Gre za renault 19 1,8 16V.
Renaultu 19 je obliko določil Giorgetto Giugiaro, ki se je odločil za precejšnjo konservativnost, ki je mu je onemogočila, da bi izstopal iz razrednega povprečja. V tem je bil precej zvesti naslednik prav tako razmeroma pustih renaultov 9 in 11. Kljub temu pa je bil renault 19 zelo prostoren in udoben avtomobil, ki se je pohvalil tudi z dobrimi voznimi lastnostmi.
Iz njegove neizstopajoče ponudbe pa sta se dvignila predvsem dva avtomobila. Prvi je bil prepišni renault 19 kabriolet, ki so ga izdelovali pri Karmannu, drugi pa renault 19 1,8 16V, vsi so ga poznali predvsem kot »devetnajstico šestnajst ve«, ki je pod »ovčjih krznom« skrival »volčjo nrav«. Edina različica renaulta 19 s šestnajstventilskim motorjem, je navduševala tako s svojo živahnostjo in športnim podvozjem kot tudi oblikovnimi dodatki, med katerimi so izstopali značilna lita platišča, spojler na zadku in poseben vstopnik za zrak na motornem pokrovu. V notranjosti pa so to gotovo bili predvsem Recarovi športni sedeži.
Resni tekmec v razredu hot hatch
Renault 19 16V, ki je debitiral leta 1990, dve leti po predstavitvi renaulta 19, je imel 1,8 litrski motor s šestnastventilsko tehniko z odmičnima gredema nad motorno glavo. A to ni bilo vse. Konstruktroji so mu med drugim namreč namenili tudi večtočkovni elektronski vbrizg goriva v sesalni vod, prav tako pa tudi izboljšani izpušni kolektor. Dodali pa so tudi natančen petstopenjski menjalnik, ki mu je bil povsem kos in je tudi pripomogel k športnim voznim lastnostim.
Turbopolnilnikov v tistem času tudi športni avtomobili praviloma niso imeli, kar je veljalo tudi za renault 19 16V, zato je bilo motor treba pognati do 5.000 vrtljajev in ga držati v območju med 5.000 in 7.000 vrtljaji, ko je zares pokazal svojo moč 99 kilovatov oziroma 135 'konjev'. Danes se nam to morda ne zdi radikalno športno, v njegovem času pa je bilo dovolj, da so novinarji renault 19 16V postavljali ob bok VW golfa GTI ali forda escorta RS.
Na voljo v Sloveniji
Odlično ohranjeni renault 19 1,8 16V smo našli tudi v Sloveniji in sicer na portalu DoberAvto.si. Prodajalec, ki ima oglas na DoberAvto.si je takole opisal tega youngtimerja, ki bo takoj vzbudil spomine tistim, ki vedo kaj je Renaultova devetnajstica pomenila pred 30 in več leti: »Avto še diši po novem - v skoraj polnih 30 letih je prevozil vsega 10.376 kilometrov. Gre za športno izvedbo 16v, torej je to najžlahtnejša izvedenka priljubljenega modela R19, ki ga poganja 1,8-litrski motor s 4 valji in 16 ventili - od tod tudi izvira ime, saj je le ta motor, z oznako F7P, imel 4 ventile na valj.«
Opis se nadaljuje: »R19 16v se je vpisal v zgodovino zahvaljujoč svoji odlični vozni dinamiki in atmosferskem motorju, ki obožuje vrtenje. Seveda se tudi vizualno loči od ostalih izvedenk modela, najopazneje po odprtini za zajem zraka v pokrovu motorja, zadnjem spojlerju, stranskih pragovih in 15-palčnih platiščih Speedline SL401. Avto ima za seboj zanimivo zgodbo, od novega skupno le 3 lastnike, že več kot 5 let je del zasebne kolekcije vozil. Nikoli karamboliran in z le minimalnimi znaki obrabe.''
Dober ulov
Klemen Grilc iz Gas Auto d.o.o. je razkril tudi, da je tak avto 'ulov', ki je plod sodelovanja s poznavalci, in ne gre za naključje ampak za veliko dela, ko se doma in v tujini išče tako posebne avtomobile. Na vprašanje kdo je kupec takšnega posebnega avtomobila pa dodaja, da so to ljudje z različnimi zgodbami, vedno pa je prisoten močan sentiment do takšnega avtomobila. Bodisi zaradi mladostniške nostalgije ali naklonjenosti določeni znamki in njeni zgodovinski dediščini.
Se pa ti avtomobili potem bolj malo vozijo po cestah saj večina kupcev na tak nakup gleda kot na investicijo. Dobro ohranjen avto, ki ima tako kulten status, bo namreč v prihodnje ob pravilnem vzdrževanju samo še pridobival vrednost. Grilc še poudarja, da je za ogled na njihovi lokaciji v Trzinu obvezen predhoden dogovor, ker noče ničesar skriti, pa je možno avto pregledati tudi na dvigalu.
Ob tem pa dodajmo še, da ima ta Renault 19 kljub svoji starosti tudi značko OBETAVNO vozilo. Na DoberAvto.si značko OBETAVNO pripnejo oglasom vozil, ki ustrezajo naslednjim kriterijem: imajo znano zgodovino kilometrov brez anomalij, imajo znano zgodovino lastnikov, imajo vpisano zgodovino tehničnih pregledov in niso v bazi ukradenih ali zastavljenih vozil. Značka se tem vozilom doda samodejno.
AMZS portal DoberAvto.si za večjo zanesljivost nakupa in pomoč pri transparentni prodaji rabljenega avtomobila
Kupci rabljenih avtomobilov si lahko pri nakupu pomagajo tudi s spletnim avtomobilskim oglasnikom DoberAvto.si, ki pod okriljem AMZS deluje eno leto. Njegov glavni namen je voznikom omogočiti transparenten nakup dobrega rabljenega avtomobila.
Ker ima vsak avto na oglasu prikazano VIN številko (ta podatek je pri oddaji oglasa obvezen), se na DoberAvto.si avtomatsko prikažejo tudi podatki o dejansko prevoženih kilometrih. Iskanje novega avtomobila si obiskovalci DoberAvto.si bistveno olajšajo s pomočjo treh filtrov na vstopni strani portala: obetavna vozila, preverjena vozila in najbolj gledana vozila. Pri znački AMZS Obetavno gre za avtomobile, starejše od štirih let in ki so registrirani v Sloveniji, kjer sistem ni zaznal anomalij pri prevoženih kilometrih. Še bolj varen nakup pomenijo avtomobili z značko AMZS Preverjeno. To so avtomobili, ki so jih v AMZS centrih na 100+ kontrolnih točkah pregledali neodvisni AMZS strokovnjaki.
Prodajalec, ki ničesar ne skriva, s takšnim oglasom izkaže dejansko stanje avtomobila, kupecamzs
pa je lahko miren saj ve kakšen avto kupuje in se izogne dodatnim stroškom izrednih popravil. S temi orodji lahko kupec med oglasi hitro najde rabljene avtomobile, za katere se je z lastnikom smiselno dogovoriti za ogled.
Izjemen,lep model.Tudi prva faza je delovala agresivno,obstajala pa je tudi limuzinska verzija-chamade.Motor je bil občutljiv na povečano porabo olja,vse ostalo pa je bilo na nivoju.Škoda,da teh časov ne bo nikoli več.
Grilc???? Oooooooooo,ta ga pa pihne.
zakaj članka ne označite kot reklamno sporočilo?