12. junij bo za Fordovo avtomobilsko tovarno v nemškem Kölnu pomemben dan, saj bo začela izdelovati novi majhen električni SUV explorer, kar bosta s svojo prisotnostjo obeležila tudi nemški kancler in Fordov ameriški direktor Bill Ford. Vendar pa se bo na ta dan po 47 letih in več kot 20 milijonih izdelanih avtomobilov poslovila tudi ford fiesta.
Razlog za slovo od fieste je predvsem v tem, da majhni avtomobili svojim proizvajalcem ne prinašajo več dobičkov. Teh trendov sicer ne beležijo le pri Fordu, ampak tudi pri njegovih tekmecih, denimo Oplu in Volkswagnu. Vendar pa ford fiesta odhaja, ostajajo pa opel corsa, volkswagen polo, renault clio, toyota yaris in mnogi drugi majhni avtomobili. Marsikateri od njih se je na trg pripeljal pred fiesto in bo na njem tudi ostal dalj časa.
Ko je namreč Ford razvil majhen avtomobil, ki je nosil kodno ime "Bobcat", je le sledil konkurenci, ki je s podobnimi avtomobili že nastopala na trgu. Predstavitev ford fieste 11. maja 1976 je bila zato bolj zamudniške narave, čeprav jo je Bob Lutz, tedanji šef nemškega Forda, ki je tudi vodil razvoj fieste, označil kot najpomembnejšo avtomobilsko inovacijo po modelu T.
Svetovna uspešnica
Vendar pa zamuda fiesti ni preprečila, da bi postala uspešnica. Že v poltretjem letu od predstavitve so jih izdelali milijon, po 58 mesecih in 15 dneh pa je s tekočih trakov zapeljala milijonta fiesta. Marca 1981 je, kot je izpostavil Fordov predstavnik za tisk Hartwig Petersen, izboljšala vse dotedanje proizvodne dosežke evropskega Forda. Poleg tega je fiesta osvojila več naslovov avta leta in dolga leta vodila na prodajnih lestvicah v evropskih državah. Poleg tega pa je bila tudi svetovni avtomobil. Izdelovali so jo namreč na štirih celinah in prodajali v več kot 50 državah, kar je tudi pripomoglo k temu, da so jih v osmih generacijah prodali več kot 22 milijonov.
Pogled na prvo generacijo fieste pokaže tudi, kako se je avtomobilski svet spremenil v zadnjih petih desetletjih. Ford fiesta prve generacije je namreč v dolžino merila le 3,57 metra. Vendar pa je bila izdelana iz tanjše pločevine, tanjši so bili tudi sedeži, asistenčne opreme praktično ni bilo, armaturna plošča pa je bila precej manjša od današnjih, zato je bilo v njej kljub majhnim meram presenetljivo prostorno.
Žrtev sodobnih trendov
Poleg tega je tehtala le za današnje čase nedosegljivih 730 kilogramov, kar je pomenilo, da je bila precej živahna tudi s skromnim 1,1-litrskim atmosferskim bencinskim štirivaljnikom z močjo 37 kilovatov, ki je deloval v kombinaciji s štiristopenjskim ročnim menjalnikom. Tako motorizirana fiesta je do 100 kilometrov na uro pospeševala 17 sekund in dosegla največjo hitrost 147 kilometrov na uro.
Ford fiesta je v primerjavi s starodobno fiesto prve generacije precej drugačen in precej bolj sodoben avtomobil, ki z merami že posega v območje, ki so ge še ne tako davno obvladovali avtomobili spodnjega srednjega razreda, Vendar mu to ni pomagalo, da bi preživel na trgu, ki mu pravila določajo tudi strogi okoljski predpisi, zaradi katerih tovarne ne morejo pokriti razvojnih in proizvodnih stroškov, ki jih zahtevajo majhni avtomobili in njihovi motorji. Navsezadnje pa tudi ne more preživeti spreminjanja okusa potrošnikov, ki se nagibajo k športnim terencem.