Avto
1180 ogledov

IIHS: Opozorili na slabost avtomobilov, ki vpliva na varno vožnjo

Varnostni pas pripenjanje Profimedia
Ameriški inštitut za prometno varnost IIHS je v svoji raziskavi opozoril na pomanjkljivost številnih avtomobilov, ko gre za opozarjanje na uporabo varnostnega pasu v avtomobilih. Izjeme, ki ponujajo zelo dobro opozarjanje na pripenjanje, je malo.

V Sloveniji se začela nacionalna preventivna akcija Varnostni pas varuje vas, ki bo trajala do konca tedna. Namenjena je opozarjanju na pomembnost pripetosti z varnostnim pasom, saj ta dokazano rešuje življenja, zavedanje voznikov o pomenu njegove dosledne uporabe pa je še vedno prenizko, opozarjajo na Agenciji za varnost prometa (AVP).

Škodin osvetljen varnostni pas Avto Škoda s pametno inovacijo spet prehitela vse

V prvih treh mesecih letos je policija po začasnih podatkih ugotovila že 12.460 primerov neuporabe varnostnega pasu. Posebej zaskrbljujoče pa je, da so v tem času ugotovili kar 1265 kršitev, povezanih z neuporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih. Otroci so najbolj izpostavljeni in že ob lažjih trkih lahko utrpijo hujše posledice, zato je odgovornost vsakega odraslega voznika, da poskrbi za njihovo pripenjanje in varen prevoz, opozarjajo na agenciji.

Varnostni pas pripenjanje | Avtor: Profimedia Profimedia

Agencija in policija pozivata vse voznike, naj vedno in brez izgovorov poskrbijo za dosledno pripetost vseh potnikov na vsaki, tudi najkrajši poti. Pri najhujših prometnih nesrečah je namreč vedno znova ugotovljeno, da bi bile lahko posledice bistveno blažje, če bi vozniki in potniki v vozilu dosledno uporabljali varnostni pas.

varnosni pas Avto Napaka, ki jo vozniki delajo v zimskem času

Varnostni pasovi so torej bistveni element zaščite potnikov. K temu morajo z izboljšavami prispevati tudi proizvajalci avtomobilov, tudi na način, da voznika in potnike opomnijo na njihovo uporabo. Ker se številni še vedno ne pripnejo z varnostnim pasom, proizvajalci avtomobilov opremi dodajajo funkcijo, ki posadko opomni, da nekateri zasedeni sedeži nimajo pripetih varnostnih pasov. Po eni strani je to vidni signal, na drugi pa zvočni signal, ki se aktivira, ko vozilo doseže določeno hitrost.

Stopnja uporabe varnostnega pasu v letu 2021 je v Sloveniji pri umrlih voznikih osebnih avtomobilov znašala 56 odstotkov, kar je najmanj v zadnjem petletnem obdobju. Od 32 umrlih voznikov osebnih avtomobilov jih je 18 uporabljalo varnostni pas. Delež neuporabe varnostnega pasu je znašal kar 41 odstotkov.

Od skupaj 139 hudo poškodovanih voznikov osebnih avtomobilov jih je 111 oz. 80 odstotkov uporabljalo varnosti pas. Stopnja uporabe je bila največja pri lažje poškodovanih voznikih, saj jih je varnostni pas uporabljalo 94 odstotkov. Pri 11 umrlih potnikih v osebnih vozilih pa je bila stopnja uporabe varnostnega pasu 46-odstotna.

Po trenutnih podatkih za letos (do 26. marca) jih med sedmimi umrlimi vozniki 43 odstotkov ni uporabljajo varnostnega pasu. Med huje poškodovanimi vozniki jih je pas uporabljajo 84 odstotkov, med lažje poškodovanimi pa 92 odstotkov.

V ameriškem inštitutu za prometno varnost IIHS so se odločili testirati 26 modelov, ki jih prodajajo v ZDA. Preizkusili so, kakšna opozorila za pripenjanje imajo vgrajena vozila in kako delujejo. Po besedah direktorja IIHS Dacida Harkeyja skoraj polovica voznikov in potnikov, ki so umrli v prometni nesreči v Združenih državah leta 2019, ni bila pripeta z varnostnimi pasovi. Vzrok je malomarnost.
Metodologija testiranja je bila intenzivnost in vztrajnost opominjanja, da pasovi niso bili pripeti na zasedenem sedežu. Najboljšo oceno »dobro« so dobili modeli, katerih vizualno in zvočno opozorilo je bilo aktivirano pri hitrostih višjih od 10 km/h - in sicer na zasedenih sedežih z nepripetimi pasovi v prvi in drugi vrsti in tudi, ko so bili že pripeti pasovi odpeti v drugi vrsti.

Škodin osvetljen varnostni pas | Avtor: Škoda Škoda

Posebna zaponka Avto Posebna zaponka: Brez, da se privežete, vožnje ni mogoča

Hkrati je moral biti zvočni signal dovolj glasen, da je zadušil druge zvoke v kabini in je zvenel vsaj 90 sekund. Če so bili pasovi predhodno odpeti, se je moralo opozorilo oglasiti vsaj 30 sekund.

Parkiranje z grandland X Nov pojav Avto Ob trku na parkirišču pri majhnih hitrostih za več tisoč evrov škode na vozilu

Ko se je avtomobil z naštetim srečal le spredaj, ne pa tudi zadaj, je prejel le oceno »sprejemljivo«. Če je pisk zvenel krajši od zahtevanega, vendar je zvenel več kot osem sekund, je avto dobil oceno "zadostno". Če je zvok zvenel krajše, je avto dobil oceno "nezadostno".

Varnostni pas pripenjanje | Avtor: Profimedia Profimedia

Najboljšo oceno sta prejela dva modela ene znamke, subaru ascent in subaru forester. Modela znamk Hyundai in Nissan sta si prislužila oznako "sprejemljivo". Modeli Jeep, Mazda in Toyota so pri IIHS na testu označili kot "zadostnega". Žalostna ugotovitev pa je, da številne blagovne znamke ne pripisujejo pomena opozarjanju potnikov na uporabo varnostnih pasov. Najšibkejše ocene so dobili Audi, Buick, Chevrolet, Ford, Honda, Mitsubishi, Volkswagen in celo Volvo.

Subaru Ascent: dobro
Subaru Forester: dobro
Hyundai Palisade: sprejemljivo
Hyundai Tucson: sprejemljivo
Nissan Murano: sprejemljivo
Nissan Pathfinder: sprejemljivo
Nissan Rogue (X-Trail): sprejemljivo
Jeep Compas: dovolj
Jeep Renegade: dovolj
Jeep Wrangler: dovolj
Mazda CX-5: dovolj
Mazda CX-9: dovolj
Toyota Highlander: dovolj
Toyota RAV4:: dovolj
Audi Q3: ne dovolj
Buick Encore: ne dovolj
Chevrolet Equinox: ne dovolj
Chevrolet Traverse: ne dovolj
Ford Escape: ne dovolj
Ford Explorer: ne dovolj
Honda CR-V: ne dovolj
Honda HR-V: ne dovolj
Honda Pilot: ne dovolj
Mitsubishi Eclipse Cross: ne dovolj
Volkswagen Atlas: ne dovolj
Volvo XC40: ne dovolj

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.