Zagreb. "Idejo o varnostnem zračnem trikotniku sem dobil slučajno, ob enem od številnih verižnih trčenj na hrvaških cestah," je povedal izumitelj zračnega trikotnika Ante Bogdanič in dodal, da je sistem namenjen omiljenju posledic verižnega trčenja, kakršno je bilo lani v Grosupljem, ali preprečevanju nastanka takšnih situacij.
Enostavna in hitra vgradnja
Sistem je vgrajen v zadnji odbijač in povezan z varnostnimi sistemi vozila, sestavljen pa je iz varnostne blazine, nameščene na zadnji odbijač vozila. Ta s trikotno obliko (gre za enakokraki trikotnik, kjer stranica meri 1,10 metra, na vrhu pa je dodana varnostna utripalka) spominja na podobo znaka za nevarnost. Dodana svetlobna funkcija v primeru slabe vidljivosti vozeče za vami še bolje opozarja na krizno situacijo in možnost naleta.
Enostavnost sistema je v tem, da je povezan s preostalimi senzorji, ki ob krizni situaciji sprožijo varnostne blazine. Sistem dodatne elektronike ne potrebuje, posebnost predstavlja le nepovratni ventil, ki omogoča, da trikotnik v nasprotju s preostalimi zračnimi blazinami ostane napihnjen dlje.
Bogdanič je pri hrvaškem patentnem uradu (Državni zavod za intelektualno vlasništvo Republike Hrvatske) že podal patentno prijavo, naslednji korak so po njegovih besedah pogovori s številnimi avtomobilističnimi znamkami, ki bi tovrsten sistem lahko začele vgrajevati v serijska vozila v relativno kratkem času.
O sistemu številni mediji
O hrvaškem izumu so poročali tudi številni tuji avtomobilistični mediji iz Hrvaške, Španije, Francije in Švice.