Ali lahko svoj avto napolnite z "zloglasnim" bencinom E10? ACEA je objavil seznam vozil, v katerega lahko točite bencin z oznako E10. Zakaj zloglasni bencin? Bencin E10 se je na evropskih črpalkah pojavil leta 2019. Tako kot ostale članice EU se mora tudi Slovenija prilagajati spremembam, ki jih določajo pravila o vse večjem biodeležu v pogonskih gorivih. Slovenija namerava tako v skladu z zavezami v prihodnjih desetih letih bistveno povečati delež tekočih biogoriv v prometu.
Sprva je bencin E10 povzročil veliko zaskrbljenost, saj lahko povečan delež biokomponente, v tem primeru etanola, do 10 % (večinoma le 7,5 %) negativno vpliva na motor avtomobila. Etanol na splošno poveča tveganje korozije v sistemu za gorivo in v samem motorju. Nase rad veže vodo, zato lahko odstrani zračno vlago. Vendar to težavo v veliki meri rešujejo drugi dodatki v bencinu. Etanol tudi ne mara gumijastih materialov, predvsem poliuretana, iz katerega so izdelana starejša tesnila. Zaradi dolgotrajne izpostavljenosti jih bo etanol jedkal in lahko pride do puščanja. To lahko velja celo za kovinske dele.
Ameriška študija je ugotovila, da etanol v E10 bencinu po okoli štirih do šestih tednih sproži proces staranja, ko pride do določene stopnje separacije etanola iz bencina in nabiranja usedlin, takšno gorivo pa ima vpliv pri nepravilnem izgorevanju v valjih. Posledice so višje emisije in nestabilno delovanje motorja, odpovedi katalizatorja, zatikanje ventilov in težave pri delovanju EGR ventila.
Avtomobilski proizvajalci so bili že leta 2005 seznanjeni, da bo ta bencin prišel na trg, zato so izdelali motorje, prilagojene temu gorivu. Od leta 2009 je treba tako rekoč vse motorje prilagoditi bencinu E10. Kljub temu so na cestah še vedno bencinarji, ki nimajo dovoljenja za uporabo bencina E10. Zato je Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) izdelalo seznam vozil, tiste, ki lahko in tiste, ki smejo uporabljati goriva z bencinom E10. Seznam posodabljajo vsako leto. Tudi sami lahko preverite, ali ima vaš avto motor, primeren za bencin E10.
Pri podjetju JLM Lubricants iz Nizozemske, kjer so E10 bencin na črpalkah uvedli leta 2019, dodatno ugotavljajo, da ima E10 korozivni učinek na kovinske površine in da suši gumijaste cevi. Ti učinki so še posebej izraziti pri starodobnikih, starejših od 40 let, zato zanje ta bencin nikakor ni priporočljiv. Etanol tudi škoduje rezervoarjem, ki so iz steklenih vlaken, kot jih lahko najdemo v navtiki ali pri nekaterih motornih kolesih. Obdobje epidemije pa je stvari poslabšala tudi za avtomobile, ki so sicer za E10 že prilagojeni. V povprečju smo se vozili manj, bencin v rezervoarjih leži dlje časa, možnost za staranje etanola je večja. Nizozemsko združenje prodajalcev avtomobilov je zato med časom "zaustavitve države" vsem tamkajšnjim voznikom svetovalo, naj v primeru, ko vedo, da bodo z avtom delali le malo kilometrov, na bencinski črpalki točijo premijski bencin (98-oktanski oziroma več), saj je v njem manj prisotnosti etanola.
Če imate avto, ki ni kompatibilen z gorivom E10 s tako visoko vsebnostjo etanola, ACEA priporoča, da, takoj natočite bencin E5 in s tem zmanjšate vsebnost biokomponent, oziroma se obrnete na svojega serviserja. V nekaterih primerih ACEA ne izključuje potrebe po izpraznitvi posode z gorivom in dolivanje ustreznega goriva. Ne pozabite, da ste kot lastnik vozila odgovorni za točenje pravega goriva. O vrsti goriva na bencinski črpalki vas obvešča jasna oznaka na stojalu in pištoli za točenje goriva, v tem primeru oznaka E5 in E10. Ne pozabite, da ta oznaka nima nobene zveze z oktanskim številom goriva. Oznako najdete tudi na pokrovu vrat posode za gorivo. Starejša vozila so lahko izjema.
Kupujete rabljeno vozilo?
Poročilo britanskega uglednega tehničnega strokovnjaka Iva Wengrafa iz britanskega Kraljevega avtokluba pa pravi, da so še leta 2017 obstajali modeli novih avtomobilov v prodaji, ki niso bili prilagojeni na E10. Njegovo poročilo, sicer vezano le na britanski trg, dodaja, da je začelo število nekompatibilnih bencinskih avtov strmo upadati šele po proizvodnem letu 2004 in da imajo največ nekompatibilnih avtov na cestah znamke iz koncerna Volkswagen (FSI motorji prve generacije). Nekompatibilni so bili tudi nekateri modeli Fiata, Mercedes-Benza, Opla, Toyote, Renaulta, ... Največkrat gre za modele s tehnologijo neposrednega vbrizga bencina prve generacije (1995-2008). Ker je povprečna starost avtomobila v Sloveniji okoli deset let, bi torej uvedba E10 bencina lahko še vedno vplivala na marsikateri avto tudi pri nas.
Ste vedeli?
Etanol ima v primerjavi z bencinom višje oktansko število, kar omogoča večjo moč motorja, a ima hkrati primerljivo manjšo energijsko vrednost, zato je poraba večja. Odvisno od načina proizvodnje etanola so lahko veliki tudi prihranki pri izpustu naravi škodljivih plinov, medtem ko CO2, ki se sprošča pri gorenju, rastlina "pokrije" v rasni dobi, ko uporablja ogljikov dioksid iz okolja. Nekatere države imajo že dolgo tradicijo uporabe etanola v prometu. V ZDA, kjer ga porabijo največ na svetu, morajo prav vsi proizvajalci vozil omogočati garancijo za tehnično brezhibno delovanje na E10, številno omogočajo tudi višje mešanice. V 42 od 50 zveznih držav ponujajo celo E85 mešanico. Najbogatejše izkušnje z etanolom v EU imajo na Švedskem, kjer pa večino etanola uvozijo. E10 gorivo so leta 2019 uvedli tudi na Slovaškem.
Seznam ACEA:
Skupina BMW
BMW
Vsi bencinski modeli BMW so odobreni za uporabo bencina E10, ne glede na leto izdelave, vendar je treba v skladu z navodili za uporabo upoštevati minimalno zahtevano oktansko število.
Mini
E10 je bil po ponovnem lansiranju od leta 2000 odobren za uporabo v vseh modelih bencinskih motorjev vozil znamke Mini.
Rolls-Royce
E10 je odobren za uporabo v vseh modelih Rolls-Royce od modelnega leta 2003, torej od lansiranja phantoma.
Daimler
Mercedes-Benz
E10 je odobren za uporabo v veliki večini vozil Mercedes-Benz z bencinskimi motorji, razen:
prva generacija z neposrednim vbrizgom C200 CGI (W203), CLK 200 CGI
(C209) 2002-2005;
Modeli, ki niso opremljeni s trismernimi katalizatorji, naknadno opremljeni modeli s trismernimi katalizatorji. Gre predvsem za vozila, starejša od 25 let.
Smart
Bencin E10 je primeren za uporabo v vseh Smart vozilih z bencinskim motorjem.
Maybach
E10 je odobren za uporabo v vseh vozilih znamke Maybach.
Fiat chrysler (FCA)
Alfa Romeo
E10 je dovoljen za vse bencinske motorje Alfa Romeo, ki so bili izdelani od 1. januarja 2011. Poleg tega je bencin E10 odobren za uporabo v naslednjih modelih:
MiTo (vsi motorji)
giulietta (vsi motorji)
159: 1,8 16 V, 1,8 TBi 16 V, 3,2 JTS V6
Brera: 1,8 TBi 16V, 3,2 JTS V6
Spider: 1,8 TBi 16V, 3,2 JTS V6
8C: 4,7 32 V.
Fiat
E10 je odobren za vsa vozila Fiat z bencinskimi motorji z emisijskim standardom Euro 3 ali novejšim, začenši z modelnim letom 2000, razen za naslednja vozila:
Barchetta: 1,8 16V
Bravo/Brava (182): 1,6 16V
Dobló: 1,6 16V
Marea: 1,6 16V, 2,0 16V
Multipla: 1,6 16V
Palio: 1,6 16V
Punto (188): 1,8 16V
Stilo: 1,6 16V (1,596 cm3), 1,8 16V, 2,4 20V
Lancia
E10 je odobren za uporabo v vseh bencinskih motorjih znamke Lancia euro 3 od leta 2000, razen za naslednja vozila:
Lybra: 1,6 16 V, 1,8 16 V, 2,0 20 V
Thesis: 2.0 Turbo 20V, 2.4 20V, 3.0 V6 24V, 3.2 V6 24V
Chrysler
E10 je dovoljen v naslednjih modelih Chrysler z bencinskimi motorji:
Chrysler 300 C (LX) - vsi motorji
Chrysler 300 M (LR) - vsi motorji
Chrysler Grand Voyager (RT) - vsi motorji
Chrysler Neon (PL) - vsi motorji
Chrysler PT Cruiser (PT) - vsi motorji
Chrysler Sebring (JR) - vsi motorji
Chrysler Sebring (JS) - vsi motorji
Chrysler Stratus (JA, JX) - vsi motorji
Chrysler Voyager (GS) - vsi motorji
Chrysler Voyager (RG) - vsi motorji
Dodge
Bencin E10 je dovoljen v naslednjih modelih Dodge z bencinskimi motorji:
Dodge Avenger (JS) - vsi motorji
Dodge Caliber (PK) - vsi motorji
Dodge Journey - vsi motorji
Dodge Nitro (KJ) - vsi motorji
Jeep
E10 je odobren za uporabo v naslednjih modelih Jeep z bencinskimi motorji:
Jeep Cherokee (KJ) - vsi motorji
Jeep Cherokee (XJ) - vsi motorji
Jeep Cherokee (KL) - vsi motorji
Jeep Commander (WH) - vsi motorji
Jeep Compass (PK) - vsi motorji
Jeep Compass (MX) - vsi motorji
Jeep Grand Cherokee (WH) - vsi motorji
Jeep Grand Cherokee (WJ) - vsi motorji
Jeep Grand Cherokee (WK) - vsi motorji
Jeep Patriot (PK) - vsi motorji
Jeep Renegade (BU) - vsi motorji
Jeep Wrangler (JK) - vsi motorji
Jeep Wrangler (TJ) - vsi motorji
Ford
E10 je odobren za vse Fordove modele z bencinskimi motorji, ki se prodajajo v Evropi od leta 1992, razen:
Ford Mondeo 1.8 SCI (2003 - 2007)
Posamezni uvoženi modeli, ki jih Ford Europe ni prodajal.
Jaguar Land Rover
Jaguar
E10 je odobren za vsa vozila Jaguar z bencinskimi motorji od letnika 1992 dalje.
Land Rover
E10 je odobren za vsa vozila Land Rover z bencinskimi motorji od leta 1996 dalje.
Honda
E10 je odobren za uporabo v vseh evropskih modelih z bencinskimi motorji z elektronskim sistemom za nadzor vbrizgavanja goriva (PGM-FI). To vključuje vsa vozila od letnika 1995. Modeli Honda, ki ne uporabljajo bencina z vbrizgavanjem goriva, naj še naprej uporabljajo bencin E5.
Hyundai / Kia / Genesis
Hyundai
Vsi avtomobili Hyundai z bencinskim motorjem lahko uporabljajo bencin E10 brez omejitev.
Kia
Vsi avtomobili Kia z bencinskim motorjem lahko uporabljajo bencin E10 brez omejitev.
PSA
Peugeot
Vsi avtomobili z bencinskimi motorji, izdelani od 1. januarja 2000, so združljivi z bencinom E10.
Citroën
Vsi avtomobili z bencinskimi motorji, proizvedeni od 1. januarja 2000, so združljivi z bencinom E10.
DS Automobiles
Vsi avtomobili z bencinskimi motorji, proizvedeni od 1. januarja 2000, so združljivi z bencinom E10.
Opel
Bencin E10 se lahko uporablja v vseh vozilih Opel z bencinskimi motorji razen:
Vectra z 2,2-litrskim bencinskim motorjem z neposrednim vbrizgavanjem (šifra motorja: Z22YH)
Signum z 2,2-litrskim bencinskim motorjem z neposrednim vbrizgavanjem (šifra motorja: Z22YH)
Zafira z 2,2-litrskim bencinskim motorjem z neposrednim vbrizgavanjem (šifra motorja: Z22YH)
Cadillac
Naslednji modeli znamke Cadillac, opremljeni z bencinskim motorjem in s katalizatorjem ter lambda sondo, lahko uporabljajo bencin E10:
Cadillac BLS
Cadillac CTS
Cadillac CTS-V
Cadillac Eldorado
Cadillac Seville STS in SLS
Cadillac SRX
Cadillac STS
Cadillac STS-V
Cadillac XLR
Cadillac XLR-V
Cadillac Escalade
Cadillac Escalade Hybrid
Chevrolet
Vsa vozila Chevrolet, izdelana po emisijskem standardu Euro 4 iz leta 2006, lahko uporabljajo bencin E10:
Aveo / Kalos - od leta 2005
Captiva - vse
Cruze / Orlando - vse
Epica - vse
Matiz - od leta 2006
Nubira / Lacetti - od leta 2006
Tacuma / Rezzo - od leta 2006
Te informacije veljajo za vozila v originalnem stanju. Primernost bencina E10 je lahko sporna predvsem pri starejših vozilih znamke Chevrolet, ki uporabljajo neoriginalne dele Chevrolet, ali so bila predelana.
Renault / Dacia
Alpine
E10 je odobren za uporabo v vseh bencinskih vozilih Alpine, ki se prodajajo od marca 2018.
Dacia
E10 je odobren za uporabo v vseh bencinskih vozilih Dacia.
Renault
Bencin E10 je odobren za uporabo v vseh bencinskih vozilih Renault, prodanih od 1. januarja 1997, z izjemo naslednjih modelov:
Renault 19
Megane 1 z 2,0-litrskim bencinskim motorjem F5R 700 z neposrednim vbrizgavanjem
Megane 1 z 2,0-litrskim bencinskim motorjem F5R 740 z neposrednim vbrizgom
Laguna 2 z 2,0-litrskim bencinskim motorjem F5R 782 z neposrednim vbrizgom
Laguna 2 z 2,0-litrskim motorjem F4R 764 Turbo (od 1. januarja 2000 do 31. decembra 2002)
Laguna 2 z 2,0-litrskim motorjem F4R 765 Turbo (od 1. januarja 2000 do 31. decembra 2002)
Espace 4 z 2,0-litrskim motorjem F4R 790 Turbo (od 1. januarja 2000 do 31. decembra 2002)
Espace 4 z 2,0 l motorjem F4R 794 Turbo (od 1. januarja 2000 do 31. decembra 2002)
Velsatis z 2,0-litrskim motorjem F4R 762 Turbo (od 1. januarja 2000 do 31. decembra 2002)
Velsatis z 2,0-litrskim motorjem F4R 763 Turbo (od 1. januarja 2000 do 31. decembra 2002)
Avantime z 2,0-litrskim motorjem F4R 760 Turbo (od 1. januarja 2000 do 31. decembra 2002)
Avantime z 2,0-litrskim motorjem F4R 761 Turbo (od 1. januarja 2000 do 31. decembra 2002)
Toyota / Lexus
Toyota
E10 je dovoljen v vseh Toyotinih evropskih bencinskih modelih, izdelanih od januarja 1998, razen:
Avensis 2,0 l z motorjem 1AZ-FSE, izdelan od julija 2000 do oktobra 2008
Avensis 2,4 l z motorjem 2AZ-FSE, izdelan od junija 2003 do oktobra 2008
Lexus
E10 je odobren za vse evropske bencinske modele Lexus, izdelane od januarja 1998, razen:
IS250 z 2,5-litrskim motorjem V6 (4GR-FSE), izdelan med avgustom 2005 in
septembrom 2007
GS300 z motorjem 3.0 V6 (3GR-FSE), izdelan med januarjem 2005 in
septembrom 2007
LS460 z motorjem 4,6 V 8 (1UR-FSE), izdelan med avgustom 2006 in
septembrom 2007
Skupina Volkswagen
Audi
E10 je odobren za vsa vozila Audi, ki jih poganjajo bencinski motorji, razen za naslednje modele:
Audi A2 1.6 FSI, letniki 2003-2005
Audi A3 1.6 FSI, letnik 2004
Audi A3 2.0 FSI, letnik 2004
Audi A4 2.0 FSI, letniki 2003–2004
Audi A4 Limuzina z neodvisnim gretjem, letnik 2001-2008. E10 ni primeren za uporabo v zimski sezoni v državah s hladnejšim podnebjem.
Audi A4 Avant z neodvisnim gretjem letnika 2002-2008. E10 ni primeren za uporabo v zimski sezoni v državah s hladnejšim podnebjem.
Porsche
E10 je odobren za vsa vozila Porsche z bencinskimi motorji od leta 1998 in tudi za modele Boxster od leta 1997 z izjemo:
Carrera GT
Seat
E10 je odobren za vsa vozila znamke Seat z bencinskimi motorji, razen za:
Toledo 2.0 FSI (110 kW) BL BLR 'proizveden od septembra 2004 do novembra 2005 (modelno leto 2005/6)
Leon 2.0 FSI (110 kW) "BLR", proizveden od julija 2005 do novembra 2005 (modelno leto 2006)
Altea 2.0 FSI (110 kW) "BLR", izdelana od maja 2004 do novembra 2005 (modelno leto 2005/6)
Škoda
E10 je odobren za vsa vozila Škoda z bencinskimi motorji, razen za:
Felicia 1,3-litrski OHV (40kW, 50kW) v modelnih letih od 1994 do 2001 in starejši.
Volkswagen
E10 je odobren za vsa vozila Volkswagen z bencinskimi motorji, razen za naslednje modele, opremljene s prvo generacijo motorjev FSI od leta 2000 do 2006:
Lupo 1.4 (77 kW), proizveden od avgusta 2000 do novembra 2003 (modelno leto
2001-2004)
Polo 1.4 FSI (63 kW), proizveden od februarja 2002 do junija 2006 (modelno leto
2002-2006)
Golf IV 1.6 FSI (81 kW), proizveden od novembra 2001 do maja 2004 (modelno leto 2002-2004)
Golf IV Variant 1.6 FSI (81 kW), izdelan od oktobra 2001 do oktobra 2006
(modelno leto 2002-2006)
Bora 1.6 FSI (81 kW), izdelana od oktobra 2001 do septembra 2005 (model
leto 2002-2005)
Bora Variant 1.6 FSI (81 kW), izdelana od oktobra 2001 do septembra 2005
(modelno leto 2002-2005)
Golf V 1.4 FSI (66 kW), izdelan od novembra 2003 do novembra 2004
(modelno leto 2004-2005)
Golf V 1.6 FSI (85 kW), izdelan od avgusta 2003 do maja 2004 (modelno leto
2004)
Golf V 2.0 FSI (110 kW), izdelan od januarja 2004 do maja 2004 (model
leto 2004)
Touran 1.6 FSI (85 kW), izdelan od novembra 2002 do maja 2004 (model
2003-2004)
Touran 2.0 FSI (110 kW), izdelan od oktobra 2003 do maja 2004 (model
leto 2004)
Volvo
E10 je odobren za vsa bencinska vozila Volvo, ki so bila dana na trg od leta 1976 z izjemo:
S / V40 z bencinskimi motorji 1.8 GDI, proizvedenimi sredi devetdesetih let.
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec 27416 evrov plače. V prostem času delam 3 ure na dan. pojdite na to stran za več podrobnosti............ >>>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑫𝒐𝒖𝑰𝒏𝒄𝒐𝒎𝒆.𝐜𝐨𝐦
"Biogorivo" je še eden izmed nesmiselnih in butastih ukrepov....Sploh tam kjer za pridobivanje uporabljajo poljščine...Tudi tam delajo s traktorji in trošijo gorivo, odžirajo pa tudi polja za pridelavo hrane..