Avto
23 ogledov

Gospodarnost pred iskrivostjo

Ford C-max
1/15
Anže Petkovšek
Ford C-max se je že večkrat izkazal za racionalno izbiro in uporabno izbiro, tako za družinsko kot poslovno uporabo, z 1,6-litrskim turbodizlom pa je še zelo gospodaren. Alternativa TDCi agregatu prihaja kmalu.

Testni C-max z opremo titanium in dodatki s seznama dopolnilne opreme prinaša veliko uporabnih vsebin in sistemov, ki sicer vozilo znatno podražijo, 1,6 litrski turbodizel pa je zaenkrat najboljša izbira za tiste, ki vozilo uporabljate za službene poti, ali pa se v službo vozite v mesto. Že kmalu pa bo štirivaljnik dobil hudo konkurenco v obliki trivaljnika. A o tem kasneje.


Kompaktni enoprostorec je oblikovno še vedno v vrhu razreda, saj kljub visokim linijam ohranja veliko mero dinamičnosti, ki so jo v primeru testnika dopolnjevali dobri biksenonski žarometi, ki bodo s stališča varnosti uporabni predvsem v mesecih, ki so pred nami, ko se bo večina v službo in iz službe vozila po temi.

Bogati izbiri stikal dodali nove

Ford C-max | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Testnik je imel znotraj zahvaljujoč dodatni opremi poleg že tako številnih stikal, ki se jih je treba navaditi, še nova. Eno od njih odpira vrata prtljažnika, ki jih lahko odpiramo tudi s pomočjo tipke na ključu. Ključa pa ne uporabljamo za zagon vozila, saj to storimo s stikalo v notranjosti. Testnik je imel med drugim tudi sistem Park pilot, ki ob vašem ukazu sam poišče prazno parkirno mesto in z vrtenjem volana poskrbi, da hitro in brez stresa bočno parkirate vozilo. Sistem deluje odlično tudi ob slabšem vremenu. Dodatno uporabnost so dosegli z ločenimi in pomičnimi tremi sedeži v drugi sedežni vrsti, s čimer hitro večamo ali manjšamo prtljažni prostor, ki je že v osnovi dovolj velik za prevoz vozička.

V ospredju testa je bil 1,6-litrski turbodizel s 85 kilovati moči (115 KM), ki je kombiniran s šeststopenjskim ročnim menjalnikom s pohvalno kratkimi prestavnimi razmerji in zgledno natančnostjo.

Prihaja cenejši trivaljnik

Dizel je zaradi ugodne porabe zelo gospodaren. Na avtocesti smo v povprečju porabilo okoli šest litrov, na relaciji pa tudi liter manj. V primerjavi s 1.000 evrov cenejšim in nekoliko zmogljivejšim 1,6-litrskim bencinskim agregatom z 92 kilovati moči (125 KM), ki ima le petstopenjski ročni menjalnik, boste razliko z gorivom hitro pokrili. Slabost testiranega agregata je delovanje v nižjih vrtljajih, saj je turboluknja moteča, prav tako prehitevanje, ko bi pričakovali, da bo motor v c-maxu bolj iskriv. Priporočamo ga tistim, ki prevozijo veliko kilometrov, zato pa ne bi radi spraznili denarnice.

Ford C-max | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Alternativa turbodizlu je pred vrati. Trilitrski enovaljni turbobencinski ecoboost, ki smo ga preizkusili v focusu in na prvi vožnji tudi v B-maxu, med drugim pa se je okitil tudi z nazivom mednarodni motor leta, bo največji konkurent najšibkejšemu dizlu v ponudbi, tako s porabo, ceno, nižji so tudi stroški vzdrževanja. Menimo, da se splača nekoliko počakati na prihod omenjenega agregata.

Osnovna cena po ceniku za C-max z opremo titanium z 21.950 ni nizka, z dodatki naraste na 25.600 evrov, a pri Fordu ponujajo 2.700 evrov popusta, s čimer je C-max z vso tehnologijo, ki jo ponuja, še vedno trn v peti konkurenci.

Podatki o vozilu: Ford C-max 1.6 TDCi 85 kW (Titanium)
Motor: štirivaljni, turbodizelski
Prostornina: 1.560 cm
Skupna moč: 85 kW (115 KM) pri 3.600 vrt./min.
Navor: 270 Nm med 1.750 in 2.500 vrt./min.
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 119 g CO2/km
Zmogljivosti: 184 km/h, 11,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.380x1.828x 1.626, medosna razdalja: 2648
Prtljažnik (v litrih): 432/1.723
Cena (v evrih brez popusta): 21.950 (osnovni)/25.600 (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.