Statistika okvar nemškega avtomobilskega kluba ADAC je pokazala, da je okvara akumulatorja pozimi zares najbolj pogost vzrok za to, da avtomobil ne vžge. A ob tem tudi opozarjajo, da se težavam te narave lahko vozniki precej elegantno izognemo. Kaj torej po njihovem mnenju lahko storimo, da se bomo čim bolj izognili odpovedi tega vitalnega dela avtomobila?
Preverite napetost
Za sodobne akumulatorje sicer velja, da v svoji življenjski dobi ne potrebujejo vzdrževanja, tako kot nekoč, vendar to ne drži povsem. Pomeni predvsem, da vam ni več treba preverjati gostote elektrolita v elektrolitski raztopini in po potrebi dodajati destilirano vodo. Vendar pa je na vsake toliko dobro preveriti napetost, ki mora biti višja od 12,6 volta. Če napetost pade niže od te meje, je akumulator dobro priključiti na zunanji polnilnik. To sicer velja tudi za akumulator, ki ga odklopljenega hranite na polici, saj se tudi v tem primeru postopoma prazni. Popolna izpraznitev akumulatorja namreč slabo vpliva na njegovo trajnost.
Akumulatorja ne obremenite po nepotrebnem
Na akumulator pozimi slabo vpliva tudi, če nanj, ko motor ne deluje, priključite preveč porabnikov, kakršni so gretje šip, luči ali radio. Povečana poraba elektrike hitro poskrbi za prazen akumulator. Na kapaciteto akumulatorja lahko slabo vpliva tudi več neuspešnih zagonov motorja, ki lahko hitro poskrbijo za skrajšanje njegovega življenja. Seveda tudi v tem primeru velja, da je akumulator dobro dopolniti z zunanjim polnilnikom. Na delovanje akumulatorja lahko vplivajo tudi malenkosti, denimo umazanija. Prah, maščoba,ali voda na površini akumulatorja ali na njegovih zunanjih kontaktih lahko pospešijo samopraznjenje, zato poskrbite, da bodo te površine čiste in da bo napetost vzdrževal vsaj na minimumu.
Ne vozite se le na kratke razdalje
Kratke zimske vožnje slabo vplivajo na akumulator, ki se ne more dovolj polniti. Celo temperatura 10 stopinj pod ničlo lahko njegovo zmogljivost zmanjša do 30 odstotkov, temperatura do 20 stopinj pod ničlo pa celo za polovico. Zaganjalnik za zagon hladnega motorja hkrati porabi dvakrat več energije. Ni treba dodati, da se zaradi tega povsem lahko zgodi, da avtomobila ne boste mogli zagnati niti, če je akumulator še razmeroma nov. Če se pozimi vozite malo, je torej preverjanje napetosti še toliko bolj pomembno, saj lahko sicer hitro trajno uničite tudi nov akumulator. Na površino akumulatorskih elektrod se namreč lahko primejo kristali svinčevega sulfata, ki onemogočijo njihovo delovanje.
Akumulatorju »prisluhnite«
Akumulator nikoli ne odpove nenadoma, ampak na slabo stanje običajno voznika opozori. Eno od takšnih znamenj je počasno vrtenje motorja med zagonom, lahko pa tudi prihaja do sprememb v intenzivnosti žarometov, osvetlitve instrumentov in notranje osvetlitve. V tem primeru akumulator priključite na zunanji polnilnik ali pa se z avtomobilom odpravite na zelo dolgo vožnjo, da ga bo alternator lahko učinkoviteje napolnil pri delovni temperaturi.
Ne porivajte avtomobila
Kaj storiti, če motor kljub večim poskusom zagona ne vžge? V tem primeru obstaja več rešitev, vendar velja tudi, da ga v nobenem primeru ne porivajte ali vlecite, oziroma to storite le v zares skrajni sili. S porivanjem sodobnih avtomobilov lahko namreč poškodujete katalitski pretvornik, prav tako pa tudi motor. V skrajnem primeru lahko namreč preskoči zobati jermen ali celo veriga, ventili potem udarijo od bate, sledi pa zelo drago generalno popravilo motorja. Če res ne gre drugače, z motorjem ravnajte zelo nežno. Menjalnik prestavite v drugi prestavo in, ko se avtomobil premika, zelo previdno spustite sklopko. To še bolj velja za turbodizelske motorje. A še enkrat velja: takšnega podviga se zares lotite le v skrajni sili in zelo previdno.
Uporabite priključne kable
Veliko boljša in bolj učinkovita rešitev od porivanja avtomobila je, da tega s priključnimi kabli priključite na drug akumulator in motor zaženete z njegovo pomočjo. S kabli povežite elektrode akumulatorjev in negativnega pola nikar ne priklapljajte na motor. Izključite tudi vse ostale porabnike elektrike. Ko obrnete ključ, motorja nikar konstantno ne vrtite več kot deset sekund, saj električni tok lahko hitro pregreje kable in priključke. Med vsakim poskusom zagona naj bo vsaj 30 sekund premora.
Pomaga plastenka vroče vode
Če je akumulator še nov ali pred ohladitvijo ni kazal znakov konca življenja mu lahko pomagate tako, da ga malce ogrejete. Morda ne zveni ravno najbolj logično, a za malenkostno ogretje akumulatorja lahko poskrbite že, če tik pred poskusom zagona prižgete luči ali radio. Poraba elektrike bo minimalna, učinek pa je lahko zadosten za uspešen zagon motorja. Druga zasilna rešitev je, da k akumulatorju položite steklenico vroče vode. Akumulator se bo tako malce segrel in morda bo to zadostovalo, da odda dovolj elektrike za zagon motorja.
A to so zares le zasilne rešitve, saj je v vsakem primeru najbolje, da že vnaprej poskrbite, da do krizne situacije sploh ne bo prišlo.
www︎.︎Domeser︆.︆com - odličen prrojekt za odrasle, ki želijo najti partnerja za sseks
"S kabli povežite elektrode akumulatorjev in negativnega pola nikar ne priklapljajte na motor. " - Pri prejšnjem avtu in vsi ustni nasveti so bili, da se negativni pol, na avtu, ki prejema elektriko, priklopi na minus na šasiji- vijaku.. NE na akumulatorju..
traparija novinarska , če je akumulator prazen , takoj pomaga samo drug akumulator ,tudi če ga priključiš na drugega bo zelo težko vžgal , ker elektrika iz polnega le počasi teče v praznega