Športno srce znamke bije dalje, poskuša prepričati prenovljena alfa romeo giulietta. Kar malce neverjetno je, da je v vsega nekaj letih in po ukinitvi obeh večjih modelov "julka" postala glavna kača v logotu te italijanske znamke.
No, glede na to, da je velikoserijski proizvodnji namenjen le še mito, to niti ni tako težko. A kako se prenovljena giulietta znajde v velikih čevljih in še posebej v sredi tako talentiranih tekmecev, kjer se danes poleg dizajna in zmogljivosti ceni vsestranska uporabnost in naprednost?
Razlike bodo alfisti prepoznali
Ni ji lahko. Na zunaj niso šli v velike spremembe obličja, kar niti ni tako slabo, predvsem zadnje LED-luči še naprej puščajo močan pečat. A na uličnih vogalih se sliši šepet "alfistov", da je bila Giugiarova 159-ica s tistimi malimi okroglimi lučmi in popadljivim puščičastim pogledom preprosto lepša in da ji je mesto med "vintage" avti zagotovljeno, kar za giulietto čez desetletje ne bo lahko trditi, četudi testnica z velikimi platišči in nekaterimi dodatki nikakor ni bila videti slabo.
Koliko so se Italijani s prenovo potrudili znotraj? Toliko, da je opazno, a očitno so kakšno podrobnost dorekli kar med kosilom. Le kako drugače pokomentirati nemarno umestitev nemarnega modula s priključkom AUX in USB pred imenitno in hitro ročico menjalnika ter pritisk dvigajočim DNA-stikalom? Sicer je armaturna plošča lepa, nov volan deluje manj fiatovsko, nekaterim detajlom je dane veliko vidne pozornosti, manj pa uporabnosti. Denimo glede natančnosti delovanja klimatske naprave. V korak s časom giulietta prvič stopa z infotainment sistemom z zaslonom na dotik. Težko bo osvojil mesto na stopničkah po uporabnosti in pestrosti zmogljivosti, a vsaj začetek je pravi. Da ima športnost pač v tem avtu prednost, priča bližina stopalk za zavore in plin.
Na cesti je doma
Športno utesnjen je tudi občutek na sedežih, preveč skrita ISOFIX pritrdišča na zadnjih sedežih giullieti jemljejo družini prijazno oceno. Prtljažnik je s plastiko bolje zaščiten, s 350 litri je v spodnjem delu po prostornosti. Giullieta je sicer dobila visoke ocene za pasivno varnost, glede aktivnih tehničnih pomagal (city AEB, lane assist, BLIS, …) pa druge tekmece lahko zgolj gleda v hrbet.
Vse zgornje kritike izgubijo smisel, ko na preizkušnjo postavimo pogon. Okej, zagon še vedno poteka prek klasičnega ključa, a od tu gre le še navzgor. Preizkušani 1,4-litrski bencinar s 125 kW zna zažvižgati z visokim tonom, in čeprav mu majhna kubatura preprečuje pretirano razgrajanje, dobro vleče, avto z njim hitro trene z mesta, turbina pa omogoča tudi vožnjo pri nižjih vrtljajih, tako da celo vožnja v odzivnejšem športnem režimu, ko poraba hipno poskoči, ni tako pregrešna ideja. Seveda pa se s takšnim avtomobilom ni težko spogledovati z dvomestno številko porabe.
Druga odlična lastnost giuliette je lega. Serijska delna zapora diferenciala deluje kot nevidna roka, ki avto v ovinkih vleče navznoter, zadek je zelo stabilen, brembo zavore so v športnem režimu hipno nared, da popadejo že ob rahlem stisku stopalke. Ja, v dinamični vožnji alfa romeo blesti, a od voznika in potnikov zahteva več razumevanja tudi med umirjenim tempom, saj podvozje prenaša nadpovprečno tresljajev v notranjost.
Giulietta cilja na poseben in morda vedno ožji krog voznikov. Je kot atlet, ki mu srce še vedno dovoljuje kosanje z mladimi in talentiranimi. Pa kaj, če ima trenirka kakšno nezašito luknjo, pomembno je, da superge opravijo svojo nalogo.
Motor: Motor: 1.368 cm3, bencinski, 125 kW (170 KM) pri 5.500 vrt.; navor: 250 Nm pri 2.500 vrtljajih
Poraba na testu: 8,8 litra/100 km, izpust 134 g CO2/km
Zmogljivosti: 218 km/h, 7,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: od 19.400 evrov (testnik 22.540 evrov)
AvtoTest
Dinamičen videz, športne lastnosti, motor.
Trda vožnja, zadnja klop, nenatančna klima.
Med glavnimi novostmi je infotainment z zaslonom na dotik. Glede uporabnosti bo težko na stopničkah, a vsaj začetek je pravi. Alfa kljub odlični pasivni varnosti nima aktivnih pomagal, kot je AEB City. Pripenjanje zadaj je družinam neprijazno.
S tako zmogljivim motorjem alfa odlično zapolnjuje bencinsko vrzel med “racionalnimi” motorji in različico quadrifoglio (177 kW), česar ne znajo vsi. Na porabo je mogoče zelo vplivati, a lahko skoči vse do dvomestne cifre.
VW golf 1,4 TSI (103 kW) prednjači po svoji vsestranskosti in ekonomičnosti, ford focus 1,6 ecoboost (134 kW) po dinamičnosti in napredni varnosti, tu je zelo izpopolnjena mazda3 2,0 (121 kW) ali opel astra 1,6 turbo ecotec (132 kW).
Najcenejša giulietta s tem motorjem je povezana z najbogatejšo opremo Distinctive in stane 19.400 evrov ali sedem tisočakov pod quadrifoglio verde. Za ta denar ponuja nekaj več, a tudi kakšno stvar manj od konkurence.
Lep avto, a kaj ko je ta alfa povsem skregana s slovenskim potrošnikom in njegovo racionalno naravnanostjo. Kar težko verjamem, kako lahko Italijani še vedno vztrajajo pri svojih 2-letni garanciji, glede na to, da se na lestvicah pokvarljivosti še vedno… ...prikaži več žal uvrščajo večinoma na zadnja mesta? Takšna alfa je zato predvsem lepa za oči, človek bi jo tudi imel v garaži, a življenje z njo in njeno vzdrževanje gotovo ne spadata med žepu prijetnejša dejanja. Če bi imeli Italijani kaj med nogami in bi si res želeli preboj na sceni, bi morali dvigniti kakovost in to potrditi s kakšnim dokazom, kot je to recimo pred leti naredila Kija z uvedbo 7-letne garancije, s katero danes dobesedno obvladuje sceno in avtomobilsko ponudbo racionalnega razreda, kjer se glede na trenutno družbeno in ekonomsko stanje proda največ avtomobilov.
kr tk neki komentar.
Kementar napisan pred spanjem? Verjetno dober poznavalec AR? Treba se je malo bolj potrduditi in spisati zadevo kot to delajo profesionalci.