Vozniki so lahko na cesti varni le, če je tlak v pnevmatikah ustrezen. Največji nemški avtomobilski klub ADAC voznikom priporoča preverjanje tlaka v pnevmatikah vsaka dva tedna.
Kot ugotavljajo pri ADAC-u številni vozniki preredko preverjajo ustreznost tlaka v pnevmatikah. To največkrat naredijo le pred potjo na poletne počitnice v tujino, ko avtomobil na polno obremenijo s prtljago. Vendar to še zdaleč ni dovolj, pojasnjuje pri ADAC-u. Meritve morajo biti pogoste.
![TPMS, sistem za nadzor tlaka v gumah | Avtor: VDO](/media/img/1d/95/93d2d52f742d4c46aece.jpeg)
Tri milijarde na leto gre v nič
Kot ugotavljajo v nemškem avtomobilskem klubu že pol bara premalo spremeni vozne lastnosti avtomobila. Poveča se na primer zavorna razdalja, poslabša pa se tudi vožnja v ovinkih. Obstaja tudi nevarnost, da se pnevmatika pri velikih hitrostih splošči.
»Že tlak v polnjenju okoli 0,4 bara pod ciljno vrednostjo poveča obrabo, večji kotalni upor pnevmatike pa pomeni do 0,3 l večjo porabo goriva na 100 km,« pojasnjujejo pri ADAC-u. Posledično v Evropi vozniki vsako leto porabijo tri milijarde litrov goriva več, kot bi ga, če bi redno merili tlak v pnevmatikah in ustrezno z zrakom polnili pnevmatike. Če je tlak v pnevmatikah previsok, to negativno vpliva na udobje pri vožnji, hkrati je obraba pnevmatik neenakomerna.
Fotografija je simbolična.
![Prazna pnevmatika in kit za popravilo | Avtor: Saša Despot](/media/img/5e/69/f8010e841602ef938a49.jpeg)
Lahko ga imate doma
Zato priporočajo, da naslednjič, ko se ustavite za točenje goriva, izmerite še tlak v pnevmatikah. Nekaj dodatnih minut se bo poznalo tako na življenjski dobi pnevmatike, kot udobju, varnosti in tudi vaši denarnici, so prepričani pri ADAC-u. Merilnike tlaka lahko tudi kupite in enostavno in hitro v domači garaži preverite, ali je v pnevmatiki dovolj zraka.
Alternativa so tako imenovani sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah. Ti uporabljajo senzor za samodejno preverjanje, ali je zračni tlak v pnevmatiki pravilen. Ti sistemi so od leta 2014 obvezni v vseh novih avtomobilih, vendar jih je mogoče naknadno vgraditi tudi v starejše modele. Če je tlak v pnevmatikah previsok ali prenizek, sistem izda vozniku opozorilo. Kakšen je pravilen tlak v pnevmatikah najdete zapisano na različnih mestih v vozilu, v navodilih za uporabo, na B-stebričku voznikovih vrat, na nalepki v sovoznikovem predalu in na spletni strani proizvajalca.
Poleg vseh štirih koles je treba preveriti tudi rezervno kolo, če je sploh na voljo.