Avto
37 ogledov

Flirtanje z brezpotji

1/52
Žurnal24 main
Praktičnost z velikim p, bi lahko zapisali po kratkem druženju z različico berlinga XTR, ki hoče poleg družinskega dajati tudi videz terenskega avtomobila. A slednje v glavnem le navzven.

Gre za izdelek, namenjen avanturistom po duši, ki potrebujejo veliko prostora za družinske rekvizite ali športno opremo, obenem pa se želijo do izhodišča svoje ture pripeljati, čeprav se je asfalt že zdavnaj nehal.

Zato je XTR odet v zaščitno črno plastiko, od običajnega multispacea pa se razlikuje tudi po sivini na nosu, zaščiti motorja in napisu XTR pred C stebričkom. Podatek, da so mere, tudi tista o oddaljenosti od tal (+0,7 cm prednje vzmetenje, +1 cm zadnje vzmetenje), praktično enake navadnemu multispaceu, pa nakazuje, da na resen spopad s spolzkimi brezpotji raje pozabite, pa čeprav je bil naš XTR opcijsko opremljen z vrtljivim gumbom za grip control, ki ga poznamo že iz peugeota 3008 in prek katerega lahko prilagajamo delovanje sistema ESC na različnih podlagah.

Avtomobil je bil opremljen tudi z doplačljivo dvoobmočno klimo, pomočjo za speljevanje v klanec in nujnimi zadnjimi parkirnimi pomagali. Avdio naprava z bluetooth povezavo je imela dodano USB režo. Črno piko pa si avtomobil zasluži zaradi zgolj čelnih zračnih blazin. Za stranske in zavese je treba posebej doplačati.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Berlingo bolj prepriča z drugimi stvarmi. V prvi vrsti je tukaj razkošje prostora, naj imamo v mislih sebe za volanom ali naše potnike za zadnji klopi. Do te se dostopa prek dvojnih drsnih vrat z enostavnim odpiranjem. Sedi se visoko, prednji sedeži imajo obilico bočne podpore, le naslonjali za roki ostajata tipično za znamko preozki. Posebnost sta bila nosilca na stropu, ki ju lahko izkoristimo za prevoz daljših predmetov, recimo smuči. Zagate s tovorom sicer res ne bi smelo biti. Prtljažnik pogoltne od 678 pa vse do 3000 litrov, če popolnoma odstranimo zadnjo klop. Grajamo obdelavo prtljažnika, saj je trda obloga resda delovno robustna, a manjka možnost fiksiranja prtljage. Nenazadnje je avtomobil namenjen tudi obiskom nakupovalnih središč in ne samo prevozu koles ali zidarske opreme. Koristna bi bila tudi mreža za preprečitev vdora prtljage med potnike, ki pa je ni na seznamu dodatne opreme. Zadnja vrata so velika in težka, zato je to treba upoštevati pri parkiranju.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

80-kilovatni dizel je edina, a hkrati logična izbira za slabo tono in pol osnovne in 2065 kilogramov največje mase. Največji navor motor doseže že pri okoli 1700 vrtljajih. Gibi ročice le petstopenjskega menjalnika so bolj majavi, sicer pa potrebe po pogostem prestavljanju ni, saj je tu še funkcija overboost, ki začasno doda 20 Nm navora. Poraba se je gibala okoli ugodnih sedmih litrov, natančnost volana in udobju za potnike in tovor podrejeno podvozje imata raje preudarjeno kot pa ostro vožnjo skozi ovinke. Saj ne, da se avtomobil ne bi obnašal zanesljivo, le precej bolj majav je takrat.

19.850 evrov je cena najvišje rangiranega berlinga z nekaj neobhodnimi dodatki. Znesek je primerljiv z bratskim peugeotom partnerjem tepee outdoorjem in nekoliko višja od renaulta kangooja s podobno opremo in povišanim podvozjem.

Podatki o vozilu: berlingo XTR HDi 110
Motor: 1560 ccm, dizelski, štrivaljni
Moč in navor: 80 kW (110 KM); 240–260 Nm pri 1.760 vrt/min
Zmogljivosti: 173 km/, 12,4 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,2 litra/100 km, 147 g CO2/km
Mere v mm (D x Š x V): 4380 x 1810 x 1862, medosna razdalja 2730
Prtljažnik: 678–3000 litrov
Varnost (EuroNCAP): **** (27 točk) (pred 1. 1. 2009)
Cena: 19.050 evrov (osnovni)/ 19.850 evrov (testni)

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.