Obnova rabljenih avtomobilskih delov je vse bolj popularna industrijska panoga, saj podjetja, ki jih obnavljajo, zaradi teženj k okoljski vzdržnosti in pomanjkanja določenih surovin dobivajo za njih vse več naročil. Vendar pa pri evropski zvezi dobaviteljev avtomobilske industrije CLEPA pravijo, da na tem področju ne pričakujejo dramatične rasti dejavnosti.
Pri ZF-u pravijo, da se je njihova ponudba obnovljenih delov v zadnjih letih stalno povečevala. Trenutno obnavljajo več kot 250 komponent, trend obnove pa se še povečuje. Pri Vitescu k temu dodajajo, da se zaradi rastočih cen surovin in ambicioznih načrtov glede okoljske vzdržnosti povpraševanje po obnovljenih delih konstantno povečuje in domnevajo, da bo tako tudi v prihodnosti.
Klasični sektor
Glede na to, da električni avtomobili še vedno razmeroma redko zaidejo v servisne delavnice, v tej dejavnosti še vedno gre predvsem za izdelke za klasični sektor avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Vendar pa se, kot pravijo pri Vitescu, s povečevanjem deleža električnih vozil pripravljajo na dejstvo, da se bo obnova avtomobilskih komponent vse bolj osredotočala na električne avtomobile. Tudi na tem področju namreč narašča povpraševanje.
Podobno menijo tudi pri ZF-u, kje med drugim obnavljajo menjalnike, volanske mehanizme, preme, pretvornike navora, sklopke, zavorne čeljusti, dele motorjev in podobno. Tudi pri ZF-u se pripravljajo na obnovo komponent za električne avtomobile, vendar pa ima tozadevna dejavnost za zdaj še majhen obseg.
Pri ZF-u so sicer obnovi avtomobilskih delov namenili 22 obratov in servisnih delavnic, v katerih je zaposlenih približno 1.800 ljudi. Številka se morda zdi velika, vendar je treba k temu dodati, da ZF zaposluje več kot 150.000 delavcev, torej gre za zelo majhen delež njegove dejavnosti.
Velike rasti ne gre pričakovati
Naraščanje povpraševanja, o katerem poročata obe podjetji, torej izhaja iz majhnih začetnih številk, omejeno pa je le na poprodajo, saj se obnovljene dele načeloma kot rezervne dele vgrajuje le v rabljene avtomobile.
Študija, ki jo je naročila CLEPA, je pokazala, da je dejavnost obnove avtomobilskih komponent v Evropi leta 2020 obsegala med 2,5 in 2,6 milijarde evrov. Tudi analitiki pri britanskem svetovalnem podjetju Oakdene Hollins ne pričakujejo velike rasti v tej dejavnosti. Do leta 2030 napovedujejo tako rahlo rast kot tudi možnost rahlega padca dejavnosti, ki naj bi segala med 2,0 in 2,6 milijarde evrov.
Domnevajo tudi, da se bo v luči povečanega povpraševanja po obnovljenih delih za električne avtomobile zmanjšalo povpraševanje po tipičnih delih za avtomobile s termičnimi motorji. Po drugi strani za električne avtomobile velja, da imajo manj delov, ki se obrabljajo med uporabo. Ko gre za sektor gospodarskih vozil, pa napovedujejo konstanten obseg okoli 2,1 milijarde evrov.