Avto
1933 ogledov

Capri dvoboj: zadnja moč proti šitrikolesnemu oprijemu

Ford Capri
1/59
Anže Petkovšek
Med seboj smo primerjali dve enako opremljeni različici električnega forda caprija, z zadnjim in prednjim pogonom, ki sta si po kapaciteti baterije in moči pogonskega sklopa precej blizu.

Ford capri ponosno nosi ime svojega prednika, ki pri marsikom budi nostalgijo za starimi dobrimi časi, sicer pa je čisto sodoben štirivratni SUV-kupe z električnim pogonskim sklopom. V nasprotju s starodobnim predhodnikom torej nima klasičnega bencinskega pogona, niti možnosti zanj, ampak je čisto električni avtomobil, ki so ga kot električnega tudi razvili.

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Sodobni ford capri je namreč električni družinski križanec, lahko bi tudi rekli petvratni SUV-kupe, ki sicer še vedno nosi športne družinske gene, a v ospredje postavlja poslovno in predvsem družinsko uporabnost.  Z dolžino 4,634, širino 1,872 in višino 1,626 metra ter medosno razdaljo 2,767 metra se uvršča med manjšega explorerja in večjega mustanga mach-E ter športnosti ne zagotavlja le z videzom, ampak tudi s kombinacijo dinamičnega podvozja, vzmetenja in volana.

Obstaja tudi v treh različicah, gospodarni z močjo 125 kilovatov in baterijo s kapaciteto 52 kilovatnih ur, ter dvema močnejšima različicama, eno z zadnjim in drugo s štirikolesnim pogonom. Ti dve smo tudi preskusili, obe z višjim paketom opreme od dveh razpoložljivih, ki se imenuje premium.

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Zadnji ali štirikolesni pogon

Obe močnejši različici, ki ju podpira že dodobra preskušena platforma MEB, se med seboj razlikujeta predvsem po vrsti pogona. Ford capri premium RWD je opremljen z enim elektromotorjem, ki poganja zadnji kolesi in se napaja iz baterije z uporabno kapaciteto 77 kilovatnih ur, ford capri premium pa z dvema elektromotorjema , ki se napajata iz baterije s kapaciteto 79 kilovatnih ur.

Razlika je predvsem v moči in navoru obeh različic. Elektromotor v capriju RWD namreč razvija moč 210 kilovatov in navor 545 njutonmetrov, v capriju AWD pa kombinacija elektromotorjev razvije moč 250 kilovatov ter navor 679 njutonmetrov.

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ford capri preimum AWD

Motor: 2x električni

Največja moč: 250 kW

Največji navor: 679 Nm (134 + 545 Nm)

Kapaciteta baterije: 79 kWh

Zmogljivosti: 180 km/h; 5,3 s do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.634 x 1.871 x 1.639, medosna razdalja 2.767

Prtljažnik (v litrih): 572 – 1.510

Masa praznega vozila: 2.099 kg

Največja dovoljena masa: 2.745 kg, 646

Največja dovoljena masa prikolice: 1.400 kg

Poraba: 16,3–16,5kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), doseg 560 km

Cena: 51.200 eur

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Nikjer sicer nismo našli podatka o moči obeh elektromotorjev, a glede na to, da je za navor navedena kombinacija navora 134 njutonmetrov spredaj in 545 njutonmetrov zadaj lahko sklepamo, da sprednji elektromotor v pogon posega z močjo 40 kilovatov in da je zadnji elektromotor pravzaprav enak kot v capriju RWD.

Razlika v moči se pozna pri pospeševanju do 100 kilometrov na uro, ki jih capri AWD kljub temu, da je prazen za dobrih 70 kilogramov težji, doseže v 5,3 sekunde. S tem je kar za 1,1 sekunde hitrejši od caprija RWD, ki za enak dosežek potrebuje 6,4 sekunde. Pri razliki  gre sicer zgolj za "akademsko vprašanje" saj je v realnih razmerah na cesti niti ne opazite.

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ford capri preimum RWD

Motor: električni

Največja moč: 210 kW

Največji navor: 545 Nm

Kapaciteta baterije: 77 kWh

Zmogljivosti: 180 km/h; 6,4 s do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.634 x 1.871 x 1.639, medosna razdalja 2.767

Prtljažnik (v litrih): 572 – 1.510

Masa praznega vozila: 2.023 kg

Največja dovoljena masa: 2.685 kg, 662

Največja dovoljena masa prikolice: 1.200 kg

Poraba: 14,6–14,8 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), doseg 598 km

Cena: 48.400 eur

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Razlike v uporabnosti

Opazite pa denimo, da se capri RWD skozi ovinke pelje manj suvereno in s "težjim nosom" od caprija AWD. Kljub dejstvu, da je capri AWD zaradi dodatnega elektromotorja spredaj dejansko težji, saj razlika v masi gre predvsem na račun dodatnega elektromotorja spredaj. Prednji elektromotor pač avtomobil v pravem trenutku potegne iz ovinka.

Capri AWD razpolaga tudi z malenkost večjo nosilnostjo od caprija AWD, a je ta zanemarljivo, saj znaša le dobrih 15 kilogramov. Oba sta z največjo dovoljeno obremenitvijo okrog 650 kilogramov tudi, AWD malce več in RWD malce manj od tega, tudi solidna prevoznika in olajšata izkoristek solidnega prtljažnika s prostornino od 572 do 1.510 litrov.

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Štirikolesni pogon caprija AWD se bolj kot v sami nosilnosti avtomobila pozna pri vleki prikolice. Dodatna trakcija zaradi štirih pogonskih koles se namreč odraža v možnosti vleke prikolice z zavoro do največje dovoljene mase 1.400 kilogramov, medtem ko capri RWD lahko vleče 200 kilogramov manj,torej prikolico z največjo dovoljeno maso 1.200 kilogramov.

10 do 15 kilometrov na minuto

Baterije so pri obeh avtomobilih po kemični sestavi enake, torej Li NMC, vendar pa ja v capriju AWD deklarirana z za dve kilovatni uri večjo kapaciteto, torej 79 kilovatnih ur proti 77 kilovatnih ur v capriju RWD. Razlika v kapaciteti sicer ni velika, večja pa je lahko hitrost polnjenja na hitri DC polnilnici. Baterijo caprija AWD je namreč teoretično možno polniti z močjo do 175 kilovatov, caprija RWD pa z močjo do 135 kilovatov.

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V praksi se je polnjenje tudi izkazalo za hitro, a malce počasnejše. Baterija caprija AWD se je začela namreč polniti z močjo do 140 kilovatov in je največjo moč ohranila do 55-odstotne napolnjenosti, medtem ko se je baterija caprija AWD začela polniti z močjo do 135 kilovatov, a se je moč polnjenja zmanjšala že pri 37-odsotni napolnjenosti.

Pri Fordu poudarjajo, da so hitro polnjenje uredili tako, da so baterije po hitrem postanku dovolj polne za nadaljevanje vožnje. To očitno drži v praksi, saj je bila baterija caprija AWD v desetih minutah napolnjena za svežih 141 kilometrov, baterija caprija RWD, pri kateri se je polnjenje prej upočasnilo, pa za nadaljnjih 108 kilometrov vožnje.

ford capri | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

ford capri | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Kar pa se padanja moči z odstotki napolnjenosti tiče, pa je to pri obeh avtomobilih bolj ali manj enako, z odstopanji zaradi trenutnih razmer. Baterija caprija AWD je bila kljub malce večji kapaciteti 80-odsotno polna v 24 minutah, baterija caprija RWD pa v 27 minutah. Avtomobilski računalnik je prvemu napovedal doseg 367, drugemu pa 393 kilometrov dosega, ki je bil seveda odvisen tudi od načina vožnje pred tem.

Kaj pokaže testni krog?

Z obema fordoma caprijema smo se odpravili tudi na testni krog, ki nas je vodil po ljubljanskih ulicah, potem pa mimo Mengša in Kamnika na prelaz Črnivec ter Gornji Grad, od tam mimo Mozirja do avtoceste in po avtocesti proti Ljubljani. Stric Murphy ne počiva niti med koncem tedna, zato smo morali trojanski klanec namesto po avtocesti, ki je bila zaprta, premagati po regionalni cesti, zato pa je bila vožnja po avtocesti od počivališča Lukovica na koncu podaljšana z dodatnim krogom po obvoznici okoli Ljubljane.

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Na dobrih dvajsetih kilometrih vožnje po Ljubljani se je bolje izkazal capri AWD s porabo 15,3 kilovatne ure na sto kilometrov. Capri RWD je na enaki razdalji porabil 16,7 kilovatne ure elektrike na sto kilometrov. Na regionalni cesti med Črnučami in Stahovico se je stanje spremenilo in capri AWD je porabil 17,2, capri RWD pa 16,6 kilovatne ure na sto kilometrov.

Tudi med vožnjo na prelaz Črnivec je bil v prednosti capri RWD s porabo 41,4 kilovatne ure, medtem ko je capri AWD porabil 44,3 kilovatne ure elektrike na sto kilometrov. Dva motorja sta očitno med vzponom potrošila več energije od enega. Med spustom proti Gornjemu Gradu pa se je capri AWD izkazal za boljšega rekuperatorja, saj je na 10-kilometrskem odseku njegova poraba znašala  -11,4 kilovatne ure, poraba caprija RWD pa -10,5 kilovatne ure na sto kilometrov.

ford capri | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Capri AWD je bil s porabo 9,7 kilovatne ure boljši tudi na odseku regionalne ceste do Šentruperta, kjer je capri RWD porabil 10,6 kilovatne ure, prav tako pa tudi a kombinaciji avtoceste in regionalne ceste med vožnjo čez Trojane do Lukovice. Capri AWD je namreč porabil 16,2, capri RWD pa 17,6 kilovatne ure na sto kilometrov. Tudi avtocesta bolje leži močnejšemu capriju AWD,  saj je na 55 kilometrih okoli Ljubljane porabil 18,3, capri RWD pa 19,2 kilovatne ure na sto kilometrov.

ford capri | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Capri AWD je bil tudi zmagovalec celotnega preskusa porabe. Na 189 kilometrih po Sloveniji seje namreč njegova poraba ustalila pri 16,1 kilovatne ure, medtem ko je capri RWD porabil 16,7 kilovatne ure elektrike na sto kilometrov. V bateriji caprija AWD je ostalo 39 odstotkov, v bateriji caprija RWD pa 37 odstotkov kapacitete. Glede na izračune njunih računalnikov bi lahko capri AWD prevozil še 182, capri RWD pa še 174 kilometrov. Z njima bi se lahko torej takoj odpeljali še na kakšen izlet, morda do morja in precejšen del poti nazaj.

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ko gre za polnjenje baterij in porabo elektrike je med obema različicama forda caprija torej nekaj razlik, a te niso tako ključne, da bi vplivale na končno izbiro. Morda je bolj pomembno to, koliko lahko s katerim peljemo, kakšno prikolico lahko vleče ali na kakšne vožnje se večinoma odpravljamo.

Seveda pa je pomembna tudi nakupna cena. V tem primeru so razlike kar velike. Za ford capri premium AWD bi morali namreč v osnovni konfiguraciji brez dodatne opreme, ta je imel v primeru testnih nekaj več dodatkov, odšteti 51.200 evrov, ford capri premium RWD pa bi v osnovi stal 48.400 evrov. Med njima je torej dobrih 2.800 evrov razlike v prid caprija RWD. Razlika v ceni sicer ni visoka, toda če ravno ne potrebujete štirikolesnega pogona in nekaj prednosti, ki jih prinaša, lahko za ta denar dokupite tudi kaj s seznama dodatne preme ali pa domačo polnilnico.

dezurni@styria-media.si

Ford Capri | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek