Leto 2022 je bilo za avtomobilsko industrijo zelo zahtevno. V EU je bilo prvič registriranih 9,26 milijona avtomobilov. To je 4,6 odstotka manj kot v letu 2021 in najmanj od leta 1993. Lansko leto se je sicer zaključilo optimistično, decembra je število prvih registracij na letni ravni naraslo za skoraj 13 odstotkov, je objavilo Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA).
Med štirimi glavnimi trgi je rast zabeležila le Nemčija, kjer se je število prvih registracij glede na leto 2021 povečalo za 1,1 odstotka, k čemur je prispeval močan rezultat v decembru. V Italiji je bil padec 9,7-odstoten, v Franciji 7,8-odstoten in v Španiji 5,4-odstoten, povzema STA. Optimizem zbuja druga polovica leta še posebej z zaključkom, ko je prodaja po Evropi močno narasla.
Avtomobilska industrija v Evropi zaposluje 13 milijonov ljudi in generira skoraj osem odstotkov BDP-ja EU. Tretjino vseh investicij v EU gre na račun proizvajalcev cestnih vozil.
Spremembe med prvo trojico
Glede avtomobilskih znamk je na prvem mestu v EU kljub najslabšemu prodajnemu rezultatu v zadnjih desetih letih trdno ostal Volkswagen. Prodal je dober milijon vozil.
Na drugo mesto pa se je letos presenetljivo uvrstila znamka Toyota, ki je zabeležila visoko, kar 8,9 odstotno rast prodaje. Številka se je ustavila pri 635 tisoč avtih. Japonci so bili še lani tik pod stopničkami, tokrat pa so za seboj pustili tako Peugeot kot Renault, ki sta oba vknjižila dvomestni upad prodaje.
Med premijci je na ravni EU Mercedes prehitel BMW. Slednji je bil sicer na globalni ravni uspešnejši.
Najvišji skok pri volumenskih proizvajalcih je uspel Daciji, ki je še enkrat več dokazala, da je znamka za krizo. S 13,8-odstotno rastjo je skočila na deveto mesto in prehitela Kio ter Hyundai. Korejski sorodstveni dvoboj je letos dobila prva.
Spodnja tabela prikazuje stanje prodajnih številk v EU v lanskem letu.
Največji trije v rdečem, eden še posebej
Prvi trije koncerni so glede prodajnih številk vsi končali v rdečem. Pri koncernu Volkswagen so potonile vse znamke razen Audija, Porscheja. Dobro je šlo tudi znamki Cupra, ki pa jo je ACEA vodila še znotraj znamke SEAT. Celoten koncern je ostal pri četrtinskem deležu trga.
Slabo pa je bilo pri Stellantisu, kjer so vse velikovolumenske znamke končale z dvomestnim upadom prodaje. Najslabše jo je odnesla znamka Jeep s skoraj petinskim padcem prodaje. Na drugi strani sta znamki DS in Alfa Romeo dosegli visoko rast. Stellantis je zdrsnil pod mejo 20 odstotkov celotnega trga.
Dacia je skoraj izničila minus pri Renault Group, tako da je skupina ohranila enak 10,6-odstotni tržni delež.
Pozitivno prodajo so imeli pri koncernih Hyundai, Toyota in Mercedes Benz, v rahlem minusu je skupina BMW.
Zelo slabo je šlo pri Jaguar Land Roverju, kjer so skupne prodajne številke v EU padle za 16 odstotkov.
Kje je Tesla?
Na seznamu manjka znamka Tesla. V ACEA so za Žurnal24 pojasnili, da njihovih številk niso imeli na voljo, ker Tesla ni članica organizacije, prav kot tudi niso znamke iz Kitajske. Konsolidirane številke iz leta 2021 sicer kažejo, da je Tesla samo v Zahodni Evropi prodala skoraj 170 tisoč vozil.
Uradne prodajne številke Tesle za lani še niso znane, iz njihovih dosedanjih sporočil pa je jasno, da so v prvih 11 mesecih lanskega leta na trgih Evrope dobavili skoraj 140.000 avtov. To bi jo gotovo uvrstilo znotraj prve dvajseterice znamk.
tale lestvica je malo smešna, res. AUDI. BMW in mercedes , firme z obupno dragimi modeli prodajo več kosov vozil kot Škoda , ki je nekako ljudski avto. torej , kriza, inflacija, jamranje in stok, da ni denarja za hrano,… ...prikaži več da nas zebe intako naprej, za kripo je pa denar.
Zanimivo bi bilo vedet, česa je Toyota največ prodala. Čeprav so med prvimi izdelovali hibride, so še vedno obdržali modele s klasičnimi motorji. Drugi so najbolj prodane modele enostavno zamenjali z električnimi kar ne bi bil problem, če ne bi… ...prikaži več bili občutno dražji s slabo avtonomijo. Na pr.: Berlingo je bil vsestranski avto za malo bolj plitke žepe, ki je sedaj kar pošteno drag. Poleg tega moraš si moraš na poti iz Prekmurja v Istro vzeti vsaj en postanek za polnjenje baterij, ki ni samo 15 min.