S pojavom vse večjih in manj preglednih avtomobilov, so avtomobilski proizvajalci začeli na vozila vgrajevati vse večja konvencionalna zrcalna vzvratna ogledala, da bi vozniki bolje videli, kaj se dogaja ob, in za vozilom. V zadnjih letih vse več avtomobilskih proizvajalcev, Tesla Motors, Nissan, Opel, Volkswagen, Volvo ... izkazuje možnost, da bi vzvratna ogledala nadomestili z digitalnimi kamerami.
Zaenkrat avtomobilske proizvajalce pri tem omejuje zakonodaja. Ponekod, predvsem pri maloserijskih avtomobilih, so to že dovolili. Pretekli mesec pa so digitalnim zaslonom, ki bi nadomestili vzvratna ogledala, prižgali zeleno luč za uporabo na cesti na Japonskem, piše AutoNews.
Japonci so kljub varnostnim vprašanjem prepričani, da bi lahko "digitalna zrcala" prinesla veliko dobrega. Lahko zmanjšajo upor, izboljšajo učinkovitost porabe goriva, izničijo mrtve kote, okoli vozila, bleščanje sonca, in celo izboljšajo izgled vozila.
Na Japonskem bo to velika priložnost za podjetja, ki dobavljajo tovrstne tehnologije avtomobilski industriji. Eno takih je Ichikoh, kjer so razvili pametni digitalni zaslon, ki so ga začeli proizvajati 28. junija in ga bodo na Japonskem v vozilih začeli prodajati že avgusta letos.
Še veliko varnostnih vprašanj
"Samo gledanje v vzvratno kamero, kaj se dogaja za vozilom, ne bo prineslo izboljšanja rezultatov;" je prepričan Bryan Reimer, ameriški strokovnjak za vedenje ljudi v laboratoriju MIT AgeLab. V zadnji raziskavi se je osredotočil na vedenje voznikov in njihovo zaupanje do novih tehnologij, vgrajenih v avtomobile. Ugotovil je, da so kamere učinkovite le pri spremljanju dogajanja v okolici vozila, še vedno pa se morajo vozniki tudi sami prepričati, ali je varno zaviti na nasprotni vozni pas.
Raziskovalce čaka še veliko dela pri preučevanju človeških navad, preden bodo ogledala v popolnosti zamenjali s kamerami. Med drugim, kje je optimalno mesto v avtomobilu, kamor bi namestili monitor, na katerem se bo prikazovala slika z vzvratnih kamer, kakšna bo morala biti ločljivost slike na zaslonu, tako podnevi, kot ponoči, kako vozniku na čim lažji načim predstaviti globino slike, da bo vedel, kako oddaljeno je vozilo za njim, kam namestiti kamere, da bodo preprečili mrtve kote, ...
To so vse vprašanja, na katera želi odgovoriti Gregory Fitch, eden glavnih raziskovalcev na Politehničnem inštitutu v Virginii. Fitch trenutno preučuje, kje bi bilo v tovornjakih najbolje namestiti zaslon in kamere, da bi preprečili nastajanje mrtvih kotov.
"Iz naših raziskav vemo, da je usmerjanje pogleda stran od ceste nevarno," pravi Fitch, ki pojasnjuje, da morajo vozniki tovornjakov za 90 odstotkov obrniti glavo, da pogledajo v desno vzvratno ogledalo. V tem primeru bi pogled na zaslon vozniku močno olajšal delo.
Reimer pri tem opozarja, da bo težava nastala pri voznikih, ki so vse življenje vajeni gledati v tradicionalna ogledala in so se tako učili tudi v šolah vožnje. "Samo postaviti zaslon v vozilu in vanj vgraditi kamere, bo premalo. Voznike je treba naučiti uporabljati novo tehnologijo na učinkovit način," pravi in zaključuje, da smo ljudje sposobni hitreje spreminjati in nadgrajevati tehnologijo, kot pa se je uspeti učiti uporabljati in jo sprejemati.