Avto > Iz druge roke
6730 ogledov

Kako se lotiti popravila avtomobila po toči?

Toča, razbit avto bralka
Tudi letos bodo imeli številni strokovnjaki za popravilo vdrtin in menjavo avto stekel veliko dela s poškodovanimi avtomobili od toče. Kako se pravilno lotiti popravila? Ponujamo pametne nasvete.

Poškodbe, kot so luknjice in večje udrtine, ki so posledica »klestenja« toče, se da popraviti brez vidnih popravil. Zato je potreben usposobljen strokovnjak s pravimi orodji. To pa ne more biti vsak, tudi, če ga predlaga zavarovalnica.

Kaj se popravlja na hladno? Ko gre za manjšo točo in so poškodbe na karoseriji vozila velike do pet centimetrov, pri dražjih avtomobilih tudi do osem centimetrov, lahko vozilo v prvotno stanje strokovnjaki popravijo s hladnim popravilom, torej brez potrebe po kleparskih in nato ličarskih popravilih.

Toča | Avtor: Alen Konjevič/@kin_ge Alen Konjevič/@kin_ge

Servis Toyota Avto Zaradi odločitve države več okvar na avtomobilih?

V ličarski delavnici se popravljajo tiste poškodbe, pri katerih je poškodovan tudi lak vozila. Pri hladnih popravilih je treba biti pozoren, da se uporabijo pravilne tehnike in orodja, da se ne poškoduje barvnega nanosa avtomobila. V nasprotnem primeru lahko lak poči, še posebej, če so na karoseriji kakšne predhodne poškodbe. V tem primeru bo treba vozilo ličati, stroški popravila pa bodo bistveno večji.

Hladna popravila pomenijo, da se luknjice in udrtine s posebnimi orodji spravi v prvotno stanje brez da se poškoduje lak vozila.
Večinoma se uporablja tri različne tehnike popravila poškodb. Edina tehnika, ki ne obstaja je tista pogovorna, da se vdrtine rešujejo z “vakuumom”. Glede na dostopnost poškodb se izbere primerna metoda, ta je lahko z uporabo posebnih palic, s katero z notranje strani rešujejo nastale poškodbe, lahko je metoda z lepljenjem čepkov s posebnim lepilom, za določene vdrtine pa poskrbi pripomoček, ki s pomočjo induciranja električnega toka spremeni temperature pločevine.

Popravilo avtomobila po toči | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

avtomobilski deli Avto Nevarni nakupi preko spleta

Ne skačite z odejami okoli avtomobila

Veliko voznikov za zaščito vozil poskrbi šele v zadnjem trenutku, ali šele ko začne klestiti toča, za to pa uporabljajo odeje. S tem lahko tvegajo hude poškodbe. če se obeta "huda ura," raje ostanite doma. Težava pri odejah je poleg nezadostne zaščite tudi v pritrditvi, saj točo in deževje po navadi spremlja tudi veter, ki odejo odnese z mesta namestitve, s čimer izniči raven zaščite, ki jo daje. Na trgu je veliko pregrinjal, ki ne omogočajo optimalne zaščite pred točo, predvsem pred veliko točo, ki je danes vse pogostejša. Med zaščitami gre največkrat za ponjavo, ki jo uporabnik po potrebi v slabi minuti razprostre čez karoserijo. Največkrat uporaben material je najlon, pod katerim je všita podloga iz pinjenega polietilena, dražji sistemi pa imajo še mehurčkasto folijo in tylen. Ta namreč dajeta večjo zaščito predvsem pri močnejših padavinah. Na trgu so razširjene tudi že mreže, ki so razprostrte na samostoječi konstrukciji iz aluminija. Cene zaščite se začnejo pri nekaj deset evrih, kolikor stanejo podloge, ki jih umestimo pod kakršnokoli ponjavo. Cene sistemov, ki že imajo všito podlogo, se gibljejo okoli sto evrov, izdelki po meri pa lahko stanejo tudi več kot 300 evrov. Pri nakupu je treba biti pozoren tudi na sistem pritrjevanja, saj so ponjave rade tarče nepridipravov. Skoraj nobena sicer ne daje stoodstotne zaščite pred tatovi, vseeno pa mora imeti sistem vsaj osnovno zaščito. Mreže na primer imajo varovalo v obliki obložene jeklene vrvi, ki jo po namestitvi preprosto zaprete v vozilo.
 

Pozanimajte se, kdo vam bo popravljal poškodbe

Kjer udrtina ni dostopna z orodjem, uporabljajo posebne izvlečne čepe v kombinaciji z lepilom, ki je posebej prirejeno tako, da ne poškoduje laka. Vsa popravila je treba izvajati pod posebnimi lučmi, tako, da očem ne uide niti najmanjša napaka na pločevini.
Tako skoraj ni mesta oziroma poškodbe toče, ki je ne bi bilo možno popraviti na hladno. Pri popravilu drugih poškodb drugega vzroka, kot je na primer udrtina na pragu pa so nekatere omejitve pri trših materialih. Čas popravila je vedno odvisen od zahtevnosti, ter obsega poškodbe in predhodne priprave. Na določenih mestih je treba tudi odstraniti notranje obloge in okrasne letvice. Večino poškodb pa strokovnjaki s profesionalnim orodjem odpravijo v enem dnevu.

Popravilo avtomobila po toči | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

mehanik Odlok vlade Avto Odlok vlade: Namesto 100 evrov plačali za popravilo 1.500 evrov in več

Ne biti primitivni in ne ustavljajte pod podvozi

Ko vas med vožnjo ujame toča, je ključnega pomena, da vozilo ustavite varno in na za to primernem mestu. Ustavljanje pod nadvozi in v predorih ter na avtocesti je kaznivo in lahko resno ogrozi človeška življenja, tudi vaše. "Če nas med vožnjo zajame hudo neurje, moramo ravnati prisebno," opozarjajo strokovnjaki za varno vožnjo. Zato poskrbite, da bo vaša varnost in varnost drugih v prometu optimalna, preden začnete razvijati ponjavo. Pomembna alternativa pa je še vedno primerno zavarovanje, ki vam lahko prihrani marsikatero skrb in stroške. Predvsem pa je napačna miselnost, da je ob škodnem primeru z uveljavljanjem zavarovanja veliko dela. Dela je povsem enako, kot če avta nimate zavarovanega, stroški z odpravljanjem pa lahko sežejo tudi močno čez tisoč evrov. Najboljša pa je še vedno kombinacija preventivne zaščite, kot sta ponjava ali garaža, in zavarovanja. Kasko zavarovanje samo za točo je mogoče skleniti, a so take zavarovalnice redke, saj povečini zavarovanje v paketu vključuje tudi poplavo, plaz, požar in potres (delni kasko). To vas bo stalo med 50 evrov do 100 evrov, odvisno od velikostnega razreda vozila, pogonskega motorja in paketa zavarovanja ter popustov.

Nasvet je, da se pred popravilom dobro pozanimate o izkušnjah mojstra, ki bo popravljal vaš avtomobil. Velikokrat zavarovalnice predlagajo svoje mojstre, ki pa niso nujno specialisti. Sploh, ko je toča pogosta, tako kot zadnje poletje, je ponudbe „specialistov,“ veliko. Izberite strokovnjaka z večletnimi izkušnjami.

Popravilo avtomobila po toči | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

BMW serija 3 Nasvet mehanika Avto Rad bi imel rabljenega audija ali BMW, to pravita mehanika

Skupaj z mojstrom pred popravilom preglejte celoten avtomobil, preštejejo število poškodb, jih označite in premerite. Na podlagi tega nato mojster izračuna, koliko ur bo trajalo popravilo, kar je pomembno, da bo pokrita vsa škoda, ki jo krije zavarovalnica. 

Komentarjev 3
  • Rita_Rossignol 09:39 10.avgust 2021.

    Google plačuje dober dohodek od doma od 4600 do 6200 evrov na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko sem bil brezposeln v strašnem gospodarstvu. tukaj sem začel ......... >>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑬𝒓𝒐𝑷𝒓𝒐𝒇𝒊𝒕.𝐜𝐨𝐦

  • radovednica 09:05 10.avgust 2021.

    Nadaljujem... in kako preveriti in vedeti, da je nekdo res strokovnjak? Ja kdo bo pa povedal, da ni strokovnjak in kdo bo slabo govoril o svojem prijatelju? Neumnosti. Zavarovanje da, vendar postopek uveljavljanja ni enostaven. Do primernega popravila je dolga ...prikaži veča in neprijetna pot. In, da ne bo pomote, vsak kasko velja le za en primer prijave škode. Po drugi prijave avtomatično (čeprav nič kriv) izgubiš 10 % in padeš v slabši premijski razred. Toliko o zavarovanjih.

  • radovednica 08:58 10.avgust 2021.

    Nakladanje za nevedne. Najprej, kako boš v garaži doma, če te ujame na poti? Kako in kje boš varno ustavil na varnem mestu, kje ob AC ali obvoznici so? Največ poškodb je na zunaj parkiranih. Zaščito na avto (blazine itd) ...prikaži več zna namestiti vsak, razen vas mestnih brezveznikov. Popravilo na opisan postopek bo v celoti trajalo lahko mesec dni. Pri večini zavarovalnic moraš za uveljavljanje vzeti njihovega pooblaščenega izvajalca, ki pa običajno ni strokovnjak.