Avtomobili Mestne občine Ljubljana (MOL) često dvigujejo prah, če se spomnimo le pogodbe med županom Zoranom Jankovićem in BMW Slovenija, ki je župana "povsem zastonj" eno leto vozil s svojo serijo 7, potem ko je občina odprodala komaj nekaj let staro protokolarno vozilo. Po izteku enega leta so BMW-ja na občini obdržali v uporabi, zanj pa po podatkih, ki jih je pridobil Dnevnik, na mesec plačujejo skoraj 900 evrov najemnine.
Z novim razpisom iščejo nadomestek za BMW-ja, ki ga želijo najeti v obliki poslovnega najema za tri leta. Preverili smo, v kakšni limuzini se želi voziti Janković, in ugotovili, da daje prednost predvsem moči, manj udobju, najmanj pa varnosti.
Kakšno bo Jankovićevo paradno vozilo (poševno zahteve iz razpisa):
- Prostornina najmanj 2.950 ccm in najmanj 220-kilovatni (301 KM) dizelski motor ter štirikolesni pogon. Ta dva pogoja konkurenco oklestita zgolj na vozila Audija in BMW-ja. Mercedes-Benz, Lexus ali Jaguar nimajo tako močnih dizelskih motorjev ali pa štirikolesnega pogona. Za primerjavo, dosedanji BMW 730d je imel "le" 180 kW (245 KM), a županu pospešek 7,2 sekunde od 0 do 100 km/h in 245 km/h končne hitrosti očitno ne zadostuje.
- Mora biti avtomobil višjega srednjega razreda. Ta dodatni pogoj je še dodatno iztrebil število modelov, ki ustrezajo pogojem, saj je ostal le še BMW 535xd. Na opombo uradnega zastopnika uvoznika vozil Mercedes-Benz, da je izbrani proizvajalec in model avtomobila na podlagi teh pogojev vnaprej znan, so na MOL pogoje prilagodili tako, da omogoča tudi konkurenco luksuznih vozil, a drugih pogojev niso spremenili. V poštev tako zdaj poleg omenjenega modela prideta še BMW 740d in audi A8 4,2 TDI, pri čemer razmerje med prostornino in močjo ter posledično ceno in stroški vzdrževanja precej bolj ustrezajo šestvaljniku BMW-ja kot pa osemvaljniku Audija. Audi sicer ponuja tudi trilitrski motor, a ima ta "zgolj" 184 kW (250 KM).
- Avtomobil mora imeti 19-palčna platišča, ki so v primeru serije 5 nadstandardna, električne roloje na zadnjem steklu, zadnje zavore v tehniki LED, avtomatsko odpiranje prtljažnih vrat, vzvratno kamero …
- Klimatska naprava mora biti štiriconska, kar pomeni, da lahko tudi zadnja dva potnika ločeno regulirata vsak svoje temperaturno območje. Zanimivo pa je, da v razpisnih pogojih ni ne duha ali sluha o potrebi po ogrevanju statičnega avtomobila ali ogrevanju oziroma hlajenju zadnjih sedežev, na katerih bo sedel župan Janković, kar bi bila logična nadgradnja uporabnega luksuza. Bo pa imel ogrevano in hlajeno zadnjico vsaj županov šofer.
- Župan očitno močne pospeške ceni bolj kot pa varnost, saj v razpisnih pogojih ni nobenih zahtev po naprednejši tehnologiji, ki pomaga reševati življenja, recimo HUD-displaju, IR-kameri za nočno vožnjo, opozarjanju pred nenamernim menjavanjem voznih pasov, radarskem tempomatu ...
- Med omenjenimi tremi finalisti največ prostora in s tem praktičnega udobja za zadnje potnike ponuja BMW 7, najcenejši pa je BMW 5, ki bi nov z zahtevano opremo po naših podatkih stal okoli 65 tisoč evrov, a je za zadnje potnike najmanj udoben, saj je za noge na dolgih poteh najmanj prostora. Audi je najdražji, po ceniku bi stal okoli 106 tisoč evrov, BMW 7 pa nekaj več kot 92 tisoč. Seveda pa je vprašanje, po kakšni ceni so ga pripravljeni v najem oddati ponudniki.
MOL še ni objavil, kdo je zmagovalec razpisa.
To rade, to rade gangsteri iz vladepodmeću bombu pod palatu pravde!
A je to zato. ker nikoli v mladosti ni dobil kotalk ?
Patetičen majhen možak ... ki rabi pozornost!@trimix: +1