Vozniki so lahko na cesti varni le, če je tlak v pnevmatikah ustrezen. Največji nemški avtomobilski klub ADAC voznikom priporoča preverjanje tlaka v pnevmatikah vsaka dva tedna.
Kot ugotavljajo pri ADAC-u številni vozniki preredko preverjajo ustreznost tlaka v pnevmatikah. To največkrat naredijo le pred potjo na poletne počitnice v tujino, ko avtomobil na polno obremenijo s prtljago. Vendar to še zdaleč ni dovolj, pojasnjuje pri ADAC-u. Meritve morajo biti pogoste.
Tri milijarde na leto gre v nič
Kot ugotavljajo v nemškem avtomobilskem klubu že pol bara premalo spremeni vozne lastnosti avtomobila. Poveča se na primer zavorna razdalja, poslabša pa se tudi vožnja v ovinkih. Obstaja tudi nevarnost, da se pnevmatika pri velikih hitrostih splošči.
»Že tlak v polnjenju okoli 0,4 bara pod ciljno vrednostjo poveča obrabo, večji kotalni upor pnevmatike pa pomeni do 0,3 l večjo porabo goriva na 100 km,« pojasnjujejo pri ADAC-u. Posledično v Evropi vozniki vsako leto porabijo tri milijarde litrov goriva več, kot bi ga, če bi redno merili tlak v pnevmatikah in ustrezno z zrakom polnili pnevmatike. Če je tlak v pnevmatikah previsok, to negativno vpliva na udobje pri vožnji, hkrati je obraba pnevmatik neenakomerna.
Lahko ga imate doma
Zato priporočajo, da naslednjič, ko se ustavite za točenje goriva, izmerite še tlak v pnevmatikah. Nekaj dodatnih minut se bo poznalo tako na življenjski dobi pnevmatike, kot udobju, varnosti in tudi vaši denarnici, so prepričani pri ADAC-u. Merilnike tlaka lahko tudi kupite in enostavno in hitro v domači garaži preverite, ali je v pnevmatiki dovolj zraka.
Alternativa so tako imenovani sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah. Ti uporabljajo senzor za samodejno preverjanje, ali je zračni tlak v pnevmatiki pravilen. Ti sistemi so od leta 2014 obvezni v vseh novih avtomobilih, vendar jih je mogoče naknadno vgraditi tudi v starejše modele. Če je tlak v pnevmatikah previsok ali prenizek, sistem izda vozniku opozorilo. Kakšen je pravilen tlak v pnevmatikah najdete zapisano na različnih mestih v vozilu, v navodilih za uporabo, na B-stebričku voznikovih vrat, na nalepki v sovoznikovem predalu in na spletni strani proizvajalca.
Poleg vseh štirih koles je treba preveriti tudi rezervno kolo, če je sploh na voljo.