Na Boscha je afera Dieselgate vrgla temno senco, saj so prav oni dobavljali Volkswagnu komponente, ki so služile za prikrojevanje emisij izpuhov pri milijonih avtomobilov po vsem svetu. Sledil je pravcati pogrom nad dizli in danes njihova prodaja v Evropi strmo upada.
"Danes želimo enkrat za vselej končati debato o izumrtju dizelske tehnologije."
Volkmar Denner
Sedaj pa se Bosch kaže v luči rešitelja dizla. Na letni konferenci so objavili, da imajo rešitev, ki bo izpust zdravju zelo nevarnih dušikovih oksidov v izpuhu zmanjšala kar za 90 odstotkov pod mejo, ki bo za dizelske motorje šele začela veljati.
Če bo dizelski avto leta 2020 med testom realne porabe (RDE) lahko izpustil na kilometer še 120 mg/km, v laboratoriju pa največ 80 mg/km, potem že danes VW golf z novo Boschevo tehnologijo med testom RDE izpusti v zrak komaj še 13 mg/km. Med testom mestne vožnje, pri kateri so tipično emisije NOx največje, naj bi avto še vedno izpuščal v zrak največ 40 mg/km, kar je še vedno komaj tretjina tistega, kar bo dovoljeno leta 2020.
Šef Boscha Volkmar Denner je novo tehnologijo najavil na redni letni konferenci z vzhičenimi besedami: "Še obstaja prihodnost za dizla. Danes želimo enkrat za vselej končati debato o izumrtju dizelske tehnologije."
Nova tehnologija stoji na obstoječih komponentah. Bosch je sporočil, da gre za povsem drugačen pristop k recirkulaciji izpušnih plinov in uporabo posodobljenih turbopolnilnikov. Tehnologija je polno učinkovita že pri mrzlem motorju in ne glede na režime vožnje. Ne bo pa je mogoče uporabljati na že izdelanih vozilih, lahko pa proizvajalci računajo nanjo pri avtih, pri katerih nameravajo v bodoče uporabljati motorje z notranjim izgorevanjem. Poraba in izpusti CO2 naj ne bi bili v ničemer poslabšani.
Da mislijo resno, so novinarjem pri Boschu pokazali tako, da so se novinarji vozili po prometu v Stuttgartu in sproti merili emisije, poroča AutoExpress.
dezurni@zurnal24.si
Nemci so še zmeraj naredili nekaj kar ostali svet ne dohaja v tehnologiji
jaz sam to vem, da vsask dan kolesarim v hrib 7 km in za Volkswagni SVINJSko smrdi. Prav neverjetno, nekaj Citroenoc, Renaultov in Fiatov me prehiteva v ta hrib, daleč za nobenim tako kot za VW.
Naj se spomnijo, kako predelati stare dizle in bencinarje v bolj varčne in z čistejšimi izpuhi. Kdo bo stalno delal za ta novi in novi vozni park. Če bi se držaam in svetovnim voditeljem šlo zgolj za čisteje okolje, bi… ...prikaži več se trudili brezplačno vgradit tehnologijo v obstoječ vozni park. Tko pa se ji grem samo za prodajajne novotarij, ki dejansko nič ne koristiio človeku kot posamezniku...zgolj po denarnici je vedno udarjen