Ali veste, da imajo aditivi, ki sestavljajo le 0,1 odstotka celotnega goriva, izreden pomen na njegovo delovanje? Katere aditive dodajo v gorivo šele tik pred transportom na bencinski servis? In ali veste, da imata 95 in 100-oktanski bencin različen rok trajanja? Katero gorivo je bolj priporočljivo za lastnike starejših avtomobilov?
Goriva, ki jih danes uporabljamo v avtomobilih, so se skozi leta stalno spreminjala in razvijala. Govoriti o tem, da sta danes bencin ali dizel enaka, kot sta bila pred 20 ali pa vsega petimi leti nazaj, ne ustreza dejanskemu stanju, nam je povedal Matej Cvikl, vodja nabave in prodaje goriv ter logistike pri MOL Slovenija.
Podjetje je podružnica enega največjih energetskih podjetij v tem delu Evrope, katerega posebnost je, da ima tri lastne rafinerije. Od tega še posebej tista pri Bratislavi glede zmogljivosti predelave velja za eno najbolj kompleksnih v Evropi.
Napredek v rafiniranju, dodajanju aditivov in strožjih okoljskih predpisih so zadnja leta pripomogla k razvoju bolj učinkovitih in čistejših goriv.
"Pri gorivu in življenjski dobi avtomobila oziroma njegovega motorja je podobno kot pri zdravi prehrani in njenem vplivu na življenjsko dobo. Napajanje motorja s kakovostnimi gorivi lahko podaljša življenjsko dobo celotnega sistema za gorivo in pomaga ublažiti ali odložiti dolgoročne težave, kot je zamenjava injektorja ali težave s korozijo," ponazori strokovnjak.
Drugačna nafta, drugačni postopki, novi aditivi
Kot pojasnjuje strokovnjak, se je sestava goriv z leti močno spremenila, tako glede same surovine, torej nafte, kot tudi v postopkih rafiniranja in dodatnih komponent.
Pred 20 leti so bila goriva, ki smo jih točili v vozila, precej enostavnejše zasnove, današnja pa so rezultat kompleksnih tehnoloških procesov. "Danes uporabljamo širši spekter surove nafte, kar nam omogoča boljšo prilagodljivost in večjo kakovost končnega izdelka. Večji poudarek je na petrokemični proizvodnji, kjer se lažje komponente uporabljajo kot surovina. Poleg tega so pomembne tudi izboljšave učinkovitosti v rafinerijah, vključno s tehnologijami predelave ostankov," pravi Cvikl.
Napajanje motorja s kakovostnimi gorivi lahko podaljša življenjsko dobo celotnega sistema za gorivo in pomaga ublažiti ali odložiti dolgoročne težave.
Velik vpliv ima vse strožja okoljevarstvena politika EU. "Zaradi trajnosti in okoljevarstvenih razlogov so bili uveden uvedeni strožji predpisi glede dodajanja biogoriv in njihovega mešanja v komercialna goriva. To je pri vsakodnevnih gorivih privedlo do nenehne uporabe šestih do osmih različnih komponent, ki jih pridobimo iz različnih surovin." Zelo pomemben za sestavo današnjega goriva je bil tudi razvoj boljših aditivov.
Spremembam so se pri MOL prilagodili s še večjim poudarkom na merjenju in razvoju kakovosti. Med drugim uporabljajo specifične teste goriv na motorjih z notranjim zgorevanjem. "Naš razvoj temelji na testiranju in izboljševanju kakovosti. Z našimi partnerji, kot sta DTC in Audi, nenehno razvijamo formulacije, ki ustrezajo najvišjim standardom."
Na tej podlagi lahko po Cviklovih besedah zagotavljajo, da je njihovo gorivo, ki ga stranke točijo v vozila na črpalkah, najboljše v svojem razredu.
Pomen 0,1 odstotka v gorivu
Aditivi so v sodobnem gorivu nepogrešljivi, saj bistveno izboljšajo zmogljivost, učinkovitost goriva in podaljšajo življenjsko dobo motorja. V grobem jih proizvajalci delijo na aditive za rafinerije in aditive za t. i. paket učinkovitosti.
Prvi se uporabljajo med proizvodnim procesom v rafineriji, da pomagajo pri doseganju določenih ciljev glede specifikacije in kakovosti. Takšni aditivi pomagajo pri doseganju želenih lastnosti goriva, kot je nadzor hlapnosti ali izboljšanje stabilnosti pri shranjevanju.
Aditivi za paket zmogljivosti so po drugi strani gorivu dodani šele tik preden se gorivo dostavi bencinskim servisom. Ti dodatki so zasnovani za izboljšanje učinkovitosti goriva na različne načine, dodajanje vrednosti in razlikovanje ene znamke goriva od druge.
"Medtem ko aditivi za učinkovitost običajno predstavljajo le 0,1 odstotka v gorivu, njihovega pomena ne smemo podcenjevati. Kljub majhnemu odstotku ti aditivi pomembno vplivajo na učinkovitost goriva," razloži Cvikl.
Nalog teh aditivov je več. Prva je izboljšanje čistosti motorja, saj zagotavljajo, da gorivo med izgorevanjem na injektorjih, ventilih in drugih notranjih delov ne pušča usedlin. Prav tako ti aditivi pripomorejo k boljši mazljivosti ključnih motornih komponent in s tem zmanjšanje trenja, zmanjšanju penjenja med točenjem, izboljšanju stabilnosti med shranjevanjem ...
Pri MOL dajejo tako prvi kot drugi kategoriji aditivov velik poudarek. "Rafinerijski aditivi nam pomagajo zagotoviti, da goriva, ki jih proizvajamo, ne le izpolnjujejo regulativne standarde, ampak jih tudi presegajo. . Lastne rafinerije nam dajejo prednost pri natančnejšem nadzoru kakovosti goriva, s čimer zagotavljamo, da so naši izdelki, torej gorivo za končne kupce, vedno vrhunske kakovosti," pojasni Cvikl prednosti pred določenimi konkurenti.
Ponosni so tudi na formulo aditivov za učinkovitost. "Ta aditiv predstavlja dodano vrednost naših goriv. EVOTECH formula je zasnovana tako, da obravnava različne vidike učinkovitosti goriva, zaradi česar so naša goriva vsestranska in primerna za širok spekter uporabe."
Samo zaradi čistilnih lastnosti paketa aditivov ekonomičnost porabe pri motorju lahko niha med 0 do 6 odstotki.
Pa vendar z aditivi ne smejo pretiravati. "Več aditiva kot vključite, večji je učinek, vendar le do določene meje. Prekomerna aditivacija lahko povzroči škodljive učinke in neučinkovitost, na primer prekomerni aditivi za učinkovitost lahko celo povečajo možnost nastanka usedlin."
Goriva pri različnih ponudnikih niso le različni aditivi
Cvikl je prepričan, da je bistvenega pomena izbira pravega goriva pri zaupanja vrednem ponudniku, saj samo zaradi čistilnih lastnosti paketa aditivov ekonomičnost porabe pri motorju lahko niha med 0 do 6 odstotki.
Se goriva različnih ponudnikov torej danes razlikujejo predvsem po dodatkih? "Ne, tega ne moremo trditi," je kategoričen Cvikl. "Različne rafinerije uporabljajo različne mešanice surove nafte, kar ustvarja razlike. Z natančno opredeljenimi proizvodnimi metodami in internimi standardi kakovosti lahko proizvajalci, kot je MOL, pomembno vplivajo na kakovost osnovnega izdelka in jo vzdržujejo z odličnimi sistemi spremljanja in zagotavljanja kakovosti."
Kaj traja dlje - 95-oktanski ali 100-oktanski bencin?
Mnogi lastniki vozil z njimi naredijo le malo kilometrov. Kaj morajo vedeti glede roka trajanja goriva v njihovem rezervoarju?
Na splošno vsak proces oksidacije sčasoma začne zmanjševati kakovost, kar lahko negativno vpliva tudi na goriva, zlasti na goriva. To je mogoče rešiti in nadzorovati s posebnimi dodatki. Pri MOL v gorivo dodajajo komponente, ki podaljšajo življenjsko dobo.
Vendar pa so zaradi zahtev EU v klasičnem gorivu primešane sestavine biološkega izvora, kot sta etanol in FAME (biodizel). "Zato je treba goriva, ki vsebujejo etanol in FAME, uporabiti v 6 mesecih," opozarja Cvikl. "Da bi to rešili, smo poskrbeli, da naša vrhunska goriva bodisi uporabljajo napredne biokomponente ali pa jih sploh ne uporabljajo. Zato je naš premium EVO Plus bencin pripravljen brez etanola, medtem ko je naše premium EVO plus dizelsko gorivo brez FAME."
Izboljšano gorivo bi morali uporabljati tudi ...
Kateri uporabniki bi morali torej razmisliti o pogostejši ali stalni uporabi premium goriva? Cvikl meni, da so to predvsem lastniki športnih ali premijskih avtomobilov. Če so lastniki v dvomih, naj preverijo pokrovček z gorivom, kjer je običajno zapisana specifikacija goriva RON 95/98 ali RON 98. Običajni avtomobili imajo izpisano RON 95.
"Premium goriva priporočamo tudi uporabnikom z relativno starejšimi avtomobili, torej starimi 15, 20 in več let. Njihova vozila morda niso popolnoma združljiva z bencinom E10 ali dizlom B7," opozarja Cvikl.
"Tudi to je eden od razlogov, zakaj smo naše vrhunske razrede goriv oblikovali brez etanola in FAME. Premium EVO Plus goriva so zasnovana tako, da se osredotočajo na najboljše čistilne lastnosti, kar pomeni, da imajo avtomobili na ta goriva minimalne izgube moči, če sploh. S tem nismo zagotovili le takojšnje učinkovitosti porabe goriva, temveč tudi dolgoročno zaščito motorja, da ohrani svojo vrednost. To so glavne prednosti uporabe premium goriv."
Iz zgornjega opisa je razvidno, da ima vsak člen v verigi od dobave nafte v rafinerijo do točenja izdelanega goriva v rezervoar zelo pomembno vlogo. Prav zato je ključen nadzor kakovosti v celotnem procesu. Prednost pri tem imajo prav gotovo tista podjetja, ki so hkrati tako proizvajalci kot tudi distributerji goriv.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
To ni neodvisni članek, ki bi ga bralci glede na naslov upravičeno pričakovali na to temo, ampak (povsem verjetno) za avtorja plačana bull shit reklama s strani naftnega trgovca!
nakladanje cela evropa laufa na arbsko nafto