Akumulatorji na žalost nimajo neskončne življenjske dobe in z malo smole odpovedo še pred iztekom obljubljenega roka uporabe, saj se z povečevanjem števila elektronskih komponent v avtomobilih povečuje tudi njihova obremenitev (po drugi strani, če delujejo razmeroma optimalno, se lahko njihovo življenje tudi precej podaljša).
Akumulatorji v sodobnih avtomobilih namreč ne skrbijo le za zaganjanje motorja in ustvarjajo isker na svečkah bencinskih motorjev, ampak elektrika iz njihovih celic napaja tudi avtomobilske računalnike in množico kontrolnih enot. Če k temu dodate še sistem start-stop, zahteven infozabavni sistem, močan zvočni sistem, električna stekla in ogrevane sedeže ter še vrsto drugih elementov za varnost in razvedrilo potnikov, se seveda lahko hitro zgodi, da bo v akumulatorju ostali bore malo elektrike ali pa bo povsem, podlegel.
Nič nenavadnega torej, da so izpraznjeni akumulatorji pogost vzrok, da avtomobil obstane na poti, in da jih lastniki avtomobilov še vedno pogosto kar samo zamenjajo v domačih delavnicah. Znakov za pešanje zmogljivosti akumulatorja namreč ni težko prepoznati, saj ga izdajajo že zatemnjene luči v kabini ali pa počasnejši zagon motorja. Če se pojavijo takšne težave, je vsekakor dobro, da mehanik preveri stanje akumulatorja in ga zamenja še preden bi lahko povzročil težave, prav tako pa preveri, če je za njegovo praznjenje mogoče kriv kakšen drug vzrok. A včasih, sploh če je avtomobil dolgo stal, se zgodi, da je akumulator pač prazen in včasih tudi zrel za odpis.
Kateri akumulator je pravi?
Kaj je torej treba upoštevati, če se menjave akumulatorja lotite v lastni režiji? Predvsem morate najti pravi akumulator za svoj avtomobil, saj vsak akumulator ne ustreza vsakemu avtomobilu, na voljo pa so različni tipi z različnimi kapacitetami in fizičnimi velikostmi. Vendar pa vas to tudi ne bi smelo prestrašiti. Vsak akumulator je namreč označen s tri- ali štirištevilčno kodo, denimo 075 ali 096T, ki označuje velikost in moč akumulatorja ter položaj priključkov za kable in vam je lahko v pomoč pri iskanju ustrezne zamenjave. Tudi v navodilih za uporabo avtomobila bi morali najti podatek, kakšen akumulator potrebuje, s pomočjo registrske oznake in številke šasije lahko podatke o ustreznih akumulatorjih najdete tudi na nekaterih spletnih straneh proizvajalcev, v pomoč pa vam je lahko tudi trgovec, ki vam bo akumulator prodal.
Tako kot nekoč, so v avtomobilih še vedno najpogostejši svinčevi akumulatorji, vendar pa različni avtomobili glede na sisteme na krovu potrebujejo različne tipe akumulatorjev. Če je vaš avtomobil opremljen s sistemom start/stop, se menjave akumulatorja ne lotevajte v lastni režiji, saj potrebuje akumulator tipa AGM ali ECM, ki ga lahko zamenja le profesionalec, ki ga potem še uskladi z avtomobilskim računalnikom. Tudi, če sicer akumulator zamenjate z napačnim, lahko pride do resnih motenj v zmogljivostih avtomobila. Kot osnovno pravilo torej velja, da je treba izrabljeni akumulator zamenjati z akumulatorjem enakega tipa in velikosti.
Kako se lotiti menjave?
Večina avtomobilov ima danes akumulatorje še vedno vgrajene pod motornim pokrovom, nekateri pa tudi v prtljažniku ali na drugih mestih. Preden z elektrod odstranite priključne kable, se prepričajte, da so njihovi poli dobro označeni, sicer kable označite sami. Ko ste pripravljeni, najprej odstranite priključni kabel z negativne elektrode in šele potem s pozitivne, saj sicer lahko povzročite kratki stik. Ko je akumulator odklopljen od sistema, odstranite nosilce, ki ga zadržujejo na mestu in ga vzemite iz njegovega ležišča. Vsekakor velja, da se ničesar pri menjavi akumulatorja ne lotevajte na silo in da bodite previdni, da ne povzročite kratkega stika. Potem z novim akumulatorjem ponovite postopek v obratni smeri in pazite predvsem, da boste najprej priključili pozitivno, potem pa negativno elektrodo.
Ko zamenjate akumulator, se lahko zgodi, da bo prišlo do ponastavitve elektronskih naprav, denimo ure ali avtoradia, ki jih boste morali spet nastaviti. Nekateri radii so zaščiteni s kodami, zato poskrbite, da jih boste poznali, sicer naprav ne boste mogli uporabljati.
Kako podaljšati življenjsko dobo?
Akumulator bo seveda dolgo deloval, če boste avtomobil vozili in če boste z njim lepo ravnali. Eden od pripomočkov za vzdrževanje akumulatorja je pametni polnilnik, ki ga imajo radi predvsem lastniki starodobnikov in drugih avtomobilov, s katerimi se ne vozijo pogosto in zato dolgo stojijo na mestu, kar je za akumulator zelo slabo.
Takšni polnilniki so zasnovani tako, da med polnjenjem akumulatorja spreminjajo polnilni tok in s tem simulirajo pogoje dejanske vožnje avtomobila. Pametni polnilniki so primerni tudi v primeru, če akumulator kaže znake konca življenjske dobe, saj lahko marsikateri akumulator spet spravijo v pogon.
Drug koristen pripomoček je polnilnik, ki z močnim tokom vzpodbudi akumulator in mu pomaga pri zagonu avtomobila na podoben način kot če bi ga s pomočjo kablov priključili na akumulator drugega avtomobila.
Ko crkne crkne... .Drugač pa izmeriš dolžino in globino,če je kakšen cm višji nič hudega.... .In pol vzameš takega,ki ima največ Ah in še posebno čimvišji nazivni tok,npr 550A.Drugač pa Varta Silver Dynamic,Moll tud dobri..... .