Jeep compass je novi tekmec v razredu kompaktnih suvov dolžine okoli 4,4 metra. Merilo, po katerem se vsi zgledujejo v tem razredu, je VW tiguan, po prodaji pa so v ospredju recimo še hyundai tucson, kia sportage, …
Ker se za prave terenske zmogljivosti odloča le malo kupcev, proizvajalci posledično ponudbo praviloma končajo že pri opciji 4x4 pogona. Compass pa gre še veliko dlje, saj ima njegova najbolj zmogljiva različica trailhawk vso potrebno opremo za pravo off-road avanturo.
Compass je torej model, ki zapolnjuje mesto med manjšim modelom renegadom in večjim bratom cherokeejem. V primerjavi s prejšnjo generacijo, ki se prodajno vsaj pri nas ni izkazala, je novi compass skoraj deset centimetrov krajši (4,9 metra), pa tudi malenkost nižji. Na drugi strani je notranje prostornejši, zgolj prtljažni prostor je s 438 litri sedaj večji za prek sto litrov v primerjavi s starim modelom.
Sorodnosti z brati po oblikovni plati ne more zatajiti, saj ga opredeljujejo oblika z značilno masko in znanimi svetili. Spredaj v najboljšem primeru svetijo ksenonski žarometi. Zunanjost je lahko tudi dvobarvna, zanimiv detajl je kromiran rob med vrati in streho.
Notranjost prav tako deluje zelo znano, armatura je v sredini nekoliko izbočena, upravljanje je maksimalno podvrženo enostavnosti, ki je med zahtevno vožnjo še toliko pomembnejša. Odvisno od izbire opreme (sport, longitude, limited, trailhawk) narašča tudi količina udobja in različnih pripomočkov, vključno s tremi različicami infozabavnih zaslonov in vsebin.
Zasnovan za zahtevne poti
Compass deluje zelo napredno glede možnosti različnih asistenčnih pripomočkih, od katerih jih je nekaj serijskih. Ne manjkata niti samodejno parkiranje in radarski tempomat. Vse to seveda pride prav predvsem na asfaltu, a compass obljublja veliko tudi izven asfalta ali pa celo takrat, ko se na zemljevidu navigacije pojavi belina.
Začne se že s popolnoma neodvisnim vpetjem vseh štirih koles. Šibkejše različice motorjev so opremljene s prednjim pogonom, verjetno pa bo večina prodanih compassov imela 4x4 pogon, ki avtomatsko prinese višjo oddaljenost (21 centimetrov) od tal. Pogon na štiri kolesa je pametne zasnove, saj avto maksimalno vozi le na prednji par, zadnji pa se priklaplja, ko prednjima kolesoma postane prespolzko.
Da ima najboljše terenske zmogljivosti v razred, pri znamki utemeljujejo na podlagi delovanja dveh naprednih in pametnih sistemov stalnega štirikolesnega pogona, Active Drive in Active Drive Low. Omogočata 100-odstotni prenos navora na posamezno kolo, zaporo zadnjega diferenciala, plazenje po terenu in izbiro med štirimi programi prilagoditve motorja in menjalnika glede na tip podlage in na vremenske okoliščine. Najbolj zmogljiva različica trailhawk pa ima še peti program za vožnjo čez kamnit teren. Tudi sicer trailhawk dodatno izstopa - ima drugačno obliko prednjega dela in je dodatno dvignjen od tal z 2,5 centimetra. Zaradi tega je vstopni kot kar 30,5 stopinj, izstopni pa 33,4 stopinj. Pnevmatike so prav tako prilagojene brezpotju.
Cene se s serijskim petletnim jamstvom prično pri 23.490 evrih. Trailgate preseže ceno 39 tisočakov.
dezurni@zurnal24.si