Ford je razkril novi SUV puma. To so najavili že pred meseci na razkritju nove generacije kuge, ko so pumo le bežno pokazali.
Puma se uvršča pod model kuga in nad model ecosport, z novim modelom pa Ford napada tudi kupce v višjem segmentu, ki so na primer do zdaj posegali po Minijevem countrymanu. Še posebej ciljajo na evropske kupce, saj je to prvi kompaktni Fordov SUV razvit posebej za voznike na stari celini.
Vzornik je bil S-max
Pri Fordu še posebej izpostavljajo dizajn, ki je udaren, s poudarkom na dinamiki, poudarjajo pa tudi tehnološko plat vozila in prostornost v kabini. Da ne nagovarjajo zgolj kupcev, ki se odločajo na primer za peugeota 2008 ali renault capturja, ampak tudi kupce z večjo kupno močjo, govori izjava Fordovega direktorja za linijo majhnih Fordovih vozil v Evropi Sigurda Limbacha za Automotive News Europe, ki pravi: "Z avtomobilom prav gotovo ciljamo na kupce premijskih znamk."
Limbach je še dodal, da je za pumin navdih služila prva generacija enoprostorca S-max. "S-max je za nas ob prihodu pomenil ogromen uspeh, saj smo pripeljali dinamičnost v razred enoprostorcev. To je bil dizajnersko dovršen avtomobil, športen, z veliko prostora in ljudje so se vanj zaljubili. Enako velja za pumo, le da je na trgu v drugačnem časovnem obdobju."
Bistveno prostornejša kot fiesta
Puma je postavljena na prilagojeno Fordovo arhitekturo za mala vozila, ki si jo delil s fiesto, vendar pa ima puma v korist notranje prostornosti večjo medosno razdaljo, prilagodili pa so lahko tudi dizajn, ki je bolj "mišičast".
Puma v dolžino meri 4,186 metra, kar je devet centimetrov več kot model ecosport, je pa krajša od novega peugeota 2008 (4,3 metra) in seat atece (4,363 metra). Fordov križanec je radodaren s prostorom v prtljažniku, ki meri 456 litrov in je zasnovan zelo prilagodljivo. Polico, ki tvori dno prtljažnika je možno nastavljati v tri višine in s tem prilagajati prostor v zadku.
Mehka hibrida
Ford naj bi pumo ponudil s preverjenim 1,0-litrskim turbo trivaljni bencinskim motorjem v treh različicah. Dve bosta vključevali 48-voltni sistem mehkega hibrida, ki zagotavljata več moči že pri nižjih vrtljajih. Ford ne bo ponudil priključnega hibrida, tako kot na primer tekmec renault captur, oziroma Peugeot, ki bo predstavil popolnoma električni e-2008, na trgu pa že poznamo tudi povsem električno hyundai kono EV.
Limbach je še povedal, da bodo morali delati več na izobraževanju kupcev, da bodo spoznali prednosti mehkega hibrida in predvsem prednosti manjšega izpusta CO2.
Želi izstopati
Kar zadeva dizajn Fordovci pravijo, da želijo biti most med izstopajočimi modeli, kot je nissan juke in bolj konservativnimi modeli. Šef oblikovanja pri evropskemu Fordu George Saridakis pravi: "Želimo izstopati, biti atraktivni in hkrati konkurenčni. Hkrati tudi nismo želeli pretirano eksperimentirati."
Tudi tehnološko želi puma izstopati. Ima električna prtljažna vrata, že standardno prinaša udobne, masivne sedeže, ki lahko tudi masirajo. Seveda ima digitalno instrumentalno ploščo, radarski tempomat, ki v zastoju sam zaustavi vozilo in samodejno spelje skupaj s kolono vozil pred njim. Puma ima tudi sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu, aktivnega parkirnega asistenta, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji ... Zanimiv je sistem za opozarjanje pred zapustitvijo voznega pasu rez vključenega smernika, ki zazna ali se želi avto premakniti na neoznačeno površino, na primer pločnik, travo in sam poravna volan, da ostane na cestišču.
Pri Fordu verjamejo, da bodo s pumo delež prodaje SUV znotraj svoje modelske palete dvignili na 50 odstotkov. Pumo bo Ford proizvajal v tovarni v Romuniji, kjer proizvajajo tudi model ecosport.