V prvih enajstih mesecih leta 2022 je bilo namreč po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila prodanih oziroma prvič registriranih 2064 100-odstotno električnih vozil. Prvič do zdaj smo v Sloveniji presegli mejnik 2.000 na novo registriranih 100-odstotno električnih vozil v enem letu.
V novembru je bilo med 221 električnimi novinci največ vozil VW ID.4 in sicer 38, sledita pa tesla model Y z 32 registracijami in škoda enyaq z 29 registracijami. V prvih enajstih mesecih je sicer na prvem mestu po številu registracija tesla model Y (234), sledita škoda enyaq (188) in VW ID.4 (161), vsaj 100 registracij med začetkom letošnjega januarja in novembra pa so presegli še renault twingo (141), dacia spring (109) in tesla model 3 (104). Najuspešnejši mesec pri dobavah novih električnih vozil kupcem v Sloveniji je bil sicer september z 293 novimi registracijami. Za primerjavo, lani je bilo v prvih enajstih mesecih prvič registriranih 1607 povsem električnih avtomobilov, ali 456 manj kot letos.
Kljub temu so to še vedno razmeroma majhne številke. Kot je na nedavni novinarski predstavitvi ob tretji obletnici znamke MOON v Sloveniji dejal generalni direktor Porsche Slovenija Danilo Ferjančič Slovenija po številu registracij električnih vozil močno zaostaja za najbolj razvitimi trgi.
Delež električnih bistveno manjši kot v Avstriji in Nemčiji
Dejal je, da pri elektriki poti nazaj ni več, pa čeprav priznava, da prodaja električnih vozil v Sloveniji tega še ne nakazuje. Letos je sicer za 40 odstotkov večja kot lani, še vseeno pa predstavlja zgolj pet odstotkov celotnega trga novih osebnih avtomobilov v letu 2022. Za primerjavo je Ferjančič podal Avstrijo, kjer je delež novih električnih avtomobilov že skoraj 15 odstoten, v Nemčiji 20 odstoten. Pri tem apelira, da bo morala imeti veliko, če ne največjo vlogo pri preboju na brezemisijsko mobilnost v Sloveniji država. Promet namreč v predstavlja predstavlja 27 odstotkov emisij, kar je krepko nad povprečjem v EU. Poudarja pa še, da bo potrebna tudi sprememba pri miselnosti voznikov, saj bodo avtomobile lahko polnili kar doma, to pa bodo omogočile nove naprave v domovih. 85 odstotkov vseh polnjenj naj bi se zgodilo doma, samo 15 odstotkov pa na javnih polnilnih postajah.
Novembra na letni ravni prodanih za 15 odstotkov manj vozil
Slovenski avtomobilski trg tako še naprej vztraja v negativnih medletnih številkah. Novembra je bilo v Sloveniji prvič registriranih 4256 osebnih in lahkih gospodarskih vozil, kar je 15,34 odstotka manj kot novembra lani, ko je bilo prvič registriranih 5027 vozil. V 11 mesecih skupaj je bila prodaja novih osebnih in lahkih gospodarskih vozil medletno manjša za 16,48 odstotka, prodanih je bilo 50.460 vozil.
Kako močan spodbudnik so državne subvencije kaže slaba prodaja priključnih hibridov, za katere finančnih spodbud Eko Sklada ni. V novembru je ključe novih avtomobilov dobilo le 61 slovenskih kupcev, skupaj letos 569. To je sicer še vedno velik skok v primerjavi z letom 2021, ko je bilo med januarjem in novembrom registriranih le 287 novih priključnih hibridov.
Kako majhna je v resnici prodaja povsem električnih avtomobilov pri pa nas nakazuje tudi podatek, da najbolje prodajnega električnega modela pri nas tesle model y ni niti v bližini top 20 priljubljenih modelov v Sloveniji. Na prvem mestu je škoda octavia (1352), sledijo VW t-roc (1223), renault clio (1182), kia sportage (1047) in VW tiguan (1002), tudi toyota yaris na 20. mestu s 632 novimi registracijami v letu 2022 za dvakratnik presega dosežek najboljše tesle.
Tesle ni niti med top 20 najbolje prodajanimi znamkami vozil v Sloveniji.
Kakšen entuziastični naslov...torej kako bi rekli temu "mejniku" v prodaji🤔...."uspeh v višini 5% od cele prodaje"?...ali raje "neuspeh v 95%"....kot da bi sam sebi čestital za rojstni dan...pa še tukaj je nekdo drugi imel zasluge za to😂🤣 In...a je kaj čudnega?!
Juhuhu! Elektro pa v jok!