Pri VDA pravijo, da je tehnologijo vedno možno standardizirati, ljudi pa na srečo ne. In če standardizirani testi, kakršna sta NEDC ali WLTP omogočata neposredno primerjavo porabe med posameznimi avtomobili, je potem veliko odvisno tudi od realnih razmer in voznika za volanom.
Predvsem voznik lahko v pomembni meri vpliva na to, koliko bo avtomobil porabil, in to ni odvisno le od teže njegove noge na plinu, ampak tudi od vrste drugih dejavnikov in odločitev. Kdor se jih zaveda in jih pri uporabi avtomobil upošteva, si lahko prihrani precej stroškov za gorivo.
Vozite preudarno!
Prvi pomembni faktor je preudarna vožnja. Avtomobil lahko namreč največ goriva prihrani, če vozi pri konstantni hitrosti, ki od motorja zahteva le energijo, ki se izgubi zaradi kotalnega upora gum in zračnega upora ter trenja med gibljivimi komponentami. Če torej manj in manj silovito pospešujete, lahko veliko pozneje obiščete bencinsko črpalko. Predvidljiva in premišljena vožnja ne pripomore le k manjši porabi goriva, ampak je tudi bolj varna.
Enaki kriteriji v tem primeru veljajo tudi za hibridna in električna vozila, ki sicer lahko rekuperirajo del zavorne energije in jo spet porabijo, vendar tudi pri njih prihaja do precejšnjih izgub energije.
Eden od koristnih ukrepov je ta, da ko na semaforju zagledate rdečo luč, nogo umaknete s plina in avtomobilu pustite, da počasi izgubi hitrost, ne pa da peljete »na polno« do konca potem pa silovito zavirate.
Tudi na avtocesti ne vozite hitreje od 130 kilometrov na uro. Ne le zato, ker gre za omejitev hitrosti, ampak tudi zato, ker boste običajno zaradi nepredvidljivega prometa, neprestanih zaviranj in pospeškov zgolj porabili več goriva, na cilj pa ne boste prispeli nič hitreje.
Pravočasno prestavljajte!
Sodobni motorji na notranje zgorevanje s turbo polnilniki razvijejo visok navor že pri nižjih vrtljajih in tudi pri nižjih vrtljajih zagotavljajo solidno vlečno moč. VDA opozarja, da je tedaj, ko merilnik vrtljajev doseže 2.000 vrtljajev na minuto, že skrajni čas, da prestavite navzgor.
Sodobne bencinske avtomobile lahko običajno že pri hitrosti 50 kilometrov na uro ob konstantni obremenitvi vozite v četrti, dizelske pa celo v peti prestavi in če je menjalnik pri enaki hitrosti v četrti namesto v drugi prestavi, lahko prihranite celo do 50 odstotkov goriva.
Sodobni avtomobili vam sicer sugerirajo optimalni trenutek za menjavo prestave. Če pa se s prestavljanjem ne želite ukvarjati, pa preprosto kupite avtomobil s samodejnim menjalnikom, ki bo delo opravil namesto vas.
K sosedom pojdite peš!
Izogibajte se kratkim razdaljam. Motor namreč največ goriva porabi takoj po zagonu, preden se segreje na delovno temperaturo. Za to so krive predvsem tekočine – motorno olje, olje v menjalniku itd – ki imajo pri nizkih temperaturah visoko viskoznost, torej slabo tečejo in motor porabi veliko energije že zato, da se prebije skoznje. Pri temperaturah okoli ničle je motor dovolj ogret šele po dobrih desetih kilometrih.
Če boste torej kratke razdalje prehodili ali prekolesarili in ne boste za vsako malenkost sedli v avtomobil, lahko prihranite precej goriva.
Uporabljajte olja z ustrezno viskoznostjo. Večina nas menjavo olja in odločitev za pravo zaupa mehaniku, kdor pa se menjave motornega olja še vedno loti sam, naj uporablja laže tekoča sintetična olja. Ta pri nizkih temperaturah niso tako viskozna kot mineralna in zato se lahko poraba goriva pri nizkih temperaturah zmanjša celo za pet odstotkov. Pri motornem olju zato ne varčujte, saj boste privarčevani denar porabili za gorivo.
Preverjajte tlak v gumah!
Ne pozabite na redno preverjanje tlaka v gumah. Novi avtomobili so sicer opremljeni s tipali zračnega tlaka v gumah, ki voznike pravočasno opozorijo, da ta ni ustrezen, starejši pa jih nimajo. Njihovim voznikom zato priporočamo, naj vsaj enkrat do dvakrat na mesec preverijo, če tlak v gumah še ustreza zahtevam proizvajalca.
Prenizek tlak v gumah lahko namreč pri nižjih hitrostih občutno poveča porabo, saj se kolesa spopadajo s povečanim kotalnim uporom, ki je eden glavnih faktorjev pri porabi goriva. Za 0,2 bara prenizek tlak v gumah lahko namreč do 10 odstotkov poveča porabo goriva. Še nekaj: priporočena tlaka v gumah praznega in polno naloženega avtomobila sta običajno različna.
Ne pretiravajte s klimo!
Klimatsko napravo uporabljajte zmerno. Nobenega smisla nima, da poskušate v vročinskem valu v avtomobilu ustvariti polarno klimo, saj to ne povzroči le povečane porabe goriva, ampak škodi tudi vašemu zdravju. V ekstremnih razmerah se lahko namreč poraba goriva zaradi prekomerne uporabe klimatske naprave poveča celo za dva litra na sto kilometrov.
Če je v avtomobilu zelo vroče, je bolje, da prvih nekaj metrov prevozite z odprtimi šipami in izključeno klimatsko napravo, da iz kabine uide razgreti zrak, šele potem zaprete okna in vključite klimo. In še ta naj bo prvih nekaj minut vključena zgolj z recirkulacijo zraka. Večina proizvajalcev na samodejni klimatski napravi ponuja tudi program ECO, ki ob zmernih zunanjih temperaturah vlažnost in temperaturo v avtomobilu vzdržuje na sprejemljivi ravni.
Razbremenite avtomobil!
Še en nasvet velja upoštevati. Nepotrebno prtljago pustite doma. Inženirji, ki razvijajo avtomobil, se borijo z vsakim odvečnim kilogramom, saj lažji avtomobil porabi manj goriva. Vozniki bi morali njihovemu zgledu slediti. Kakšen smisel ima namreč napor inženirjev za zmanjšanje mase avtomobila, če pa voznik potem prtljažnik do vrha napolni z nepotrebno kramo.
Strokovnjaki namreč pravijo, da vsakih 100 dodatnih kilogramov porabo goriva dvigne za 0,3 litra na sto kilometrov. Iz avtomobila torej pospravite vse, česar nujno ne potrebujete in tudi pri pakiranju za počitnice se držite pravila: manj je več.
Podobno kot za maso velja tudi za aerodinamiko, ki jo porušimo z različnimi prtljažniki in kovčki, ki jih pritrdimo na zunanjost avtomobila. Zgolj strešni kovček, bolj znan kot »truga«, lahko porabo goriva pri hitrosti 100 kilometrov na uro poveča za dodatni liter. Ko prtljažnika ne potrebujete, ga torej odstranite z avtomobila.
In potem vam mehaniki rečejo, da ima avto "len" motor in mu s takšnim načinom vožnje škodujete. Njihov nasvet ob takem načinu je, da vsaj 1x tedensko 10 minut vozite s 5000 vrtljaji !!!???
krasni nasveti. a bi avtor lahko še enkrat spisal članek. klima, vsedite se v vroč avto in odprite šipe !!! a ste vi resni ? zakaj pa je potem klima. folk vžge avto in 5 , 10 minut stoji pred… ...prikaži večd avtom z vklopljeno klimo potem se pa zbaše v mrzel avto in faše...covid. pa da ne pozabim zakonsko je prepovedano imet prižgan motor pa stat na mestu.2ič, tlak v gumah.. a te opazili da imajo avti več možnosti za tlak v gumah.. eco in udobje. šparej gorivo ali pa se udobno vozi ? no kako se bomo vozili ?