Evropsko sodišče bo odločalo o sporu zaradi dostopa do vmesnika za avtomobilsko diagnostiko OBD, ki sta ga proti koncernu Fiat Chrysler Automobiles, zdaj delu skupine Stellantis, sprožili podjetji ATU in Carglass.
Neodvisni servisni mreži namreč menita, da jima je koncern FCA neupravičeno otežil dostop do podatkov o avtomobilih, do katerih mehaniki dostopajo preko vmesnika OBD. V skladu z evropsko regulacijo imajo namreč neodvisne servisne delavnice pravico do dostopa do podatkov preko vmesnika OBD, saj sodobnih avtomobilov brez tega ni mogoče popravljati.
Po trditvah tožnikov pa jim vse več proizvajalcev otežuje dostop do podatkov, zato sta sprožila sodni spor proti koncernu FCA. Proizvajalec namreč od mehanika, ki želi dostopati do podatkov, zahteva, da se osebno registrira pri FCA in da ima stalno spletno povezavo do FCA-jevega strežnika. Tožnika trdita, da je to nesprejemljivo.
Pomen konkretnega primera na sodišču sega čez sam sodni spor, saj bo v primeru, da ga tožnika dobita, služil kot precedens za ostale morebitne spore med proizvajalci in njihovimi neodvisnimi odjemalci. Na zahtevo tožnikov ga je zato regionalno sodišče v Kölnu predali Evropskemu sodišču, ki odloča na ravni celotne EU.
Samo naj dobijo. Par dni nazaj sem gledal 1 posnetek na youtube. En mehanik iz Floride redno objavlja in je imel problem z Jeep-om, ki je tudi del naveze Fiat... Skratka sistem mu ni dovolil, da bi opravil svojo delo… ...prikaži več niti, da bi nekaj v zvezu akumulatorja ponastavil saj edini način, ki umogoča je, da se naroči na mesečno naročnino in tako popravi. Je kar stranko poslal do uradnega proizvajalca. Noro zveni, da bi imel za vsako znamko plačeval naročnino ali drugače rečeno