Okrožno sodišče v Ljubljani je pred kratkim izreklo dve obsodilni sodbi zaradi tatvin avtomobilov. Vodjo združbe, ki naj bi se ukvarjala s tovrstnimi tatvinami, Mitjo Kerna je obsodilo na štiri leta in pol, Antona Šarca pa na dve leti in deset mesecev zapora.
Pri Kernu so našli avtomobilske dele avtomobilov, ukradenih v letih pred aretacijo, pa tudi celotne avtomobile. Družba naj bi ukradene avtomobile razstavila, dele pa v svoji avtomehanični delavnici nameščala na poškodovana vozila, ki jih je nato prodajala.
Sledi so vodile do avtomobila
Ena od njunih žrtev se je s samostojno akcijo sama dokopala do svojega vozila. J. T. je za Delo povedal, da je vozili izsledil prek oglasov za rezervne dele. Domneval je, da bi na ta način lahko prišel do tistega, ki je vozila ukradel. Izkoristil je povezave na servisu in se dokopal do seznama delov, prek katerih lahko izsledijo številko šasije. Vozilo je našel, eno celo nerazstavljeno in vse prijavil policiji.
Zasebni detektiv Simon Mrak je za zurnal24.si pojasnil, da je tak primer bolj naključje kot pa pravilo. "Me pa veseli, da so vsi akterji interne preiskave sodelovali z lastnikom do te mere, da so prišli do rezultata.“
Kot dodaja, se je moralo uskladiti več dejavnikov, kot so hitra reakcija oškodovanca, pravilna izbira načina iskanja ukradenih delov vozila oziroma vozila samega ter dejstvo, da so bili ti deli vozila (zaznamovane sledi) zelo hitro na razpolago na prostem trgu za nadaljnjo prodajo, kar je prava redkost.
Podatke boste dobili le redko
Mrak pravi, da se detektivi vsake tatvine lotijo glede na okoliščine. Glede na vrsto oziroma tip vozila tudi pogostost vozila na trgu pri nas ali pa v kraju, za katerega sumijo, da je namenjeno. "Naj bo to potreba po rezervnih delih za vozila, ki se vozijo po Sloveniji ali pa sam lov na vozila, ki so primerna za Bližnji vzhod,“ pravi Mrak in dodaja, da je trend, da se tipična vozila odtujujejo za trg Irana, Turčije, Sirije in Iraka. Gre za znamke, ki so tam že prisotne s servisnimi mrežami in so prilagojena tovrstnim cestam. Dodaja, da je zanimivo, da zanimanja za vozila predvsem korejskega in francoskega porekla na tem delu ni. Za večino ostalih je trg zelo zanimiv.
Oškodovanec je na servisu dobil seznam delov, prek katerih lahko izsledijo številko šasije. Mrak pravi, da se na uradnih servisih v večini (rezen znancem) izogibajo pomagati ter brskati po kakršnih koli podatkih po datotekah o vozilih. "Skoraj vedno se vrata pri iskanju zaprejo z izgovorom o varstvu nekakšnih podatkov od osebnih, poslovnih, interesnih itd … Ko pa se vplete še policija ,se skupaj hitro podre,“ še pravi Mrak.
Kar se pa sodstva tče...dobila bosta akšno leto in potem jovo na novo...če že ne samo pogojno....
Ko so ga meni ukradli se mga tudi sam našel 100km stran. Policijo boli neka stvar za to.
Dokaz več, da je tudi Policija povezana. Saj.. kje pa kupujejo dele za svoje avte?!