AMZS je objavila rezultate letošnjih testiranj letnih gum, ki so ga opravili v konzorciju z evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, med katerimi sta tudi nemški ADAC in avstrijski ÖAMTC.
Tokrat so se odločili za test letnih pnevmatik v dimenziji 185/65 R 15, ki se najpogosteje znajdejo na kolesih manjših avtomobilov, ter pnevmatik dimenzije 215/60 R 16, ki so priljubljene na kolesih manjših športnih terencev in križancev. Ugotavljali so, da so rezultati spodbudni in da so z nekaj izjemami razlike med pnevmatikami različnih proizvajalcev vse manjše.
185/65 R 15 H
Čeprav so novi avtomobili obuti v vse večje pnevmatike, so 15-palčne pnevmatike predvsem v poprodaji še vedno med najbolj razširjenimi na trgu. Z njimi so namreč opremljeni številni majhni avtomobili, ki jih je na evropskih in slovenskih cestah še vedno veliko. Takšne pnevmatike so namreč na priljubljenih avtomobilih, kakršni so renault clio, volkswagen polo, peugeot 208, fiat punto in podobni. Za testni avtomobil je tokrat služil volkswagen polo.
Letošnja bera šestnajstih 15-palčnih pnevmatik je pokazala dobro povprečje, saj nobena izmed njih ni dobila slabše ocene od treh zvezdic oziroma oznake priporočljivo. To pomeni, da nobena ni imela resnejših pomanjkljivosti.
Pnevmatika goodyear efficientgrip performance 2 se je izkazala z najmanjšo obrabo, izračun skupne ocene pa jo je postavil na prvo mesto. Pnevmatiki bridgestone turanza T005 in pirelli cinturato P1 verde sta imeli dobre lastnosti na suhi in mokri podlagi, a tudi večjo obrabo. Pnevmatika michelin primacy 4 sicer ni bila v nobeni kategoriji najboljša, a jo je seštevek vseh lastnosti uvrstil med najboljših šest. Pnevmatiki dunlop sport blueresponse in giti gitisynergy H2 sta bili dokaj dobri na suhi in mokri cesti. Gitijeva pnevmatika je ob tem zabeležila skok navzgor, saj se doslej ni uvrščala med najboljše.
Pnevmatike laufenn G fit EQ+, continental ecocontact 6, firestone roadhawk in semperit speed-life 3 so bile dobre na suhi cesti, na mokri pa so se slabše odrezale. Izstopa Continentalova pnevmatika, ki se je dobro odrezala pri porabi goriva in obrabi in si zasluženo prislužila oznako »eco« v imenu.
Pnevmatika BF goodrich advantage je slabšo skupno oceno dobila zaradi slabosti na suhi in mokri cesti, pnevmatiki falken sincera SN110 ecorun in vredestein ultrac pa zaradi prevelike obrabe. Pnevmatika semperit speed-life 3 je slabšo oceno dobila zaradi pomanjkljivosti pri zaviranju in vodljivosti na mokrem, pnevmatike fulda ecocontrol HP2, cooper CS7 in matador MP47 hectorra 3 pa zaradi slabših lastnosti na mokri cesti.
215/60 R 16 V
16-palčne pnevmatike so uporabne za zelo različne avtomobile, pogosto pa jih najdemo na kompaktnih in srednje velikih športnih terencih in križancih. Med testom so bile na kolesih značilnega predstavnika športnih terencev, škode karoq. Tokrat je bilo preskušenih 18 pnevmatik. Pet jih je bilo ocenjenih z oceno zelo priporočljivo, 12 s priporočljivo, ena pa je priporočljiva z omejitvami. Tudi v tem primeru je skupen vtis pozitiven.
Pnevmatike continental premium contact 6, michelin primacy 4, bridgestone turanza T005, dunlop sport blueresponse in toyo proxy comfort so prejele štiri zvezdice in oceno zelo priporočljivo, torej v nobeni glavni ocenjevalni kategoriji niso pokazale večjih slabosti. Michelinova in Bridgestonova pnevmatika sta se dobro obnesli predvsem na suhi cesti, Continentalova pa na mokri cesti. Michelinova pnevmatika je povzročala tudi majhno porabo goriva, Toyova pa je bila zelo uravnotežena.
Med pnevmatikami z oceno priporočljivo je pnevmatika nokian wetproof, ki je dobila nižjo skupno oceno zaradi porabe goriva. Poraba goriva se sicer zelo razlikuje in najbolj varčna pnevmatika kormoran road performance je porabila 10 odstotkov manj goriva od najbolj potratne pnevmatike lassa competus. Pnevmatiki kumho ecowing ES31 in hankook prime 3 K125 sta bili dobri na suhi cesti, slabše pa na mokri cesti. Z nizko obrabo se pohvalita skupaj s pnevmatiko debica presto HP2 , ki je slabša na mokrem in suhem.
Na suhi cesti so bile dobre tudi pnevmatike kleber dynaxer HP4, firestone roadhawk in sava intensa HP2, slabše pa so se odrezale na mokri podlagi. Oceno priporočljivo so zaradi slabših ocen na suhi in mokri podlagi dobile pnevmatike barum bravuris 5HM, esa+ tecar spirit pro, lassa competus in semperit speedlife 3, ki pa se pohvalijo z manjšo obrabo. Tri zvezdice je dobil tudi pnevmatike nankang eco- 2+, ki se sicer pohvali z majhno porabo goriva.
Na zadnjem mestu je tokrat z oceno priporočljivo z omejitvami bila pnevmatika kormoran road performance, za katero so na testu ugotavljali, da je dober prikaz sprejemanja kompromisov pri razvoju pnevmatik. Sicer se pohvali z nizko porabo goriva in majhno obrabo, slabo pa se obnese na mokri podlagi, kjer ima veliko težav z vodljivostjo in bočnim oprijemom.
Sami tabulari! No ja, za traktorje (slika) so še te preširoke ;-)
Čemu taka razlika med lansko semperit in letošnjo?! Lani "zelo priporočljiva", letos pa "večje slabosti" https://www.amzs.si/uploads/Motorevija/mr_marec_2021/amzs_test_letnih_pnevmatik_20555_r_16_in_22550_r_17/tabela_205.jpg