Pri neodvisni organizaciji so razčetverili štiri avtomobile, renault scenica, ko niro, toyoto hilux in subaru evorga.
Scenic brezkompromisno, kot je znal Renault nekoč
Renault scenic dokazuje, da Francozi še vedno znajo, potem ko so v zadnjih letih kar malce zaspali pri uvajanju najmodernejših varnostnih sistemov v avte. Nova generacija enoprostorca scenica, ki pomalem deluje tudi kot križanec, pa je dosegel pet zvezdic zaradi svoje celostne in brezkompromisne zaščite. Nui visok nivo pasine varnosti, poleg tega pa ima standardno vsak scenic vgrajen sistem za samodejno zaviranje v sili, ki deluje tako pri nizkih (city AEB) kot tudi nekoliko višjih (inter-urban AEB). Vsak scenic prepozna in zavre tudi pred pešci.
Levorg vidi in predvidi zelo zgodaj
Subaru levorg bo sicer redek na cesti, a bo zelo dobro skrbel za lastne potnike in druge udeležence v prometu. Subarujevi napredni asistenčni sistemi že tako slovijo kot najbolj zmogljivi na svetu, med testiranjem pa je novinec med srednje velikimi karavani to le še potrdil. Zelo zmogljivo samodejno zaviranje v sili, tudi pred pešci, je standardno. Le pri pasivni varnosti bi bil lahko še boljši pri zaščiti odraslih potnikov.
Škoda, da ne bo vsak niro najboljši
Kia niro je mali križanec, prvi tovrsten avto za Kio. Poskus je vsaj z varnostnega sistema lepo uspel, čeprav standardno niro ne nudi maksimalne zaščite. Kia je zaprosila za t. i. dvotirni način ocenjevanja, ko pri Euro NCAP podelijo ločene točke za standardno varnostno opremo in za najboljšo zaščito. Pri standardni opremi sistemi si je niro prislužil štiri zvezdice, vse na račun manka napredne asistence. Ko so bili sistemi vgrajeni, pa je niro na testu blestel in dosegel zavidljivo raven varnosti, saj je denimo med simulacijo povsem preprečil nesrečo še pri 80 km/h, zelo dobro je sposoben zaščititi tudi odrasle in mlade pešce.
Hilux varen kot tank, mehek kot vata
Toyota hilux je poltovornjak, pri katerih smo pripravljeni, da ne zmorejo varnostnega nivoja klasičnih avtomobilov. Hilux pa je pozitivno presenetil, čeprav je pri dvotirni oceni v primeru standarne opreme dosegel le tri zvezdice. Polno založen z varnostnimi senzorji pa je prejel vseh pet zvezdic, kar je najboljši rezultat med pick-upi, odkar so uvedli zahtevne teste asistenčnih sistemov. Kot primer - pick-upi še posebej za pešce delujejo zelo nevarno, a se je hilux izkazal za razmeroma zelo "nežnega", tudi če pride do udarca v človeka, čemur običajno sledi udarec v pokrov motorja.
dezurni@zurnal24.si