Avto
35 ogledov

RAV4 zdaj napada iz ozadja

Toyota RAV4
1/27
Gregor Prebil
Toyotin športni terenec ima za razliko od prve predstavitve pred skoraj 20 leti, zdaj dolg seznam tekmecev, ki so ga po priljubljenosti v zadnjih letih pustili za seboj. S četrto generacijo naj bi bilo drugače.

Toyota je prvega RAV4 na ceste poslala že pred skoraj dvema desetletjema. Res, da brez velikih pričakovanj, ki pa so se hitro izkazala za zgodbo o uspehu.

Na podlagi priljubljenosti tovrstnih vozil križem rok niso ostali pri konkurenčnih znamkah. RAV4 ima danes številne konkurente, ki so se znali hitreje prilagoditi vse večjim zahtevam kupcev, ki ne želijo le suverenega štirikolesnega pogona, tega največkrat sploh ne potrebujejo, pač pa boljšo preglednost, kombinirano z najnovejšimi asistenčnimi sistemi, ter sistemi za večanje funkcionalnosti in prilagodljivosti. Vse to RAV4 v četrti generaciji ima, a bo imel zdaj težjo nalogo spet prepričati kupce, ki so si v zadnjih letih za svoj prevoz izbrali ford kugo, hondo CR-V, hyundai ix35, kio sportage, nissan quasquai, mazdo CX-5, volkswagen tiguan in druge srednje velike športne terence.

Veliko prostora za potnike

Toyota RAV4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Novi RAV4 ima veliko adutov. Raztegnjeni novinec je v primerjavi s predhodnikom podaljšan za 20 centimetrov in centimetrsko izenačen s hondo CR-V, ki v veliko segmentih postavlja merila v prostornosti in prilagodljivosti. Sodbo o videz bomo tokrat prepustili vsakemu posamezniku, zapišemo lahko le, da nam je z ozkimi žarometi, visokimi boki in izklesanimi loki okoli koles, ter visokim zadkom s položnimi žarometi ostrih linij všeč, le preglednost nazaj so žrtvovali z malim steklom na prtljažnih vratih. Nostalgiki bi utegnili pogrešati rezervno kolo na zadku, ki spominja na klene terence.

So pa zato zdaj peta vrata osvobojena dodatnega bremena, navzgor pa jih v najbogatejše opremljenih modelih pomakne kar elektronika, oziroma stisk na gumb na ključu za zagon motorja, kar je veliko bolj praktično.

Znotraj je prostora veliko, videz in materiale so približali modelom Toyotine luksuzne znamke Lexus, a še vedno ne moremo spregledati, da pozabljajo na detajle, na katere so Evropejci vedno pozorni. V usnje oblečeni sedeži in armturna plošča se tepejo z neugledno plastiko, prav tako digitalna ura, ki je sicer priročna, a jo srečujemo v vozilih, ki imajo že skoraj status starodobnikov. Tudi stikala za pomik stekel so zastarela, imitacija karbona je bolj kot estetska mojstrovina strel v prazno. Po drugi strani motor avtomobila zaženemo s pritiskom na stikalo, z ekranom pa upravljamo na dotik. Nasprotij je res veliko.

Uporabne rešitve

Toyota RAV4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Japonci stavijo na uporabnost, in tu so prav gotovo zadeli bistvo. Voznikov prostor in okolica si zasluži pohvale, vsa stikala so na dosegu prstov, volan je prijetno odebeljen, ročica za tempomat pa že standarno skrita za njim. Sedeži so končno skrojeni po merah Evropejcev in ne manjših Azijatov. Niso le dovolj veliki, tudi preizkušeno udobni, tako na avtocesti, kot pri strmejših vzponih.

Novinec pa v primerjavi s predhodnikom ni zrasel le v dolžino, za 10 centimetrov je daljša tudi medosna razdalja, kar se najbolj pozna pri udobju na zadnji klopi. Medosna razdalja je tako za tri centimetre daljša kot pri hondi CR-V in 5,5 centimetra več kot pri VW tiguanu, od neposredne konkurence je za štiri centimetre „bolj razkošna“ le mazda CX-5.

Oddaljenost med naslonom prednjega sedeža in naslonom zadnje klopi, ki jo lahko nagibamo, je kar 97 centimetrov. Zato potniki zadaj ne sedijo nič manj udobno, kot potnika spredaj. Tudi sredinski „peti“ potnik se ne bi smel pretirano pritoževati nad udobjem.

Družinski prtljažnik

Prtljažnik ni rekorden in je s 540 litri za 30 litrov manjši kot pri CR-V, a je dovolj razkošen in predvsem družinsko uporaben. Dodati je treba, da bi volumnu ni upoštevan prostor namenjen rezervnemu kolesu. Tako kot to premorejo moderni avtomobili, se tudi pri toyoti deljiva zadnja klop podre s potegom za ročico v prtljažniku, pohvalno pa se klop podre v ravno dno, dobimo pa zajetnih 1746 litrov uporabnega prostora.

Toyota RAV4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Novi RAV4 smo že imeli na testu, takrat s pogonom na dve kolesi, tokrat pa smo preizkusili štirikolesno gnani model, ki ga je poganjal stari znanec - 2,2-litrski štirivaljni turbodizelski agregat s 110 kilovati moči, kar bo dovolj za širok nabor voznikov. Še posebej zaradi obilice navora – 340 Nm je maksimum in nezahtevnega šeststopenjskega samodejnega menjalnika z dobro preračunanimi prestavnimi razmerji, ki pa se z VW-jevim DSG-jem z dvojno sklopko vseeno še ne more meriti v hitrosti pretikanja.

Udobno tudi v klanec

Motor ob zagonu „zabrni“ precej glasno, a se ga ob umirjeni vožnji zaradi dobre izolacije notranjosti ne sliši. Glasen spet postane pri večjem naprezanju, predvsem na avtocesti, ko merilnik vrtljajev preskoči številko 4.000, pod 2.000 vrtljaji pa deluje zelo uglajeno, vleče pa zelo zvezno in prijetno za voznika in potnike. Poraba s povprečjem 9,4 litra ni nizka, v mestni vožnji poskoči na 10,4 litra.

Če nemške tekmece ne prekaša v ekonomičnosti, pa jih v udobju. Z 19 centimetrsko oddaljenostjo od tal je nad razrednim povprečjem mestnih terencev. Če k temu dodamo še pogon na vsa štiri kolesa 4x4 s sredinskim diferencialom, ki po potrebi razporedi moč v trenutku med obe premi v razmerju (50:50), gre za avtomobil, ki bo tudi manj vešče vožnje v slabih razmerah tako v deževnih, kot zimskih pogojih varno popeljal do cilja.

Toyota RAV4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
V povezavi s štirikolesnim pogonom je  vozniku na voljo program sport, ki prilagodi odzivnost lopute za plin, nadzor menjalnika in prenosov moči, razporejanje navora in občutenje krmiljenja. Elektronika vozniku pomaga tudi v ovinkih, ko preprečuje uhaja zadek vozila, ali nosa vozila, se aktivno vključi integriran dinamični pogonski sistem (IDDS). Sistem usmeri več pogonske moči na sprednji kolesni par, oziroma zadnji kolesni par in prilagodi navor, da se ohrani stabilnost vozila. Čeprav nagibanja v ovinkih pri hitri vožnji še vedno zmoti, pa je toliko boljši občutek pod prsti na volanu, kjer vozniku pri občutkih izpod koles pomaga električni servo volan.

Novinec je poleg bogate standardne opreme, med drugim ima sedmih zračnih blazin, podkrepljen s številnimi doplačljivmii asistenčnimi sistemi. Testnik je imel uporaben opozorilnik za vozila, ki se nahajajo v mrtvem kotu (700 evrov dodatka), navigacijo, zaradi česar je lahko dostojen konkurent tudi premium modelom nemškega porekla.

Podatki o vozilu: Toyota RAV4 2,2 (4x4 avt.)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 2.231 cm3
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3.600 vrtljajih
Najvišji navor: 340 Nm pri 2.000 in 2.800 vrt./min.
Testna poraba: 9,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 155 g CO2/km
Zmogljivosti: 185 km/h, 10,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.570 x 1.845 x 1.705 , medosna razdalja 2.660
Prtljažnik: 547/1746 litrov
Cena: 24.990/41.130 evrov (osnovni bencinski z dvokolsenim pogonom/testni z dodatno opremo)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.