih dobite vtis da sedite v fabii RS, vse ostalo pa je enako kot pri ostalih, sicer bolje opremljenih fabijah. Da sedite v najbolj zmogljivi fabiji tako kažeta le napisa na sedežih in na spodnjem delu krožnice serijskega tri- krakega volana. Kar manjka so aluminjaste stopalke, večja mera aluminija na sredinski konzoli, kljuke pa bi lahko bile kromirane. S stališča ergonomije večjih pomislekov sicer nismo imeli, le postavitev stikal, sicer zgolj enopodročne klimatske naprave je nekoliko samosvoja. Posledično so stikala avdio naprave postavljena nižje, a ne toliko, da bi jih zakrivala prestavna ročica. Pohvalno veliko je tudi odlagalnih površin.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Glede opreme je tako, da veliko nismo pogrešali, saj so kupci deležni tudi dodatkov kot sta tempomat in parkirna pomagala, veliko je tudi varnoste opreme vključno s serijskim ESC sistemom. Kaj več kot to pa v osnovi ne dobite, so pa s spiska doplačil prišle dnevne luči z LED tehnologijo, ki so vgrajene namesto klasičnih halogenskih meglenk. Enako dobro, kot v ostalih fabijah pa se bo potnikom godilo glede prostora v drugi vrsti in prtljažniku.

Konkurenca RS-ki glede cene diha za ovratnik

Fabia, cenovno gledano, privržence išče med kupci, ki želijo dinamičen, a tudi kakovosten in pouzdan avto, ki premore tudi nekaj napredne tehnike, ki je v tem razredu nismo vajeni. Ta motor in menjalnik to zagotovo sta, žal pa nista dovolj za boj z ostalo »našpičeno« konkurenco. Clio z enako kratico je tako le dva tisočaka dražji, a ponudi več moči in boljše vozne lastnosti, cenovno blizu pa bo zagotovo tudi fiesta ST; ki je tudi sinonim športnosti. Ob tem pa velja dodati, da zaradi dveh kilovatov tudi v najvišjem zavarovalnem razredu (meja je pri 130 kW),  kar tehtnico ponovno nagne v prid konkurenci.

Podatki o vozilu: (Škoda fabia RS 1.4 TSI DSG)
Motor: 1.390 cm3
Vrsta:  vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 132 kW (180 KM)/6.200 vrtljajih na minuto
Navor: 250 Nm/ med 2.000-4.500 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,0 litra/100 km, 148 g CO2/km
Zmogljivosti: 224 km/h, 7,3 sekunde od 0-100 km/h
Cena: 18.599 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.