Naša prometna zakonodaja sicer določa, da lahko vozniki 15. marca zimske gume na avtomobilih že zamenjajo za letne. Vendar pa ima določilo dodatek, ki pravi, da morajo to dopuščati tudi vremenske razmere.
In pri nas zadnja leta kažejo, da lahko sneg, tudi če ga prej ni bilo, zapade še vse do konca aprila. Če pa se vozniki v teh dneh kljub temu odločijo za montažo letnih pnevmatik na svoje avtomobile, AMZS inštruktorji varne vožnje svetujejo, naj ob poslabšanju vremena ravnajo odgovorno in se z letnimi pnevmatikami ne odpravljajo na zasneženo ali poledenelo cesto.
Manjši oprijem v mrazu
Letne pnevmatike imajo namreč v primerjavi z zimskimi bolj čvrsto zmes gume na tekalni površini, zato pri višjih temperaturah nudijo boljši oprijem od zimskih. Poleg tega imajo tudi manjši kotalni upor, zato se jih predvsem v prid manjše porabe goriva splača menjati čim prej. A ker ob nizkih temperaturah otrdijo ali celo postanejo krhke, je treba biti v slabih zimskih vremenskih pogojih z njimi previden.
AMZS-jev inštruktor varne vožnje Brane Legan opozarja, da lahko prehodni spomladanski dnevi skrivajo pasti, zato je treba pozorno spremljati vremenske pogoje, ki vplivajo na vozne razmere, in jim prilagoditi vožnjo. Legan dodaja, da suho ali mokro cestišče prepozna vsak, vendar pa zahtevne izzive prinašajo predvsem različne temperature. Zimske pnevmatike se najbolje obnesejo pri temperaturah od 0 do 7 stopinj Celzija, v okolici sedem stopinj so zimske in letne pnevmatike bolj ali manj enakovredne, pri višjih temperaturah pa so letne pnevmatike bolj učinkovite. Različni vremenski pogoji pa se lahko spomladi vrstijo tudi v enem dnevu.
Pozor na profil
Legan svetuje, naj vozniki pozornost posvetijo tudi globini profila na tekalni površini in ustreznemu tlaku v pnevmatikah. Neustrezen profil namreč lahko močno poslabša njihov oprijem, ob zavijanju lahko hitreje zdrsnejo, podaljša pa se jim tudi zavorna pot. Vozne pogoje lahko še dodatno poslabšajo ostanki soljenja, posipanja in druge umazanije.
Menjava pnevmatik je odvisna tudi od okolja oziroma območja, kjer se avtomobil najpogosteje vozi. V gorskih, hribovitih in drugih višje ležečih legah je z zamenjavo bolje počakati, saj lahko dalj časa nastopijo zimske razmere, v nižinah in ob morju pa skoraj ne.
imam celoletne, jebe se mi za te kozlarije