Leta 2022 je evropski trg novih avtomobilov znova zabeležil medletni padec. Po podatkih JATO Dynamics za 30 trgov (EU-26 + Združeno kraljestvo, Norveška, Švica in Islandija) je skupna prodaja dosegla 11.309.310 avtomobilov, kar je 4,1 % manj kot leta 2021. To je najmanj registracij novih avtomobilov od leta 1985.
Lani je bilo v Evropi prodanih celo 674.000 avtomobilov manj kot leta 2020 – torej leta, ko je pandemija covida-19 močno prizadela evropsko gospodarstvo. V primerjavi z letom 2019 je prodaja padla za 29 odstotkov, torej kar za 4,5 milijona avtomobilov. Felipe Munoz, analitik pri JATO Dynamics, je ob objavi podatkov dejal: "Pomanjkanje novih vozil v trgovinah, inflacija in energetska kriza so se lansko leto izkazali za velike izzive za že tako nemiren evropski avtomobilski trg. Vpliv pandemije, ki mu je v letih 2021 in 2022 sledilo pomanjkanje polprevodnikov, sta ruska invazija na Ukrajino in posledično zvišanje cen energije, le še povečala. To je vplivalo na zaupanje potrošnikov in njihovo porabo denarja.”
Obenem v Evropi počasi, a vztrajno raste prodaja kitajskih znamk. Kitajsko-britanska družba MG je zabeležila medletno rast prodaje za 116 odstotkov, v Evropi je prodala skoraj 114.000 avtomobilov in prehitela uveljavljene znamke, kot sta Jeep ali Honda.
Pri konkretnih modelih je leto 2022 po svoje zgodovinsko, saj se je po 14 letih končala prevlada golfa, ki je bil ves čas evropski kralj. Golf je doživel trd padec - s prvega na peto mesto. Na prestolu ga je zamenjal peugeot 208. Peugeot je bil nazadnje najbolje prodajan model v Evropi leta 2007 – z modelom 207.
Dacia Sandero je postala evropska številka dve z le minimalnim zaostankom za 208. Sandero je tako ohranil položaj iz leta 2021. To je predvsem posledica velikega zanimanja v Franciji. Volkswagen T-Roc, najbolje prodajani SUV v Evropi, je zasedel 3. mesto, sledi mu fiat 500, ki se prodaja tudi v povsem električni različici.
Omeniti velja tudi druge avtomobile. Na primer hyundai tucsona, ki se je z več kot 150.000 primerki uvrstil med top 10 kot najbolje prodajan SUV C-segmenta; opel/vauxhall mokka je zabeležila 34-odstotno rast prodaje in postala tretji najbolje prodajani SUV koncerna Stellantis. Cupra formentor je povečala število registracij za 68 % in po številu prodanih avtomobilov prehitela vse modele znamke Seat. Renault je registriral skoraj 82.000 primerkov modela arkana (pri nas znan gane conquest), to je model, ki prvotno niti ni bil predviden za prodajo v Evropi, namenjen je bil izključno ruskemu trgu.
Najbolje prodajani avtomobili v Evropi, od 1. do 10. mesta
(Vir: JATO Dynamics)
Največja sprememba v deseterici je že omenjeni padec golfa s 1. na 5. mesto. Še večji »padec« je zabeležil renault clio, ki je bil leta 2021 4., trenutno pa zaključuje prvo deseterico.
1. Peugeot 208 206.816 (+ 5 %)
2. Dacia Sandero 200.550 (+1 %)
3. Volkswagen T-Roc 181 153 (-3 %)
4. Fiat/Abarth 500 179.863 (+3 %)
5. Volkswagen Golf 177.203 (-14 %)
6. Toyota Yaris 175.713 (-4 %)
7. Opel Corsa 164 358 (-9 %)
8. Hyundai Tucson 150.803 (+1 %)
9. Dacia Duster 149.648 (+2 %)
10. Renault Clio 143.561 (-27 %)
11. Citroën C3 143.358 (-10%)
12. Peugeot 2008 141.471 (-28 %)
13. Tesla Model Y 138.128 (+417 %)
14. Kia Sportage 137.353 (+55 %)
15. Toyota Yaris Cross 136.986 (+402 %)
16. Ford Puma 136.956 (+3 %)
17. Renault Captur 135.284 (-15 %)
18. Toyota Corolla 129.677 (-12 %)
19. Ford Kuga 127.266 (+19 %)
20. Fiat Panda 124.952 (+5 %)
21. Nissan Qashqai 116.365 (+11 %)
22. Volkswagen Tiguan 116.334 (-13 %)
23. Mini 115.493 (-1 %)
24. Volkswagen Polo 113.588 (-26 %)
25. Škoda Octavia 112.935 (-22 %)
26. Volkswagen T-Cross 111.131 (-13 %)
27. Peugeot 3008 (106.752) (-24 %)
28. Audi A3 105.709 (+5 %)
29. Hyundai Kona 99.701 (-9 %)
30. Toyota CH-R 99.422 (-8 %)
31. Volvo XC40 98.483 (-18 %)
32. Opel Mokka 97.547 (+34 %)
33. Teslin model 3 91.684 (-35 %)
34. Peugeot 308 90.160 (+80 %)
35. Mercedes razreda A 88.814 (-24 %)
36. Toyota RAV4 87.731 (-18 %)
37. BMW serije 3 87.222 (-25 %)
38. Cupra Formentor 87.175 (+68 %)
39. Škoda Fabio 85.916 (-2 %)
40. Renault Arkana/megane conquest 81.806 (+98 %)
41. Kia Niro 80.813 (-10%)
42. Ford Focus 79.357 (-16 %)
43. Toyota Aygo 77.600 (-9 %)
44. Ford Fiesta 72.822 (-11 %)
45. Mercedes razred C 72.156 (+38 %)
46. Renault Megane 71.680 (+9 %)
47. Škoda Kamiq 71.300 (-15 %)
48. Škoda Karoq 70.498 (-9 %)
49. BMW serije 1 68.240 (-25 %)
50. Volkswagen ID.4 67.655 +23 %
To ni noben dosežek, ampak žalosten dokaz, da na celotnem evropskem trgu kupna moč pada!
Kitajcì kopujejo tovarne v EU in to bo pogreb za dinozavre ki navijajo cene
lestvica kaže še eno anomalijo.. ogromno je malih avtov, fiat 500, toyota yaris,opal corsa, dacia sandero, c3, to so avti, ki imajo tudi majhno ceno, torej europejec nima denarja. in kako bo kupoval euro 7 avte ? kako !? kar… ...prikaži večr pomeni da bodo proizvajalci v europi propadl, ker ne bodo imeli za razvoj euro7 niti EV. šrevladali bodo kitajci. če se EU takoj ne prestrukturira v gopsodarstvu bomo do leta 2035 vsi berači na cestah, ker ne vem kaj bomo delali, če bo vse iz kitajske.