Pnevmatika je tudi sposobna komuniciranja z drugimi vozili in napravami prek t. i. LiFi tehnologije svetlobnih signalov, kar bodo v prihodnosti uporabljala avtonomna vozila.
Zakaj mah? Ker je sposoben vsrkati vlago v količini, ki je 26-krat višja od njegove mase, skupaj s CO2 pa je to v procesu fotosinteze, kot jo "gorivo" za proizvodnjo energije, ki jo potrebuje za rast vsaka rastlina. Stranski produkt tega procesa pa je kisik, ki omogoča obstoj živali in ljudi.
Če bi s takšno pnevmatiko opremili vozila v velemestu, kot je Pariz, bi okoli 2,5 milijona vozil iz tamkajšnjega zraka odstranila 4.000 ton CO2, hkrati pa proizvedla okoli 3.000 ton kisika.
Ekološka je tudi proizvodnja pnevmatike, saj je dobesedno natisnjena s pomočjo 3D tiskalnika, medtem ko so za material uporabili reciklirane pnevmatike.
Sporočala bo svoje stanje
Goodyear je sicer predstavil tudi prototip inteligente pnevmatike, ki prek posebnih vgrajenih senzorjev in algoritmov v oblaku komunicirajo z upravljavci voznih parkov v realnem času. Po zaslugi teh algoritmov se informacije o stanju pnevmatike, vključno z njeno obrabo, temperaturo in tlakom posodabljajo in posredujejo upravljavcem voznih parkov. Povezljivost in izmenjava podatkov omogočata optimalno uporabo pnevmatik ter s tem varnejšo in stroškovno učinkovitejšo mobilnost ter maksimalno razpoložljivost vozil, pravijo pri proizvajalcu.
dezurni@zurnal24.si
Pnevmatika s pasjim drekom bi bila še bolj zanimiva.