Bojazen potrošnikov v povezavi z emisijskim standardom Euro 7 je podražitev majhnih avtomobilov. Nekateri proizvajalci vozil so jih v primeru nadaljnjih emisijskih zaostritev že postavili pod vprašaj. Po pisanju spletnega portala Automotive News Europe se prihajajočega standarda bojijo tudi pri znamki Škoda.
Čeprav osnutek novega standarda ne zvišuje emisijskih standardov NOx, uvaja njihovo merjenje pri hladnem zagonu, česar doslej ni bilo, avtomobili pa bodo morali omejitve standardov izpolnjevati ne pet, temveč deset let.
To pomeni, da bodo novi avtomobili morali uporabljati na primer bolj učinkovito ogrevane katalizatorje z dodatnim virom toplote in večjo vsebnostjo plemenitih kovin, tehnologije, ki zmanjšujejo izpuste iz zavor in pnevmatik, preoblikovanja pa bodo zajele tudi motorje.
To bo po navedbah koncerna Volkswagen v končni fazi podražilo majhen avtomobil, kot je volkswagen polo, za okoli 3.000 do 5000 evrov. To bo povprečen potrošnik zelo težko sprejel.
Novi standard bi preložili za tri leta
Slovaška Pravda citira vodjo sindikata pri Škodi Jaroslava Povšíka, ki je bil do standarda Euro 7 zelo oster: »Prihajajoči standard Euro 7 je v bistvu noro orodje, ki nam bo onemogočilo proizvodnjo in homologacijo sedanjih, predvsem majhnih avtomobilov. V našem primeru so to na primer modeli kamiq, scala in fabia.« To bo vplivalo tudi na razvoj in homologacijo drugih komponent, pomembnih za delovanje avtomobilov, kot so pnevmatike, zavore, pa tudi hladilna sredstva za klimatske naprave.
Povšík pravi, da se zaposleni pri Škodi upravičeno sprašujejo, zakaj mednarodnega zračnega in ladijskega prometa, ki povzročata ogromne emisije, ne obravnavajo enako strogo.
Škoda bi utegnila zapreti tovarno in zmanjšati število modelov, če bo emisijska shema Evropske unije Euro 7 uvedena v sedanji obliki, člana uprave Škoda Martina Jahna navaja Automotive News Europe.
"Če bo (Euro 7) odobren v tej obliki, bi to pomenilo, da bi Škoda Auto zaprla tovarno, saj bi prenehali proizvajati manjše modele - fabia, scala, kamiq - kar pomeni, da bi bilo prizadetih vsaj 3000 delovnih mest," je v nedeljo v televizijski debati dejal Martin Jahn, ki je vodja prodaje pri Škodi, ki je del skupine Volkswagen.
Češki proizvajalec avtomobilov v svoji tovarni Mlada Boleslav izdeluje tri modele. Trije manjši modeli so leta 2022 predstavljali skoraj tretjino Škodinih dobav kupcem. Na splošno bi bilo na Češkem ogroženih več kot 10.000 delovnih mest, vključno s Škodinimi dobavitelji, je dejal Jahn.
Evropka Unija meni, da bodo zdravstvene koristi ukrepa odtehtale stroške, vendar so nekateri proizvajalci avtomobilov opozorili, da bi novi standard povzročil neupravičeno velike stroške razvoja vozil. Šef Daimler Trucks Martin Daum je na primer 10. marca dejal, da bo to industrijo stalo "milijarde".
Skoraj vsi evropski proizvajalci avtomobilov in številne države, med njimi Češka in Nemčija, so odkrito nasprotovali prihajajočemu standardu Euro 7. Po njihovem mnenju avtomobilska industrija ne bo imela dovolj časa za uveljavitev zahtev standarda, hkrati pa bo to pomenilo dodatne naložbe, ki bi jih proizvajalci lahko porabili za učinkovitejši prehod na brezemisijske tehnologije.
Slovaška se je nedavno pridružila kritikom standarda Euro 7. Slovaško Ministrstvo za promet bo zahtevalo odlog uveljavitve uredbe za tri leta, in sicer na leto 2028.
Fino, bo manj gužve!
Vsi evropski avti se bodo podražili vključno z električnimi, ker jim Rusija ne bo več poceni prodajala surovine kot so nikelj, paladij in aluminij
Birokrati v Buslju na stežaj odpirajo vrata Kitajcem, ker očitno korupcija cveti.🤔