Limuzinska octavia se je centimetrsko postavila ob bok Volkswagnovemu passatu, ki ga prekaša v prostornini prtljažnika in zaradi pametne zasnove notranjosti tudi v uporabnosti. Ali zato predstavlja grožnjo passatu, sploh če upoštevamo, da bi bil primerljiv model VW okoli pet tisoč evrov dražji?
Prostora na pretek
Octavia v osnovi ponuja ljudsko ceno pod 15 tisočaki, a je z vsemi novimi tehnološkimi pridobitvami in centimetrsko rastjo preskočila razred. Zdaj je medosna razdalja le še dva centimetra krajša kot pri passasu, zato je znotraj prostora zares veliko.
![Škoda octavia | Avtor: Anže Petkovšek](/media/img/a9/73/1e9e8a7351ae0d303201.jpeg)
Premalo čustvena oblika
Oblikovno, tako kot prejšnje generacije, ne vzbuja veliko čustev, predvsem zadek je z majhnimi žarometi pust, zato pa še vedno stavi na racionalnost, pa čeprav cena z vsemi dodatki lahko poskoči visoko.
![Škoda octavia | Avtor: Anže Petkovšek](/media/img/cd/5d/e388fb4adb9345443ea6.jpeg)
Poraba pred dinamiko
Glede na to, da si platformo deli z golfom, pri katerem smo hvalili lego na cesti, z voznimi lastnostmi povsem ne prepriča, pa čeprav je občutek proti prejšnji generaciji pričakovano veliko boljši. Pospeški so solidni, še posebej zaradi 100 kilogramov manj, v primerjavi s predhodnico. Nagibanja v ovinkih je zaradi ojačane karoserije zdaj manj, a pri bolj dinamični vožnji nos sili iz ovinka, občutki pod prsti na volanu (za dinamične voznike priporočamo doplačilo za trikraki volan) pa ne zadostijo dirkaški žilici.
![Škoda octavia | Avtor: Anže Petkovšek](/media/img/55/4b/76c11faa5beff9d3f742.jpeg)
Podatki o vozilu: (Škoda octavia 2,0 TDI DSG, Elegance)
Motor: 1.968 cm3, dizelski, 150 KM, 110 kW pri 3.500 vrt.
Navor: 320 Nm od 1.750 do 3.000 vrtljajev
Poraba na testu: 5,8 litra/100 km (mešani cikel), izpust 119 g CO2/km
Zmogljivosti: 215 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 23.890/30.943 evrov (testni)
+ Prostorna notranjost in prtljažnik, serijska oprema, varčen motor.
– Glasen motor ob vžigu, lega na cesti, preglednost nazaj, premalo čustvena oblika.
Nikakor ni grožnja Passatu. Passat je še zmeraj lepotec v primerjavi s Škodo.