Evropski statistični urad je analiziral vozni park v državah Evropske unije. Zanimivo je, kaj se je z vozili v Sloveniji zgodilo v enem desetletju.
Po podatkih evropskega statističnega urada Eurostat, objavljenih na začetku avgusta letos, statistika kaže, da se je število osebnih avtomobilov v Sloveniji od leta 2011 do leta 2020 močno povečalo. Leta 2011 je bilo v Sloveniji registriranih 1.066.500 osebnih avtomobilov, konec leta 2020 pa že 1.170.690. V povprečju se na leto v Sloveniji vozni park osebnih vozil poveča za več kot 10.000 avtomobilov.
Podatek za leto 2020 o številu registriranih vozil je tako rekorden. Zanimiv je tudi pojav leta 2020, ko je bilo zaradi širjenja epidemije 2020 in zaprtja prodajnih salonov, težko pridi do novega vozila in je število na novo registriranih osebnih avtomobilov močno upadlo, in sicer so se avtomobili začeli hitro starati. Slovenski vozni park je leta 2013 statistično beležil 435.625 vozil starih med 10 in 20 let, leta 2020 pa je bilo tako starih vozil že 520.564, čeprav je na cesti skoraj 100.000 več vozil kot leta 2013. Eurostat v svoji analizi še navaja, da je v Sloveniji vse manj novih oziroma malo rabljenih avtomobilov.
Leta 2011 je bilo na cestah 100.890 vozil mlajših od dveh let, kar pomeni, da je bilo vsako deseto vozilo mlajše od dveh let. Leta 2020 je bilo takih vozil le še 83.596, kar pomeni, da je le še vsako 14-to vozilo mlajše od dveh let. V primerjavi z letom 2019 je bilo leta 2020 kar okoli 16.000 vozil starih do dveh let manj v Sloveniji.
Slovenija je država, v kateri med novimi avtomobili prevladujejo osebni avtomobili z bencinskim motorjem. Teh je bilo konec leta 200 po podatkih Eurostata kar 59,1 odstotka. Kot zanimivost, Hrvaška je bila edina država, ki je med novimi osebnimi avtomobili zabeležila višji delež dizelskih avtomobilov (65,9 %). Zato pa podatki Eurostata kažejo na velik zaostanek Slovenije na področju električnih vozil. Leta 2020 je bilo registriranih 1750 novih 100-odstotno električnih avtomobilov, kar je sicer velik skok v primerjavi z letom 2019 (695).
Na Norveškem, ki je vodilni trg za EV vozila, so na primer leta 2020 registrirani več kot 82 tisoč povsem električnih avtomobilov. Največ novih električnih avtomobilov je bilo sicer leta 2020 registriranih v Nemčiji, nekaj več kot 194.000, najmanj pa na Cipru (42), če štejemo še države, ki niso del evropske unije, pa je povsem na začelju BiH z le 11 novimi električnimi avtomobili v letu 2020. Portugalska, Srbija, Slovaška in Črna gora niso bili zajeti v statistiki.
Seveda se vozni park hitro stara. Če pa ti eko fanatiki, in politiki silijo v avto tehnologijo, ki jo ljudje ne želimo. Potem pač rajši vozimo stare avto, kot pa nove s vso to kramo. Sam, si bom rajši kupil… ...prikaži več kakšno močno mrcino tam od let 95, pa bom z njo vsekakor bolj užival, kot pa s to novo tehnologijo.
Zakaj bi kupoval nov avto, če pa mi moj že 20 let star še odlično deluje po 460 .000 Km??? :-)