Avto
5553 ogledov

Honda k nam pripeljala družinski SUV s porabo 0,8 l/100 km

Honda CR-V PHEV
1/15
Gregor Prebil
Honda je po hibridni različici nove, šeste generacije družinskega športnega terenca CR-V zdaj k nam pripeljala še svoj prvi priključni hibrid. CR-V PHEV obljublja 79 kilometrov vožnje na elektriko, v EV načinu pospešuje do hitrosti 122 km/h, povprečna poraba goriva (WLTP) je 0,8 l/100 km. V primerjavi s hibridno izvedenko pa prinaša več opreme in večji prtljažnik.

Hondo CR-V lahko štejemo za soustanoviteljico kategorije SUV, kot jo poznamo danes. Pri nas je na prodaj že dalj časa šesta generacija modela, ki pa je bila do zdaj kupcem na voljo le kot samopolnilni hibrid 2.0 e:HEV.

Kaj smo ugotovili na testu?

Honda letos praznuje četrt stoletja od predstavitve hibridne tehnologije. In to tehnologijo so do danes močno izpopolnili. V primeru hibridnega CR-V dvolitrski atmosferski 4-valjnik, ki deluje v Atkinsonovem ciklu, služi predvsem kot generator. Zato ima moč le 109 kW. Bolj bistven je podatek o sistemski moči, ta je 135 kW (184 KM) in navor, ki je dizelskih 335 Nm. CR-V je v osnovi bolj električni avtomobil kot klasičen avto z motorjem z notranjim zgorevanjem, le da namesto velikih baterij nosi mobilno "bencinsko elektrarno". Baterija je majhna, a dovolj velika, da se to pozna pri dobrem pospeševanju in velikem odstotku vožnje v električnem načinu. Med pospeševanjem ima voznik zaradi hipnega navora zares občutek, da vozi električen avto. Ni pa to športnik. Pospešek od 0 do 100 km/h je 9,5 sekunde, kar je vseeno zelo dober podatek. Pri dinamični vožnji je dodano v pomoč športni način, ko še malo bolj razvaja športne voznikove čute. Med generacijami se je povečala tudi največja hitrost. Vlečni elektromotor ima zdaj višje vrtljaje, vse do 14.500 na minuto, tako da CR-V s pospeševanjem zaključi pri 187 km/h.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Dočakali smo tudi priključni hibrid (PHEV)

Zdaj smo pri nas dočakali še PHEV različico japonskega SUV-ja, kar je oznaka za priključni hibrid in prinaša nekaj bistvenih sprememb. Največja je, da ima v primerjavi s hibridom baterija za 17-krat večjo kapaciteto in zato na levem sprednjem blatniku dodatno režo za polnjenje baterije. Princip delovanja ostaja pravzaprav popolnoma enak. Nekoliko nenavadno je, da PHEV ne prinaša več moči, Honda pa pogon na vsa kolesa ponuja samo s polnim hibridom. PHEV ima lahko samo pogon na prednji kolesni par. Kar zadeva običajno vožnjo, pri Hondi obljubljajo, da boste z enim polnjenjem baterije s CR-V prevozili 79 kilometrov. Ni rekordno, je pa za tako veliko vozilo zelo uporabno, kar pomeni, da bo tudi nekdo, ki živi v okolici Ljubljane in dela v Ljubljani, vsakodnevne poti naredil le v električnem načinu, baterijo pa bo polnil ponoči, so nam povedali na predstavitvi.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Na elektriko tudi po avtocesti

Poudarili so nekaj sprememb v primerjavi s hibridom. PHEV je nižji, za skoraj štiri centimetre. Ker tudi nima opcije štirikolesnega pogona, ciljajo najbolj na družinsko rabo. Baterija je postavljena v dno vozila in je zaščitena, zato je vozilo namesto 19, od tal oddaljen 15 centimetrov. Ker je masa vozila kljub večji bateriji le 100 kilogramov večja, hkrati pa poskrbi tudi za boljšo razporeditev mase med prednjim in zadnjim delom, naj bi se PHEV peljal malo bolj športno. Baterija ima sicer bruto kapaciteto 17,7 kWh, oziroma 15,5 kWh neto. Če lahko na elektriko prevozimo skoraj 80 kilometrov v mešanem ciklu, je povprečna poraba na 100 prevoženih kilometrov po obljubah tovarne 0,8 l/100 km. CR-V PHEV veliko vožnje na elektriko obljublja tudi na avtocesti, saj je zmožen do hitrosti 122 km/h voziti v 100-odstotnem električnem načinu (EV), v avtomatskem, ko mu zadnjih 10 odstotkov pomaga bencinski motor, pa do 140 km/h. Baterija, ki je aktivno vodno hlajena in ogrevana, se nikoli ne izprazni, zato vozilo vedno deluje v hibridnem načinu, kar pomembno pripomore pri manjši porabi goriva tudi na daljših poteh.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Podvojena vlečna moč in večji prtljažnik

Pomemben podatek za vse, ki vlečete prikolico, ali pa na kljuki prevažate nosilec za kolesa je, da je v primeru priključnega hibrida zaradi drugega načina v menjalniku, ki je zmožen zakleniti prestavno razmerje, vlečna sila podvojena iz 750 na 1500 kilogramov. Povečana je tudi vertikalna obremenitev na kljuki, in sicer za 25 kilogramov, kar bo razveselilo predvsem tiste, ki prevažate e-kolesa, ki so težja od klasičnih.

Ker so baterijo skrili v dno vozila, je za 40 litrov večja tudi prostornina prtljažnika. Ta je s 640 litri družinsko razkošen. Za 10 litrov pa se je zmanjšala posoda za gorivo (46,5 litra).

Honda CR-V PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Zunanje in notranje spremembe subtilne

Na zunaj so najbolj opazne spremembe pri paketu sport, kjer so vse obrobe blatnikov, zaključki odbijačev, pragovi, zaključni del zadnjega spojlerja v barvi avta, lahko pa izberete tudi paket s črnimi dodatki na določenih komponentah - od platišč do spojlerja.
V notranjosti je strop črne barve, vsi ostali CR-V modeli imajo strop v svetli barvi. Dekoracije so v obliki satovja, dodali so nekaj dodatnih gumbov, ki so značilni za PHEV model, pri opremi so dodali »Park pilot« in 360-stopinjsko kamero.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Nekoliko je spremenjeno tudi podvozje. Prilagodljivi blažilniki imajo v načinu »športno« tršo nastavitev.

Tako reža za polnjenje bencina (odpremo jo s pomočjo vzvoda v kabini), kot reža za polnjenje baterije (levo spredaj, odklepa in zaklepa se skupaj z avtomobilom), sta na levem boku vozila. Hitrega polnjenja ne pozna. Na javni polnilnici polnjenje poteka s 6,8 kWh, kar pomeni, da se avto napolni v 2,5 ure, na 220 V vtičnici pa v 7,5 ure. Mogoče je tudi prednastaviti, koliko odstotkov naj bo baterija napolnjena (pomembno, če stanujete na klancu in ob spustu navzdol z zaviranjem polnite baterijo vozila), možno je tudi predhodno ogreti ali ohladiti kabino. Ob nakupu je del serijske opreme tudi 220 V polnilec, polnilec tip 2 za javne polnilnice je del doplačilne opreme in meri v dolžino pet ali šest metrov.

Honda CR-V PHEV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

V primerjavi s hibridno izvedenko je PHEV model, ki ima tudi nekoliko več opreme, 4.000 evrov dražji. Cene se začnejo pri 56.990 evrih.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.