Leto 2007 je bila zagotovo prelomnica v Nissanovi zgodovini. Če ne globalno, pa vsaj v Evropi. Japonci so pomahali v slovo konvencionalnim družinskim avtomobilom, kot sta primera in almera, njihovo mesto pa so zasedli atraktivno oblikovani robustni športni terenci, imenujemo jih tudi crossoverji ali križanci, ki so si v zgolj desetletju podredili evropski avtomobilski trg.
Nissan še vedno žanje sadove pionirstva
Druge avtomobilske znamke niso mogle spregledati uspeha Nissana, ki je odrezal velik kos tržne pogače. Kljub temu, da danes skoraj ni več avtomobilske znamke, ki ne bi ponujala petsedežnega športnega terenca C avtomobilskega razreda, pa konkurenci kljub temu, da neprestano vnašajo novosti v ta avtomobilski segment, ni uspelo v Evropi s prestola zriniti qashqaija. V desetletju so jih pri Nissanu prodali kar 2,3 milijona, kar pomeni, da je to najuspešnejši Nissanov model v Evropi v 83-letni zgodovini podjetja. Vsak deseti športni terenec v tem razredu v Evropi je qashqai. Ne gre spregledati, da gre še bolje sorodnemu x-trailu, ki je še večji, ponuja do sedem sedežev in večji prtljažnik, ki je sploh najbolje prodajan športni terenec v svojem razredu na svetu. Predvsem po zaslugi povpraševanja v ZDA in na Kitajskem, pa tudi v Evropi prodaja doseže 70 tisoč vozil letno.
Nissan s prenovo zopet posegel po revolucionarnih rešitvah
Kljub nesporno uspešnim prodajnim številkam pa je jasno, da se na lovorikah ne sme zaspati. Nissan je po predstavitvi leta 2014 prenovil aktualno generacijo qashqaija, hkrati pa tudi x-traila, oba pa zdaj v C segment množičnih športnih terencev prinašata revolucijo na področju varnosti in avtonomne vožnje. Bolje rečeno polavtonomno vožnjo, sistem ProPilot pa bodo predstavili šele v drugi polovici leta. Pri obeh modelih je bilo poleg uvedbe novih pametnih mobilnih rešitev vodilo inženirjev narediti še bolj čustven in privlačen avtomobil, izboljšati kakovost potovalne kabine in izboljšati vozne lastnosti. Tako kot vedno pa so se pri razvoju obrnili neposredno na lastnike qashqaija in x-traila in jih povprašali, kaj bi bilo treba prenoviti in izboljšati, kaj dodati in česa se ne dotikati.
Qashqai dobil nove sedeže in še bolj prestižno opremo
Posodobitve na prenovljenem qashqaiju vključujejo nov zunanji dizajn, višjo kakovost notranjosti in izboljšano zmogljivost vožnje. Ni dvoma, da bo tak qashqai ostal visoko na lestvici prodaje, v Sloveniji ji na leto prodajo okoli tisoč.
Osveženi model izdaja nov prednji del z drugačnimi svetili, dnevne luči imajo obliko bumeranga, največjo spremembo prinaša motorna maska s kromanim V-jem, ki pa je bistveno večji, kot je bil. Preoblikovan je tudi odbijač, meglenke niso več okrogle, ampak pravokotne. Nov je pokrov motorja. „Bumerang“ se ponovi tudi pri zadnjih svetilih, vidne spremembe so še na zadnjem odbijaču, spodaj na zadku so dodali posebno ploščo, s katero so za kar 45 odstotkov zmanjšali hrup v potovalni kabini, ki ga pri večjih hitrostih povzroča piš vetra. Zaradi nove oblike je vozilo tudi nekoliko daljše, ohranja pa gabarite, ki zadevajo širino in višino. Tudi prtljažnik ostaja nespremenjen (430 litrov). Posebnost je Nissanov inovativni predelni sistem, ki omogoča 18 različnih postavitev polic in pregrad za ločevanje tovora.
Novi volan in boljši materiali
V notranjosti so nekoliko prerazporedili posamezne elemente, da so našli več prostora, hkrati pa zagotavljajo, da so materiali bolj kakovostni, predvsem pa se zahvaljujoč novim tesnilom na sprednjih vratih in debelejšega stekla na zadnjih vratih v kabino prebije manj hrupa. Vse skupaj so začinil z novim volanom v obliki črtke D, ki je manjši in debelejši, zaradi spodrezanega spodnjega dela je vstopanje lažje, hkrati pa omogoča upravljanje z več funkcijami osrednje naprave na dotik. Posodobili so infotainment NissanConnect, ki prinaša tudi anteno v obliki plavuti morskega psa na strehi in serijski digitalni radio (DAB). Po zgledu bratskega Renaulta so se spajdašili s poznavalci zvoka iz družbe Bose. V ponudbi je odslej čisto na vrhu oprema tekna+ z napa usnjem na povsem novih sedežih, voznikov sedež omogoča spominsko funkcijo dveh pred nastavitev položaja, prvič pa omogoča tudi štirismerno električno nastavljivo ledveno oporo.
Po avtocesti bo vozil sam
Zelo pomembna novost pri qashqaiju je tudi nova tehnologija Nissanove inteligentne mobilnosti, s katero stopa Nissan proti prihodnosti brez emisij in smrtnih žrtev. Novi qashqai bo predvidoma od jeseni naprej na voljo s tehnologijo avtonomne vožnje ProPILOT, ki bo kupcem pomagala pri krmiljenju, pospeševanju in zaviranju na enem pasu na avtocesti. Strankam bomo tako omogočili zanesljivejšo vožnjo, izboljšan nadzor nad vozilom in večjo svobodo pri vožnji v koloni in vožnji z veliko hitrostjo po avtocesti. Med drugim qashqai po novem prepoznava nevarnost trkov s pešci in opozarja na nevarnost prečnega prometa pri vzvratni vožnji. Novost je tudi sistem za zadrževanje vozila na klančini, ki kar za tri minute zadrži avtomobil na mestu. Enako velja za večjega x-traila.
X-trail še pridobil na prostoru in uporabnosti
Priljubljenost x-traila med družinami je dokaz, da danes crossoverji bolj kot katerikoli drugi avtomobili ustrezajo aktivnemu življenjskemu slogu. Kar 55 odstotkov x-trailov za svojega izberejo aktivne družine. Tudi večji Nissanov SUV, ki lahko v potovalni kabini sprejme do sedem potnikov (40 odstotkov kupcev izbere različico s sedmimi sedeži), je dobil podobne nove oblikovne in tehnične rešitve.
X-trail je zaradi nove podobe, več kroma in svetleče plastike, krom najdemo tudi na pragovih vrat ter novih materialov v notranjosti (v usnje je odeta armaturna plošča, pa tudi prostor med prednjima sedežema), videti bolj premium. Usnje v notranjosti je lahko dvobarvno, tudi zadaj po novem sedeži grejejo zadnjice. Oblikovne spremembe zunanjosti so ga nekoliko povečale, za razliko od qashqaija pa je večji tudi prtljažnik, in sicer za 15 litrov. Zdaj pogoltne 565 litrov prtljage (s sedmimi sedeži prostornina ostaja nespremenjena - 445 litrov). Druga vrsta sedežev je vzdolžno pomična za 13 centimetrov, sedeže pa je možno poklopiti tudi naprej. Prtljažnik je možno povečati na kar 1996 litrov. Tudi x-trailu so namenili pametni predalni sistem, ki omogoča devet različnih postavitev polic in pregrad, ki vključujejo tudi skrivni predal.
Prtljažnik odpiramo in zapiramo z brco pod odbijač
Novost pri x-trailu je opremska različica N-connecta, ki nagovarja kupce, ki so osredotočeni na vozne tehnologije in praktično. Vključuje 360-stopinjski pogled na okolico vozila (arround view monitor), večpredstavnostni sistem nissan connect, pametni ključ za prostoročni vstop v vozilo in zagon motorja, strešna nosilca, prednje in zadnje parkirne senzorje ter prostoročno odpiranje in zapiranje prtljažnika - oboje lahko storimo tudi z zamahom noge pod zadnji odbijač. Ostale nove tehnične rešitve so enake kot pri qashqaiju.
Nissan qashqai: Ponudba motorjev
Nissan X-trail: Ponudba motorjev