V avtomobilskem svetu z različnimi metodami opravijo veliko testov zanesljivosti avtomobilov, a verjetno najbolj natančne podatke pridobimo, če z njimi prevozimo več deset tisoč kilometrov, potem pa jih povsem razstavimo. Na tak način se pokažejo tudi skrite napake.
Nemška avtomobilska revija Autobild v sodelovanju z agencijo Dekra takšne teste opravlja že od leta 2014. V tem času je skozi njihove roke šlo več kot 100 avtomobilov, kar ni malo. Čeprav na testu seveda niso preverili prav vseh avtomobilov, gre kljub temu za precej reprezentativen pregled tega, kar danes avtomobilski trg ponuja. Avtomobile namreč testirajo od enega do treh let in pri tem zabeležijo vse okvare in pomanjkljivosti, potem pa jih razstavijo in natančno pregledajo njihove komponente.
Tokrat so sestavili seznam dvanajstih avtomobilov, ki so se izkazali za najmanj zanesljive. Medtem, ko so nekateri avtomobili na testu blesteli in so na njih tudi po končnem razstavljanju odkrili le manjše napake, so se drugi redno kvarili in obiskovali servisne delavnice z resnimi okvarami. Med takšnimi so bili avtomobili iz različnih segmentov, celo iz premijskih.
Ford fiesta 1.0 ecoboost
Na Autobuildovem testu se je najslabše odrezala ford fiesta, ki je še pred koncem preskusa odstopila zaradi hude okvare motorja. Za okvaro je bil kriv odviti vijak na zategovalniku zobatega jermena. Že pred tem so morali avtomobil odpeljati v servisno delavnico. Enkrat zaradi okvare na volanskem mehanizmu, dvakrat pa zaradi puščanja hladilne tekočine.
Subaru XV 2.0 D exclusive
Slab rezultat predstavnika ugledne japonske znamke Subaru je bil pravo presenečenje, saj slovi po kakovostnih avtomobilih. Vendar pa se je izkazalo, da je imel po 100.000 kilometrih subaru XV popolnoma izrabljeno sklopko, dva staljena valja, zarjavele robove na karoseriji in poškodbe na voznikovem sedežu, obloge v notranjosti pa so povzročale veliko čričkov.
Audi Q3 2.0 TDI quattro
Tudi audiji očitno niso vedno pojem kakovosti. Nemški premijski SUV se je namreč prestavil v zasilni režim delovanja zaradi težav z lambda sondo in pokvarjenim hladilnikom zraka v povratnem vodu izpušnih plinov. Zamenjati so morali tudi oba ksenonska žarometa in menjalnik.
BMW 218i active tourer
Glavna težava bavarskega enoprostorca je bil njegov trivaljni motor, ki so ga morali v času testa zamenjati. Poleg tega se je poškodoval tudi ležaj ročične gredi. Med manjšimi težavami je bilo pomanjkanje plina v klimatski napravi, hitro pa se je izrabila tudi sklopka.
Chevrolet orlando LT+ 2.0 TD
Predstavnik ameriške avtomobilske znamke je moral na servis dvakrat. Najprej se je poškodoval pokrov ročične gredi, pozneje pa se je pokvaril mehanizem za odpiranje prtljažnih vrat. Končno razstavljanje je pokazalo, da je bil šeststopenjski menjalnik pri koncu učinkovitega delovanja.
Citroën C4 cactus puretech 110 feel
Ti modeli francoske znamke so med najlaže dostopnimi avtomobili na trgu, vendar ugodna cena ne bi smela biti opravičilo za napake. Citroën C4 cactus je imel med dolgim testom dve večji težavi: pokvarjena menjalnik in sistem vžiga.
VW golf 1.4 TSI comfortline
Pri Autobildu preskusa golfa še niso zaključili, vendar je legendarni nemški avtomobil doslej nabral veliko kazenskih točk za slabo delovanje zaslona, električnih oken in sistema start-stop. K temu lahko dodamo še težave s prednjima blažilnikoma in dvosklopčnim menjalnikom DSG.
BMW i3
Električni avtomobili so večinoma zanesljivi, vendar imajo tudi pomanjkljivosti. V primeru BMW-ja i3 je šlo predvsem za težave med polnjenjem baterij. Testniki so morali namreč večkrat zamenjati krhki polnilni kabel, poškodovan pa je bil tudi pokrov polnilnega priključka.
Ford grand C-max 2.0 TDCi titanium
Drugi Fordov predstavnik na spodnjem koncu seznama je imel težave predvsem z elektroniko. Te so med drugim poskrbele, da se je po vključitvi navigacijske naprave zaslon obarval v črno. Poleg tega je korozija negativno vplivala na delovanje turbopolnilnika, ki se je nazadnje pokvaril.
Suzuki vitara S
Japonski kompaktni SUV se je sprva uspešno izogibal resnim okvaram, vendar je moral večkrat na servis zaradi več manjših okvar. Razmeroma dober rezultat je na koncu pokvarila resna okvara motorja.
Seat leon 1.6 TDI style
Edina resna okvara Seatove kombilimuzine med dolgim testom je bil pokvarjen menjalnik. Vzrok za okvaro je bil poškodovani ležaj. Poleg tega je boljši rezultat preprečila vidna korozija na vzmetenju in pestih koles.
Renault clio grandtour TCe 90
Francoski majhen karavan se je med spodnjo dvanajsterico uvrstil zaradi težav z navigacijsko napravo, predvsem pa zaradi pokvarjenega menjalnika. Testniki so poleg tega opozorili na občutljive materiale v potniški kabini, ki se radi iztrošijo.
Končno ena raziskava, ki ji verjamem. Običajno smo brali neke teste, v katerih so kot po pravilu sloveli nemški avtomobili. Iz tega testa pa je razvidno, da temu ni tako.
Tej raziskavi celo verjamem...
kje pa so kitajci ? pa ja niso na unem spisku najboljših, če so na tem sami švaboni