Avto > Iz druge roke
20410 ogledov

Mehanik o eni najbolj šibkih točk rabljenih vozil

DPF filter Profimedia
V sodelovanju s portalom za transparentno prodajo in nakup rabljenih avtomobilov Doberavto in vodja asistenčnega centra AMZS Jurijem Kočarjem smo se poglobili v eno od najbolj pogostih šibkih točk rabljenih dizelskih vozil. To je DPF filter.

DPF filter je pomemben sestavni del sodobnih avtomobilov z dizelskimi motorji. Njegova naloga je, da poskrbi za čistejše okolje. Prvi znaki, da nekaj ni v redu, se običajno pokažejo s prižigom lučke za okvaro motorja. Tudi, če avto cuka in enostavno ne deluje tako kot je takrat, ko je bil novejši, je lahko težava v DPF filtru, ki je zamašen zaradi neizgorelih saj, saj izpušni plini ne morejo skozi izpušni sistem.

Filter DPF (diesel particle filter) je obvezni del dizelskih motorjev v Evropi že od leta 2009 oziroma od uveljavitve euro 5 standarda naprej. Njegova naloga je, da med delovanjem motorja prestreza veliko večino zdravju škodljivih trdih delcev v izpuhu. Čeprav z mehaničnega stališča pomeni dodatno komplikacijo pri delovanju termičnega motorja, pa je njegova vloga zelo pomembna.

DPF filter: meritve trdnih delcev v izpuhu dizelskega avtomobila | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Pri portalu za transparentno prodajo in nakup rabljenih avtomobilov www.DoberAvto.si poudarjajo, da je v izogib visokim stroškom izrednih popravil zelo pomembno, da iščete avto z znano zgodovino servisiranja. Če je avto ustrezno redno vzdrževan, se namreč lahko težave z DPF filtrom preprečijo. To vključuje tako redno servisiranje kot tudi uporabo ustreznega motornega olja.

Na cesti je to videti tako, da ob okvari motor preklopi v zasilni program delovanja, ki ga občutimo kot zmanjšano moč pogonskega agregata. Zasičenost DPF filtra je javljena preko lučke za delovanje DPF filtra in vozniku javlja, da bo treba opraviti neprekinjeno vožnjo za spontano regeneracijo filtra – povedano preprosto, da se v filtru sežgejo saje oziroma trdi delci. Ko pa je ta meja zasičenosti presežena, je možna prisilna regeneracija le z uporabo ustreznega diagnostičnega orodja. Če tudi to ne gre, je potrebna menjava ali obnova.

DPF filter | Avtor: Profimedia Profimedia

Pred odpravo težav z DPF filtrom je zelo pomembno, da se odkrije morebiten vzrok za napako, zaradi katere DPF ne more opravljati svoje naloge, saj se bo sicer stanje zelo verjetno ponovilo, strošek pa tudi.

Zamašen DPF filter je le posledica, težava je drugje

Najpogostejši vzroki za okvaro, oziroma za zasičenje DPF filtra, so slab režim delovanja motorja. Kratke relacije, kjer se motor in izpušni sistem ne segrejeta na optimalno temperaturo ima vpliv na slabo delovanje. Sicer pa je predvsem težava v nepravilnem delovanju motorja. Tak primer je na primer puščanje tesnosti prisilnega polnjenja – oziroma okvare na delovanju turbo puhala. Prav tako se stanje poslabša, ko pride do težav na vbrizgu goriva in sistemu za nadzor delovanja motorja.

Ko pride do odpovedi ali zamašitve DPF filtra ga lahko očistimo. Nikakor z bencinom ali nafto!

Servisna lučka DPF filter | Avtor: Pexels Pexels

Ko niti sprožena regeneracija filtra ni dovolj, pride v poštev obnova oziroma čiščenje s pomočjo kemičnih preparatov. Uporabljajo se lahko specialni spreji, emulzije ali aktivne pene. Za takšen postopek seveda potrebujemo orodje in znanje, potrebno je poskrbeti tudi za ustrezno odlaganje odpadnih snovi iz filtra. Zato tega ni mogoče delati na domačem dvorišču, temveč je treba prepustiti postopek strokovnjaku.

Težave z DPF filtrom so posledica slabega delovanja (lahko tudi vzdrževanja) motorja. Priporočljivo je, da se diagnosticira tudi težavo ali napako, ki je pripeljala do tega, da DPF filter nima več ustreznega pretoka in filtracije. Obnova, oziroma čiščenje potek s pomočjo kemičnih preparatov  (spreji, razne emulzije, aktivne pene) za to seveda potrebujemo orodje in znanje – to ni nekaj kar delaš doma, ne nazadnje je treba poskrbeti tudi za ustrezno odlaganje odpadnih snovi iz filtra. Če je DPF poškodovan, je edina možnost menjava oziroma obnova. Nikakor pa se ne sme nalivati bencina v DPF filter in ga poskusiti očistiti nestrokovno.

DPF filter, izpušni sistem | Avtor: Walker Walker

Drago popravilo

Cene zamenjave DPF filtra za najbolj pogoste avtomobile so od 1000 do 2500 evrov. Če se lahko DPF filter popravi servis stane za okoli 150 evrov, sicer pa je vse odvisno od stanja in same izvedbe ali tipa vozila. 

Juri Kočar, vodja servisne dejavnosti AMZS pojasnjuje: ''Odvisno je od izvedbe. DPF filtri so pri novejših vozilih nameščeni bližje motorja zaradi čimprejšnjega doseganja visokih temperatur, ki so zahtevane pri iskanju čim bolj čistih izpušnih plinov in so zato težje dostopni za servisiranje.  Pri starejših vozilih so nameščeni bolj pri podvozju ali pod voznikom na sistemu celotnega izpušnega sistema in je s tem delo mehanikov nekoliko lažje.

Jurij Kočar, AMZS | Avtor: AMZS AMZS

Na vprašanje kaj lahko naredimo, da ne bi prišlo do težav z DPF filtrom Kočar pojasnjuje: ''Vsekakor je smiselno avto z dizelskim motorjem uporabljati na daljših relacijah ali vsaj motor dobro ogreti, sicer pa vsak proizvajalec jasno navaja, kako je najbolje uporabljati avto. Priporočam, da se tega čim bolj striktno držimo. Tako servisiranje kot uporaba v skladu z navodili proizvajalca je zagotovilo za dobro delovanje in optimalne stroške vzdrževanja brez interventnih posegov, ki so žal največkrat posledica neustreznega servisiranja in vzdrževanja ter uporabe vozla.  Sistem vozniku sicer javi, da je avto v postopku regeneracije.''

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • Avatar Zoran
    StarMačk 11:41 13.oktober 2024.

    Trditev, da redno servisiranje prepreči težave z DPF filtrom drži le delno! DPF filter izloča trdne delce iz izpušnih plinov, ki nastajajo kot produkt zgorevanja dizelskega goriva v motorju. Med vožnjo po mestu ali kratkih razdaljah, kjer so hitrosti in ...prikaži večn obrati motorja nižji, DPF skrbi za zbiranje trdnih delcev. Na avtocesti, oz. odprti cesti, pa zaradi povišane temperature in pretoka dimnih plinov, delovanje motorja poskrbi za pregrevanje filtra in zgorevanje saj, kar je najpomembnejši proces.

  • Avatar Metod Kvargl
    metod7 10:46 13.oktober 2024.

    Mene astra tako jebe. Motor 1600CDTI, 100kW, avtomatik. Ko dam v D ali R avto začne trepetati, a samo pod štandgasom. Potlej več ne, vleče pa kot lokomotiva. Sicer pa super avtek z vso mogočo opremo.

  • Avatar karjola
    karjola 08:10 13.oktober 2024.

    Že preden sm kliknla na člank se mi je zdelo da je amzsžnj. In ja dragi novinar, tvoje kalcete so mi zadišale na primorsko. Pa ti povem da si knjigo o avtomobilih zgolj pregledal in je nisi prebral ker bi ...prikaži več potem vedel da je DPF že od EURO4 dalje... potem bi tudi vedel da so mufasti šalami taboljši...