Vsi vozniki vedo, da močan motor avtomobilu vedno zagotavlja več zanesljivosti in varnosti od šibkega. Predvsem pa to velja za prehitevanja in podobne manevre, pri katerih si od avtomobila želimo dovolj poskočnosti.
Velika odzivnost je prednost električnih avtomobilov, saj njihovi motorji ne potrebujejo zadostnih vrtljajev, da razvijajo dovolj navora za solidne pospeške, ampak je soliden navor na voljo v trenutku, ko voznik pritisne pedal plina. A to je tudi razlog, da imajo močni električni avtomobili, kakršni so tesle in podobni, tako silovite pospeške, da so lahko za neizkušene voznike že nevarni.
ADAC je primerjal pospeške skoraj 600 vozil vseh tipov in ugotavljali, koliko moči avtomobil zares potrebuje, da se lahko tekoče vključuje v promet in ne postane ovira. Pri tem se je pokazalo, da izjeme tudi v tem primeru potrjujejo pravilo. Za najcenejši električni avtomobil, dacia spring, se je namreč izkazalo, da nima dovolj moči, da bi se lahko varno vključil v promet na avtocesti.
Praviloma je dovolj že osnovni motor
Primerjava je pokazala, da sicer v vseh avtomobilskih segmentih za zadostno pospeševanje praviloma zadostuje že osnovni motor, vendar pa so nekatera vozila podhranjena, ko gre za bolj zahtevne situacije. Pri primerjavi niso toliko upoštevali pospeškov do 100 kilometrov na uro, ampak bolj prožnost motorja med 60 in 100 kilometri na uro.
Zmogljivosti za zadostno vlečno moč so v veliki meri odvisne tudi od mase avtomobila, ki je težko breme predvsem za električne avtomobile. Večina je zaradi velikih baterij namreč zelo težka, kar tudi pojasnjuje trend, da njihove moči postajajo vse večje.
Koliko moči pa različno težki avtomobili torej potrebujejo za varne pospeške? Ne glede na to, če gre za bencinske, dizelske, hibridne ali električne avtomobile, je to sicer odvisno tudi od voznikovih želja ali potreb, a določena pravila o najmanjši potrebni moči obstajajo. Pri ADAC so naredili tabelo najmanjših zadostnih moči, ki naj bi jih imeli različno težki avtomobili.
Koliko moči za kakšno maso?
Za varne pospeške avtomobila z maso nad 1.000 kilogramov po mnenju ADAC zadostuje moč 59 kilovatov oziroma 80 'konjev', za avtomobil z maso najmanj 1.250 je zadostna moč 74 kilovatov oziroma 100 'konjev', za poldrugo tono zadostuje moč 88 kilovatov oziroma 120 'konjev', za 1.750 kilogramov težak avtomobil pa moč 103 kilovatov oziroma 140 'konjev'.
Če avtomobil tehta dve toni, potrebuje moč vsaj 118 kilovatov oziroma 160 'konjev', za 2.250 kilogramov pa je dovolj moč vsaj 132 kilovatov oziroma 180 'konjev'. Poltretjo tono težak avtomobil pa potrebuje moč vsaj 147 kilovatov oziroma 200 'konjev'.
Dobra novica je, da tem kriterijem zadostuje večina avtomobilov na trgu, veliko znamk pa že v osnovi ponuja veliko višje moči od omenjenih, zaključijo poročilo pri DDAC.
" 2 sta z mesta " = tabol & obvezn na shtrom 🤦♂️
Uf spet “strokovnjaki“ na portalu.Zakaj ne vprašate raje kakšnega realy šoferja,oni vejo kakšna mora biti mašina
no novinarji, zdej pa pejte brat svoje članke ... pospeši od nič do sto v prijetnih in krasnih par sekundah. samo to znate pisat o avtu kolk konjev ima kolk ma končno hitrst in kakšne pospeške. ja no en podatek… ...prikaži več nikol ne podaste. vsi avti su ustavijo v 0,0 sekunde ko se zabijejo v zid. avto je orodje, da nas pripelje iz točke A v točko B, zdrave , spočite in zadovoljne, ne vem zakaj noben novinar ne poda podatka recimo za vrtno kosilnico, šiba 40na uro in ima pospešek 1sekundo do ..