Karavani srednjega razreda postajajo vse večji in vse prostornejši. Prtljažniki, ki merijo 600 litrov in več, niso nobena posebnost. Karavanski golf se ponaša s 605-litrskim prtljažnikom, octavia ima še pet litrov večjega, tudi pri Toyoti trdijo, da bi auris TS, če bi merili še prostor, kjer je rezervno kolo, močno presegel številko 600, kmalu bo naprodaj karavanski civic z rekordnim 624-litrskim prtljažnikom.
To pa ni edini dejavnik, ki danes voznike žene k nakupu karavanov. Eden od vzrokov so vozne lastnosti, ki so opazno boljše kot pri enoprostorcih, še prej pa je to videz. Statistično pri nas kar slaba tretjina voznikov kupuje avto z očmi.
Končno tudi zapeljiv
Variant je bil v primerjavi s kombilimuzinskim modelom vedno v senci. Novinec, ki so mu skrojili dinamično silhueto z nizkim količnikom zračnega upora (0,29), piše 20-letno zgodbo povsem na novo. Proizvodnjo so iz Mehike preselili v Nemčijo, v skladu z modnimi zapovedmi pa so ga podaljšali za 28, razširili za 18 in znižali za 23 milimetrov, hkrati pa mu za sto litrov povečali prtljažnik.
Tudi znotraj se voznik počuti domače. Skrojili so ga pregledno, parkiranje je tudi brez uporabe parkirnega pilota lahkotno. Prostor okoli voznika je dovolj drugačen, da ga ne primerjamo s škodo octavio, čeprav se izdeluje na isti platformi in si z njo deli večino sistemov, hkrati pa ni dolgočasen. Brušeni kovinski deli in kromirani detajli ga naredijo živahnejšega. Zmoti cenena plastika na spodnjem predelu vrat, namenjena odlagalnemu prostoru, razveselita pa dodaten prostor za kolena na zadnji klopi in ergonomija.
Uporabno zasnovan prtljažnik
Prtljažnik z dvojnim dnom, v katerem je pospravljeno manjše rezervno kolo, v osnovi meri 605 litrov. S podrtimi zadnjimi sedeži (zložimo jih s potegom za ročici v prtljažniku) dobimo 1.625 litrov prostora (125 več kot pri predhodniku). Sedeži se sicer ne zložijo v povsem ravno dno, a stopnica tudi ne nastane. V prtljažnik lahko potisnemo predmete, ki v dolžino merijo 1.055 milimetrov, do naslonjal prednjih sedežev pa 1.083 milimetrov. Hvalimo nizek nakladalni rob, saj je nakladalna površina od tal oddaljena le 630 milimetrov, enako stranska predalčka. Dobra plat prtljažnika je rolo z dvostopenjsko navijalno tehniko, ki se lahko, ko podremo zadnje sedeže, pospravi v dvojno dno. Priročno, kot je priročna rešitev za varnostni trikotnik, ki je pospravljen kar v steno prtljažnih vrat. Novost so tudi štirje kaveljčki za vrečke in torbice, ki smo jih spoznali že v sestrski škoda octavii combi. Tudi uporabno; nikoli namreč ne maramo, da po prtljažniku iščemo sadje in jogurte, ki se po opravljenih nakupih v prtljažniku stresejo iz vrečke.
Poskočnih 90 kilovatov
Varianta smo preizkusili v kombinaciji s šibkejšo različico 1,4-litrskega turbobencinskega motorja z 90 kilovati moči (122 konjskih moči), ki je v primerjavi z zmoglivejšim agregatom enake prostornine s 103 kilovati moči (140 konjskih moči) 700 evrov cenejši, a spet ne toliko, da ne bi bilo vredno razmisliti o doplačilu. Predvsem če za seboj vlečete prikolico ali ste veliko na avtocesti; tudi pri prehitevanju bi si želeli dodatnih konjev. Povprečnega uporabnika pa bo 90 kilovatov povsem zadovoljilo, še posebej ker je pospeševanje zelo zvezno. Testnik je moč na cesto prenašal z natančnim šestsopenjskim menjalnikom. Zaradi ne prekratkih prestavnih razmerij je izmerjena poraba 6,5 litra ugodna. Na voljo je tudi 7-stopenjski DSG z dvojno sklopko, ki pa nakup podraži za 1.900 evrov. Če menite, da boste imeli avtomobil vsaj pet let, je nakup smiseln, tudi poraba z njim ne bi smela biti večja kot z ročnim menjalnikom.
Če bi imeli presežek denarja, bi kupili DSG in elektronsko uravnavanje podvozja DCC (800 evrov). Klasično podvozje sicer dobro opravlja delo v ovinkih, voznik ima dober občutek tudi zaradi natančnega volana, potnika spredaj se zaradi udobnih sedežev ne bosta pritoževala, manj udobno je na zadnji klopi.
Motor:1.395 ccm, turbobencinski, 90 kW (122 KM) pri 5.000 vrt.
Poraba na testu: 6,5–7,0 litra/100 km, izpust 124 g CO2/km
Zmogljivosti: 204 km/h, 9,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena:od 17.105 evrov (testnik 21.147 evrov)
AvtoTest
Vozne lastnosti, ergonomija, materiali, pogon.
Cena z dodatki, v slabem vremenu si ob odpiranju prtljažnika hitro umažemo roke.
Znotraj značilen golf, kar je razlog za dobro počutje. Vožnja je pregledna, parkiranje preprosto tudi le s parkirnimi tipali. K preprostosti pripomorejo pregledna stikala in dober infontament z zaslonom na dotik.
Testnika je poganjala šibkejša in 700 evrov cenejša različica 1,4-litrskega turbobencinskega agregata. Če vlečete prikolico ali ste veliko na avtocesti, izberite zmogljivejši motor. Ročni menjalnik je racionalna izbira. DSG stane 1.900 evrov.
Alternativo s hibridom in majhnimi stroški ponuja Toyota s karavanskim aurisom, opel astra ima v zadnji odbijač skrit uporaben nosilec za kolesa, podvozje karavanskega ford focusa je sinonim za dinamiko v ovinkih.
Pred leti bi jo primerjali s cenovno ugodno octavio combi, ki pa je dobila večino golfovih tehnoloških bombončkov in podobno ceno. Če ste veliko na poti, premislite, ali bi s seznama doplačil izbrali 800 evrov vredno elektronsko uravnavanje podvozja (DCC).
Kako je kaj s 4x4 pogonom? Cena, kdaj bo na voljo?